Magazyn koscian.net

14 listopada 2018

A co Ty o tym myślisz?

Kim trzeba być, by zatracić całkowicie wrażliwość na żywe istoty, by kontynuować strzelanie widząc przerażające skutki pierwszego strzału?

Prezes Towarzystwa Miłośników Ziemi Kościańskiej ostro o myśliwych... Jaka jest Wasza odpowiedź na pytanie z listu wysłanego do Gazety Kościańskiej?


W środę, 30 października, tuż po zachodzie słońca nad zalewem Wonieść, jak co roku ogromne skupiska żurawi i gęsi, po ciężkim dniu żerowania celem jak najlepszego przygotowania do jesiennej długiej, niebezpiecznej i wyczerpującej wędrówki zapadają na teren zbiornika na noc. Żurawi jest około czterech tysięcy, słychać ich niesamowity klangor, zalatują jeszcze gęsi, za chwilę zapadnie cisza i te piękne ptaki złożą się do snu. Atmosfera wyjątkowa, panują już ciemności, zlatują maruderzy, powierzchnia wody wypełniona ptakami.

Nagle strzał z broni myśliwskiej, jeden, kolejny, potem jeszcze kilkanaście. Ptaki natychmiast zrywają się do lotu, powstaje niesamowity harmider, zamieszanie, popłoch. Żurawie zataczają w przerażeniu koła nad wodą, uciekają w popłochu nad pola, padają kolejne strzały, boją się wrócić na miejsce, gdzie już praktycznie ułożyły się do snu. Krążą w powietrzu, słychać ich przerażone głosy, zapada noc. Szukają spokojnego miejsca, ale panujące ciemności mocno to komplikują. Słyszę ich przeraźliwy klangor przez następne kilkadziesiąt minut, oddalają się.

Myśliwym to nie przeszkadza, jak sądzę, strzelają do gęsi, może którąś trafili, choć jest już zupełnie ciemno, od zachodu słońca minęła godzina. Kim trzeba być, jakim człowiekiem, by dla przyjemności zabijania płoszyć kilka tysięcy żurawi, które wybrały to miejsce na odpoczynek nocny i stanowią przejmujący dowód na to, że właśnie tu warunki dla nich są wyjątkowe?

Wrażliwi na naturę ludzie od lat czerpią niezapomniane i nieporównywalne do niczego wrażenia z ich obecności, wielu innych wiele by dało, żeby to zobaczyć. Są niestety „ludzie”, na których nie robi to żadnego wrażenia, a fakt wywołania przerażenia i ucieczki ptaków wcale nie stanowi przeszkody, by dalej strzelać. Czy takie zachowanie jest społecznie akceptowane? Kim trzeba być, by zatracić całkowicie wrażliwość na żywe istoty, by kontynuować strzelanie widząc przerażające skutki pierwszego strzału? Kim trzeba być, by kilka tysięcy tych przepięknych ptaków – żurawi i gęsi nie robiła na takiej osobie żadnego wrażenia? Kim trzeba być, by obojętnie nadal strzelać, by zabijać. Dokąd my zmierzamy? Ja takich działań nie akceptuję, nie potrafię być obojętny. A co Ty o tym myślisz?

W piątek, 2 listopada, około godziny 16-tej pojechaliśmy sprawdzić, jak ptaki sobie radzą. Dość liczne klucze żurawi były widoczne z daleka, zbliżały się nad zalew, krążył, zwracały. Nadlatywały kolejne, wykonywały koła, odlatywały. Kolejne wracały, zniżały lot, wykonywały próby lądowania, ale ciągle coś je powstrzymywało. To był instynktowny strach, strach przed złym człowiekiem. W pewnym momencie w powietrzu nad wodą, przed nami krążyło ponad dwa tysiące żurawi, gęsi latały wyżej i zdecydowanie nie miały zamiaru lądować, leciały w inne miejsca. Ten smutny i przerażający obraz trwał ponad 1,5 godziny. Zrobiło się zupełnie ciemno, na wodzie nie stanął ani jeden żuraw, ciągle słychać było ich głośny, pełen przerażenia klangor. Z pewnością tą i kolejne noce spędziły gdzie indziej.

Dzielnym panom myśliwym „gratuluję, pełen sukces, kilka strzałów i teren czysty”. W taki oto sposób ci, którzy rzekomo chronią i kochają przyrodę, zburzyli tworzony od dziesiątek lat naturalny porządek, przepędzili około 10 tysięcy ptaków – co najmniej 4-5 tysięcy żurawi i tyleż gęsi. Gratulacje. Tylko do czego wy teraz tam będziecie strzelać? Podkreślam, że zdarzenie dotyczy Obszaru Natura 2000. Nazwiska strzelających ustalamy, myślę, że warto takich „bohaterów” odpowiednio publicznie uhonorować.

Trzeba też podkreślić, że ten teren winien być objęty szczególną ochroną. Podejmiemy w tym celu dalsze działania, a jak sądzę, Redakcja GK będzie nas w tym wspierać.

Zdzisław Witkowski

 


 

Poniżej film Jacka Olejniczaka, który przedstawia opisane w liście miejsce. Zdjęcia z połowy października.

 

Już głosowałeś!

Komentarze (52)

w dniu 14-11-2018 09:58:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czy przypadkiem strzelanie (polowanie) po zmroku nie jest zabronione?

Czy przypadkiem strzelanie (polowanie) po zmroku nie jest zabronione?

w dniu 14-11-2018 10:01:22 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zgadzam się Panie Prezesie i dziękuję za tak jednoznaczny głos w sprawie myśliwych. To są zwyczajnie bestialskie zachowania, nie mające nic wspólnego z poszanowaniem praw przyrody oraz terenów uznanych za szczególnie chronione.

Zgadzam się Panie Prezesie i dziękuję za tak jednoznaczny głos w sprawie myśliwych. To są zwyczajnie bestialskie zachowania, nie mające nic wspólnego z poszanowaniem praw przyrody oraz terenów uznanych za szczególnie chronione.

w dniu 14-11-2018 10:42:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie ma żadnego usprawiedliwienia dla takich bezmózgowców - Panie Zdzisławie wspieram, i podpisuję się w tej sprawie.

Nie ma żadnego usprawiedliwienia dla takich bezmózgowców - Panie Zdzisławie wspieram, i podpisuję się w tej sprawie.

w dniu 14-11-2018 10:43:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zabronić a winnych ukarać ! Jeśli tego nie zrobimy te cudowne ptaki wyniosą się z naszych terenów. Popieram list i działania Prezesa.

Zabronić a winnych ukarać ! Jeśli tego nie zrobimy te cudowne ptaki wyniosą się z naszych terenów. Popieram list i działania Prezesa.

w dniu 14-11-2018 10:52:13 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

"Myśliwi" to mordercy w majestacie prawa i powinni zostać SKONFISKOWANI!!!!!

"Myśliwi" to mordercy w majestacie prawa i powinni zostać SKONFISKOWANI!!!!!

w dniu 14-11-2018 11:29:41 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jest możliwość wystosowania petycji do władz, żeby zapobiegać podobnym sytuacją ?

Jest możliwość wystosowania petycji do władz, żeby zapobiegać podobnym sytuacją ?

w dniu 14-11-2018 12:12:23 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie bronię, nie oskarżam. Ale dużo tu hipokryzji. Obstawiam że 90% komentarzy jest od ludzi jedzących mięso. A zapewniam Was że pojęcie humanitarnego uboju w rzeźni nie istnieje. Nie jeśli mówimy o masowym przerobie. Dlatego proszę..

Nie bronię, nie oskarżam. Ale dużo tu hipokryzji. Obstawiam że 90% komentarzy jest od ludzi jedzących mięso. A zapewniam Was że pojęcie humanitarnego uboju w rzeźni nie istnieje. Nie jeśli mówimy o masowym przerobie. Dlatego proszę..

w dniu 14-11-2018 12:16:38 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

przecież tam jest obszar Natura 2000 - Zbiornik Wonieść. polować można???

przecież tam jest obszar Natura 2000 - Zbiornik Wonieść. polować można???

w dniu 14-11-2018 13:11:04 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Od 3 lat obserwuje tam te ptaki. Widok jest piękny ale nie raz spotkałam się z myśliwymi chodzącymi z długimi strzelbami wzdłuż tego jeziora. Był to dla mnie absurd. Obszar natura 2000 gdzie powinien być spokój. Wezwana Policja nic sobie nie robi z zawiadomienia bo myśliwi to ich "koledzy". Dają upomnienie i jadą dalej. Słysząc to poczułam się bezsilna. Jeśli można coś zrobić to działajmy bo inaczej za rok może tych ptaków tam już nie być. Mało kto zdaje sobie sprawę jakie to są mądre zwierzęta.

Od 3 lat obserwuje tam te ptaki. Widok jest piękny ale nie raz spotkałam się z myśliwymi chodzącymi z długimi strzelbami wzdłuż tego jeziora. Był to dla mnie absurd. Obszar natura 2000 gdzie powinien być spokój. Wezwana Policja nic sobie nie robi z zawiadomienia bo myśliwi to ich "koledzy". Dają upomnienie i jadą dalej. Słysząc to poczułam się bezsilna. Jeśli można coś zrobić to działajmy bo inaczej za rok może tych ptaków tam już nie być. Mało kto zdaje sobie sprawę jakie to są mądre zwierzęta.

w dniu 14-11-2018 15:52:20 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Bezmyślność ludzka nie zna granic. Obserwuje te ptaki od dłuższego czasu i tak smutnego widoku jak w niedziele 11 listopada to nie widziałam. Przeraźliwy klangor żurawi- to nie były te "same" ptaki, ktore obserwowałam i fotografowałam. Żurawie nadal krążą nad zbiornikiem i odlatują :( Mam wielką nadzieję że ptaki powrócą jeszcze na teren zbiornika i odnajdą utracony spokój, a osoby, które doprowadziły do tego zostaną odnalezione i będą pociągnięte do odpowiedzialności.

Bezmyślność ludzka nie zna granic. Obserwuje te ptaki od dłuższego czasu i tak smutnego widoku jak w niedziele 11 listopada to nie widziałam. Przeraźliwy klangor żurawi- to nie były te "same" ptaki, ktore obserwowałam i fotografowałam. Żurawie nadal krążą nad zbiornikiem i odlatują :( Mam wielką nadzieję że ptaki powrócą jeszcze na teren zbiornika i odnajdą utracony spokój, a osoby, które doprowadziły do tego zostaną odnalezione i będą pociągnięte do odpowiedzialności.

w dniu 14-11-2018 15:58:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dzielnym panom myśliwym „gratuluję, pełen sukces, kilka strzałów i teren czysty”. W taki oto sposób ci, którzy rzekomo chronią i kochają przyrodę, zburzyli tworzony od dziesiątek lat naturalny porządek, przepędzili około 10 tysięcy ptaków – co najmniej 4-5 tysięcy żurawi i tyleż gęsi. Gratulacje. Tylko do czego wy teraz tam będziecie strzelać? Podkreślam, że zdarzenie dotyczy Obszaru Natura 2000. Nazwiska strzelających ustalamy, myślę, że warto takich „bohaterów” odpowiednio publicznie uhonorować. Trzeba też podkreślić, że ten teren winien być objęty szczególną ochroną. Podejmiemy w tym celu dalsze działania, a jak sądzę, Redakcja GK będzie nas w tym wspierać. Zdzisław Witkowski

Dzielnym panom myśliwym „gratuluję, pełen sukces, kilka strzałów i teren czysty”. W taki oto sposób ci, którzy rzekomo chronią i kochają przyrodę, zburzyli tworzony od dziesiątek lat naturalny porządek, przepędzili około 10 tysięcy ptaków – co najmniej 4-5 tysięcy żurawi i tyleż gęsi. Gratulacje. Tylko do czego wy teraz tam będziecie strzelać? Podkreślam, że zdarzenie dotyczy Obszaru Natura 2000. Nazwiska strzelających ustalamy, myślę, że warto takich „bohaterów” odpowiednio publicznie uhonorować. Trzeba też podkreślić, że ten teren winien być objęty szczególną ochroną. Podejmiemy w tym celu dalsze działania, a jak sądzę, Redakcja GK będzie nas w tym wspierać. Zdzisław Witkowski

w dniu 14-11-2018 16:15:15 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dzielni myśliwi wożą zwłoki zastrzelonych zwierząt,na specjalnie zrobionej kratce zamocowanej na tyle swoich aut.widok straszny.dzieci też niestety na to patrzą.

Dzielni myśliwi wożą zwłoki zastrzelonych zwierząt,na specjalnie zrobionej kratce zamocowanej na tyle swoich aut.widok straszny.dzieci też niestety na to patrzą.

w dniu 14-11-2018 17:51:32 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dzięki idiocie ptaki niepotrzebnie tracą zapas energii i tłuszczy potrzebną do przetrwania zimy.

Dzięki idiocie ptaki niepotrzebnie tracą zapas energii i tłuszczy potrzebną do przetrwania zimy.

w dniu 14-11-2018 18:03:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jestem ornitologiem i od ponad dwudziestu lat obserwuję ptaki. Niestety nie muszę zerkać w kalendarz by dowiedzieć się kiedy zaczyna się sezon polowań na ptaki. Po 15 sierpnia ptaki zaczynają się dziwnie zachowywać. Do tej pory spokojne i niepłochliwe zrywają się po zobaczeniu człowieka. Zmniejsza się tez ich liczebność, wyraźnie ich mniej. Pan Zbigniew słusznie zauważył, że po zmroku strzelanie do czegokolwiek jest delikatnie mówić głupotą. Bo nawet jeśli myśliwy ma prawo strzelać do gatunków łownych to nie ma szans na odróżnienie ich od gatunków chronionych. Na dodatek myśliwi spłoszyli żurawie, gatunek chroniony, zbierający się na nocleg na jednym z ważniejszych noclegowisk w Wielkopolsce. Skupisko kilku tysięcy tych ptaków to prawdziwa przyrodnicza gratka. Teraz pojawia się pytanie, po co strzelają, i tu ciekawostka , dla TRADYCJI. Tak dla starej tradycji, tylko dla tego. Bo przecież nie by regulować liczebność gęgawy gęsi zbożowej czy białoczelnej. Żeby regulować liczebność trzeba najpierw poznać liczebność a tego myśliwi nie robią. Na dodatek zabite w ten sposób ptaki rzadko trafiają na stół. Bywają przypadki ,że są zakopywane, skarmiane są nimi psy. Po takim polowaniu zostają ptaki postrzelone. Które to giną w męczarniach gdzieś w trzcinach lub są zjadane przez drapieżniki. Dla tego może warto zastanowić się czy my jako społeczeństwo powinniśmy godzić się na fanaberie i TRADYCJE małej grupki jak to mówią o sobie hobbystów zabijania ptaków. Nie mam pojęcia czy jest szansa by wyłączyć zbiornik wonieść z polowań. Przynajmniej tzw część Zalew zarówno z myślistwa jak i wędkarstwa.

Jestem ornitologiem i od ponad dwudziestu lat obserwuję ptaki. Niestety nie muszę zerkać w kalendarz by dowiedzieć się kiedy zaczyna się sezon polowań na ptaki. Po 15 sierpnia ptaki zaczynają się dziwnie zachowywać. Do tej pory spokojne i niepłochliwe zrywają się po zobaczeniu człowieka. Zmniejsza się tez ich liczebność, wyraźnie ich mniej. Pan Zbigniew słusznie zauważył, że po zmroku strzelanie do czegokolwiek jest delikatnie mówić głupotą. Bo nawet jeśli myśliwy ma prawo strzelać do gatunków łownych to nie ma szans na odróżnienie ich od gatunków chronionych. Na dodatek myśliwi spłoszyli żurawie, gatunek chroniony, zbierający się na nocleg na jednym z ważniejszych noclegowisk w Wielkopolsce. Skupisko kilku tysięcy tych ptaków to prawdziwa przyrodnicza gratka. Teraz pojawia się pytanie, po co strzelają, i tu ciekawostka , dla TRADYCJI. Tak dla starej tradycji, tylko dla tego. Bo przecież nie by regulować liczebność gęgawy gęsi zbożowej czy białoczelnej. Żeby regulować liczebność trzeba najpierw poznać liczebność a tego myśliwi nie robią. Na dodatek zabite w ten sposób ptaki rzadko trafiają na stół. Bywają przypadki ,że są zakopywane, skarmiane są nimi psy. Po takim polowaniu zostają ptaki postrzelone. Które to giną w męczarniach gdzieś w trzcinach lub są zjadane przez drapieżniki. Dla tego może warto zastanowić się czy my jako społeczeństwo powinniśmy godzić się na fanaberie i TRADYCJE małej grupki jak to mówią o sobie hobbystów zabijania ptaków. Nie mam pojęcia czy jest szansa by wyłączyć zbiornik wonieść z polowań. Przynajmniej tzw część Zalew zarówno z myślistwa jak i wędkarstwa.

w dniu 14-11-2018 18:06:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

zawsze legalnie takie polowanie można zakłucić

zawsze legalnie takie polowanie można zakłucić

w dniu 14-11-2018 18:20:19 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A co jeśli broń sama wystrzeliła ?

A co jeśli broń sama wystrzeliła ?

w dniu 14-11-2018 18:33:55 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dobrze, że boli nas takie postępowanie, ale nie przeskoczymy pewnych spraw. Niestety produkcja zwierzęca, przetwórstwo rolne, przemysł spożywczy, rzeźnictwo i wędliniarstwo, chów zwierząt, polska gęsina itd., to hasła tak powszechne, że w nikim z nas nie budzą żadnych negatywnych skojarzeń. TO NASZA TRADYCJA, CHLUBA, codzienność. Nie mamy szans na zmia0nę naszego świata. Ludzkość - niestety - wpierw musi odejść!

Dobrze, że boli nas takie postępowanie, ale nie przeskoczymy pewnych spraw. Niestety produkcja zwierzęca, przetwórstwo rolne, przemysł spożywczy, rzeźnictwo i wędliniarstwo, chów zwierząt, polska gęsina itd., to hasła tak powszechne, że w nikim z nas nie budzą żadnych negatywnych skojarzeń. TO NASZA TRADYCJA, CHLUBA, codzienność. Nie mamy szans na zmia0nę naszego świata. Ludzkość - niestety - wpierw musi odejść!

w dniu 14-11-2018 18:51:06 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Uważam, że Pan Witkowski podjął ważny temat dotyczący kwestii zbiornika Wonieść i ochrony tego terenu. Mam nadzieję, że list da początek działaniom, które realnie zaczną chronić ten teren. Strzelanie i płoszenie przez myśliwych ptactwa dla zabawy to jeden z aspektów, który należy wyeliminować -na drodze prawnej- z tego obszaru. Ale jest i drugi-może nie tak bestialski, ale powodujący podobne skutki-zaburzanie ciszy i spokoju dla gatunków przebywających w tym obszarze. Chodzi o jednostki pływające z silnikiem spalinowym (skutery i motorówki), których właściciele coraz częściej przyjeżdżają poszaleć własnie nad jezioro Wonieskie. Są to ludzie nie tylko z powiatu kościańskiego ( większość powiatów ww wielkopolscde dawno wprowadziła zakaz pływania łodziom z silnikiem spalinowym po swoich jeziorach(http://www.poznan.uw.gov.pl/system/files/dzienniki/dziennik_nr_004-2010_pozycja_113.pdf) Na tej liście niestety nie ma powiatu kosciańskiego, pomimo, że na terenie zbiornika Wonieść odnotowuje sęe występowanie 26 gatunków ptaków z załącznika I Dyrektywy Ptasiej i 10 gatunków z Polskiej Czerwonej Księgi. Uchwała naszego powiatu w sprawie wprowadzenia ograniczeń i zakazów używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi na jeziorach Powiatu Kościańskiego zostawiają furtki dla żadnych emocji właścicieli jednostek z silnikiem (skutery, łodzie motorowe) m.in poprzez dopuszczenie straszenia ptaków i ludzi w godz. 16-20 w okresie od 1 maja do 30 września. Przykre.

Uważam, że Pan Witkowski podjął ważny temat dotyczący kwestii zbiornika Wonieść i ochrony tego terenu. Mam nadzieję, że list da początek działaniom, które realnie zaczną chronić ten teren. Strzelanie i płoszenie przez myśliwych ptactwa dla zabawy to jeden z aspektów, który należy wyeliminować -na drodze prawnej- z tego obszaru. Ale jest i drugi-może nie tak bestialski, ale powodujący podobne skutki-zaburzanie ciszy i spokoju dla gatunków przebywających w tym obszarze. Chodzi o jednostki pływające z silnikiem spalinowym (skutery i motorówki), których właściciele coraz częściej przyjeżdżają poszaleć własnie nad jezioro Wonieskie. Są to ludzie nie tylko z powiatu kościańskiego ( większość powiatów ww wielkopolscde dawno wprowadziła zakaz pływania łodziom z silnikiem spalinowym po swoich jeziorach(http://www.poznan.uw.gov.pl/system/files/dzienniki/dziennik_nr_004-2010_pozycja_113.pdf) Na tej liście niestety nie ma powiatu kosciańskiego, pomimo, że na terenie zbiornika Wonieść odnotowuje sęe występowanie 26 gatunków ptaków z załącznika I Dyrektywy Ptasiej i 10 gatunków z Polskiej Czerwonej Księgi. Uchwała naszego powiatu w sprawie wprowadzenia ograniczeń i zakazów używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi na jeziorach Powiatu Kościańskiego zostawiają furtki dla żadnych emocji właścicieli jednostek z silnikiem (skutery, łodzie motorowe) m.in poprzez dopuszczenie straszenia ptaków i ludzi w godz. 16-20 w okresie od 1 maja do 30 września. Przykre.

w dniu 14-11-2018 20:33:20 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Witam. Zastanawiam się z skąd wogóle wiadomo ze strzelał myśliwy? Moze był to zwykły kłusownik? Pozatym zurawie są pod ochroną. Nie sądzę by do nich strzelał mysliwy wiedząc jakie moze poniesc konsekwencje. Od pewnego czasu jest u nas wielka nagonka medialna na mysliwych niemająca zadnych ale to zadnych podstaw i racji. Tak popatrzec z drugiej strony. A pomyslał ktos nad tym ile te pare tysiecy zurawi moze zrobic szkody rolnikowi? Zapewne nikt. Takie stado moze zniszczyc całe pole kukurydzy i co wtedy? Nic. rolnik jest pozostawiony sam sobie. Jedynymi osobami które wypłaca rolnikowi jakies odszkodowanie za szkody wyrządzone przez zwierzyne są właśnie mysliwi nikt więcej i to z wlsnej kieszeni. Pozatym kazdy szanujący i etyczny myśliwy strzela tylko do zwierząt łownych a nie CHRONIONYCH. Dlatego warto sie zastanowic najpierw czy to mysliwy czy kłusownik? A dopiero potem pisac.

Witam. Zastanawiam się z skąd wogóle wiadomo ze strzelał myśliwy? Moze był to zwykły kłusownik? Pozatym zurawie są pod ochroną. Nie sądzę by do nich strzelał mysliwy wiedząc jakie moze poniesc konsekwencje. Od pewnego czasu jest u nas wielka nagonka medialna na mysliwych niemająca zadnych ale to zadnych podstaw i racji. Tak popatrzec z drugiej strony. A pomyslał ktos nad tym ile te pare tysiecy zurawi moze zrobic szkody rolnikowi? Zapewne nikt. Takie stado moze zniszczyc całe pole kukurydzy i co wtedy? Nic. rolnik jest pozostawiony sam sobie. Jedynymi osobami które wypłaca rolnikowi jakies odszkodowanie za szkody wyrządzone przez zwierzyne są właśnie mysliwi nikt więcej i to z wlsnej kieszeni. Pozatym kazdy szanujący i etyczny myśliwy strzela tylko do zwierząt łownych a nie CHRONIONYCH. Dlatego warto sie zastanowic najpierw czy to mysliwy czy kłusownik? A dopiero potem pisac.

w dniu 14-11-2018 20:44:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A jak miał to sprawdzić? Myśliwy czy kłusownik jeden czort. Zresztą Łukasz podsuwa kolejny trop: rolnik, któremu te paskudne, chronione ptaki zeżarły pole kukurydzy. Kto wie? Może ma racje?

A jak miał to sprawdzić? Myśliwy czy kłusownik jeden czort. Zresztą Łukasz podsuwa kolejny trop: rolnik, któremu te paskudne, chronione ptaki zeżarły pole kukurydzy. Kto wie? Może ma racje?

w dniu 15-11-2018 12:04:49 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czy to nie podlega pod Prawo, zakazujące dręczenia zwierząt. Co na to prawnicy.

Czy to nie podlega pod Prawo, zakazujące dręczenia zwierząt. Co na to prawnicy.

w dniu 15-11-2018 20:53:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Oczywiście myślę, że ma Pan rację, Panie prezesie! Choć niestety, ten zwrot dziś zbrzydł większości ludzi, to lubię tak o Panu mówić. Dziękuję bardzo za zwrócenie uwagi na poważny problem. Dziękuję za ... ukochanie przyrody i wrażliwość!

Oczywiście myślę, że ma Pan rację, Panie prezesie! Choć niestety, ten zwrot dziś zbrzydł większości ludzi, to lubię tak o Panu mówić. Dziękuję bardzo za zwrócenie uwagi na poważny problem. Dziękuję za ... ukochanie przyrody i wrażliwość!

w dniu 05-12-2018 19:55:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

szkoda słów, po prostu, Ci co to robili tacy sami są w życiu codziennym.Ida na myśliwego aby SZPANOWAĆ. UKARAĆ

szkoda słów, po prostu, Ci co to robili tacy sami są w życiu codziennym.Ida na myśliwego aby SZPANOWAĆ. UKARAĆ

w dniu 18-12-2018 16:28:01 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

prawo niezabrania także w czym problem mięsożerni?

prawo niezabrania także w czym problem mięsożerni?

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.128.33.243

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.