Magazyn koscian.net

21 marca 2011

Doraźna kontrola, tajne wyniki

Reakcja burmistrza Krzywinia Jacka Nowaka była natychmiastowa. Po otrzymaniu anonimu dotyczącego nieprawidłowości w kierowaniu krzywińskim Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych zarządził przeprowadzenie kontroli. Ponad miesiąc po jej zakończeniu nie chce zdradzić jej wyników. Tymczasem na jego ręce wpłynął kolejny anonimowy donos, tym razem dotyczący Zespołu Szkół w Jerce


    O wyniki kontroli podczas lutowej sesji Rady Miejskiej Krzywinia pytał radny Andrzej Gubański. Burmistrz Krzywinia Jacek Nowak odmówił wówczas komentowania sprawy. Stwierdził, że dla dobra szkoły nie będzie się wypowiadał przed zakończeniem tegorocznej rekrutacji. Zapowiedział, że temat zostanie omówiony w mniejszym gronie podczas posiedzeń komisji. Poruszenie tematu było mu nie w smak. Z nieoficjalnych informacji wynika, że tuż przed sesją wszyscy radni proszeni byli o nie poruszanie tej kwestii.

    Dlaczego w krzywińskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych wszczęto kontrolę? Do Urzędu Miasta i Gminy w Krzywiniu wpłynął anonim. Jego autor stwierdził, że obecna dyrektor Grażyna Kuźmińska nie potrafi zarządzać placówką przez co doprowadza ją do ruiny. Reakcja burmistrza była natychmiastowa. 9 lutego br. burmistrz wydał zarządzenie w sprawie kontroli wewnętrznej w szkole. Dzień później do szkoły wkroczyli skarbnik gminy Honorata Krupka i zastępca burmistrza Robert Kubiak. Kontrola obejmowała: prawidłowość dysponowania środkami finansowymi przyznanymi szkole w 2010 roku; sprawdzenie przestrzegania przepisów prawa pracy i BHP oraz sprawdzenie przestrzegania przepisów dotyczących organizacji pracy w szkole, w tym zatrudnienie nauczycieli, liczbę uczniów z podziałem na oddziały, stosowanie regulaminów i instrukcji, a także wyniki nauczania. Protokół z kontroli miał zostać przekazany burmistrzowi. Takiego dokumentu nie otrzymała szkoła.

    Skoro burmistrz Nowak chciał o problemach krzywińskiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych rozmawiać w mniejszym gronie, dla radnych było oczywiste, że najodpowiedniejszym miejscem będzie posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Rady Miejskiej Krzywinia. Komisja obradowała 4 marca. W programie znalazł się także punkt dotyczący Zespołu Szkół w Jerce. Radni otrzymali bowiem kolejny anonim, tym razem dotyczący właśnie tej placówki. Jego autor pisał o przypadkach mobbingu wobec nauczycieli. Po otrzymaniu tego anonimu scenariusz działania był odmienny. Burmistrz nie zarządził przeprowadzenia doraźnej kontroli.

     Posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych było otwarte dla publiczności. Jeden z obserwatorów dyskusji stwierdził, że burmistrz z tego faktu zadowolony nie był. Protokół z posiedzenia komisji jeszcze nie został opublikowany na stronie internetowej gminy. 

    - Radni wnioskowali o przeprowadzenie kontroli również w szkole w Jerce. Zastanawiali się także jaki sens ma rozpatrywanie anonimów, skoro uwag do działalności szkół nie ma organ nadzoru, czyli Kuratorium Oświaty – relacjonuje uczestnik posiedzenia komisji. 

    W anonimie dotyczącym Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych zarzuty stawiane są dyrektor placówki. Tymczasem w listopadzie ubiegłego roku Kuratorium Oświaty przeprowadziło procedurę oceny pracy dyrektora. Wystawiło ocenę wyróżniającą. Szkoła była kontrolowana także przez Państwową Inspekcję Pracy. Ta instytucja również nie zgłosiła zastrzeżeń.

    Radni nie chcą się wypowiadać na temat kontroli przeprowadzonej w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Krzywiniu. Komentarza odmówił Andrzej Gubański, który temat wywołał. Również przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Terasa Klupś i jej członek Roman Majorczyk nie chcą się wypowiadać.

    - Wolałabym wstrzymać się na razie z komentowaniem tej sprawy – stwierdziła radna Joanna Ziętkiewicz, która również zasiada w komisji.

     Czy w Zespole Szkół w Jerce zostanie przeprowadzona kontrola, nie wiadomo. Podobno najpierw w sprawie postępowania z anonimami wypowiedzieć ma się radca prawy. Burmistrz Jacek Nowak zapowiada, że o wynikach kontroli w krzywińskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych wypowie się dopiero po zakończeniu rekrutacji. Podobno dla dobra szkoły. Można się tylko zastanawiać, co bardziej szkodzi szkole - tworzenie niejasnych sytuacji i pozwalanie na snucie domysłów, czy granie w otwarte karty. Nasuwa się także pytanie, co zaistniała sytuacja ma wspólnego z dostępem do informacji publicznej, a także z zapowiadaną przez burmistrza otwartością na obywateli i przejrzystością funkcjonowania urzędu.   (h)

Gazeta Kościańska nr 11/2011

Już głosowałeś!

Komentarze (23)

w dniu 21-03-2011 17:59:44 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

p. Kuźmińska jest wzorową osobą i jest na odpowiednim stanowisku! Zazdrość Polska.... Brak słów! Pozdrawiam serdecznie panią, były wychowanek :-)

p. Kuźmińska jest wzorową osobą i jest na odpowiednim stanowisku! Zazdrość Polska.... Brak słów! Pozdrawiam serdecznie panią, były wychowanek :-)

w dniu 21-03-2011 18:05:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

burmistrz analizując anonimy zachęca do tchórzostwa, łajdactwa i wiecznej podejrzliwości. Wstyd!

burmistrz analizując anonimy zachęca do tchórzostwa, łajdactwa i wiecznej podejrzliwości. Wstyd!

w dniu 21-03-2011 18:59:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

w każdej plotce jest źdźbło prawdy ...

w każdej plotce jest źdźbło prawdy ...

w dniu 21-03-2011 20:46:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

i słusznie! moje dzieci chodzą do szkoły w Jerce i wiem jedno, to najgorsza szkoła jaką znam!!! Sam fakt istnienia przez całe lata doboru dzieci do klas gimnazjalnych na podstawie ocen i tworzenie przez to klas uprzywilejowanych o czymś świadczy. W ten sposób powstawały klasy - getta, w których trudno było pracować. Ci lepsi w nich tracili, bo lekcje polegały głownie na uspakajaniu łobuzów i zapewnieniu bezpieczeństwa reszcie klasy. Jaki wynik takich decyzji? Kilka osób z jednej klasy kończy właśnie edukację w OHP. Generalnie w szkole leży wychowanie i szeroko rozumiana pedagogika. Kwitnie wymiana testami i pytaniami z klasówek. Uczniowie z tej szkoły wynoszą głównie cwaniactwo i umiejętność lawirowania w trudnej rzeczywistości. Wyniki nauki raczej miernie, ale nic dziwnego skoro zapomniano w procesie wychowawczym o dobroczynnej marchewce.

i słusznie! moje dzieci chodzą do szkoły w Jerce i wiem jedno, to najgorsza szkoła jaką znam!!! Sam fakt istnienia przez całe lata doboru dzieci do klas gimnazjalnych na podstawie ocen i tworzenie przez to klas uprzywilejowanych o czymś świadczy. W ten sposób powstawały klasy - getta, w których trudno było pracować. Ci lepsi w nich tracili, bo lekcje polegały głownie na uspakajaniu łobuzów i zapewnieniu bezpieczeństwa reszcie klasy. Jaki wynik takich decyzji? Kilka osób z jednej klasy kończy właśnie edukację w OHP. Generalnie w szkole leży wychowanie i szeroko rozumiana pedagogika. Kwitnie wymiana testami i pytaniami z klasówek. Uczniowie z tej szkoły wynoszą głównie cwaniactwo i umiejętność lawirowania w trudnej rzeczywistości. Wyniki nauki raczej miernie, ale nic dziwnego skoro zapomniano w procesie wychowawczym o dobroczynnej marchewce.

w dniu 21-03-2011 22:59:30 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

,,Burmistrz Krzywinia Jacek Nowak odmówił wówczas komentowania sprawy. Stwierdził, że dla dobra szkoły nie będzie się wypowiadał przed zakończeniem tegorocznej rekrutacji''. Trzeba było myśleć o dobru szkoły zanim się zarządziło kontrolę placówki pod wpływem anonimu w trybie pilnym.

,,Burmistrz Krzywinia Jacek Nowak odmówił wówczas komentowania sprawy. Stwierdził, że dla dobra szkoły nie będzie się wypowiadał przed zakończeniem tegorocznej rekrutacji''. Trzeba było myśleć o dobru szkoły zanim się zarządziło kontrolę placówki pod wpływem anonimu w trybie pilnym.

w dniu 22-03-2011 13:11:34 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zgadzam sie z kom. 4! Jerka już niżej nie może upaśc! Tzw "podkręcanie śruby"- uczniom i nauczycielom - niczemu nie służy. Wręcz przeciwnie. Mądry dyrektor już dawno zareagowałby na na to, co dzieje się w jego"firmie". Zachowania niketórych osób (zarówno dorosłych jak i nieletnich) są niedopuszczalne w cywilizowanym świecie. Ale przykład idzie z góry, więc czego oczekiwac? Wmawianie sobie i innym, że jest się najlepszą placówką w gminie niczego nie zmieni. Czas na zmiany - również te personalne. Może ktoś wreszcie zacznie tam myślec!

Zgadzam sie z kom. 4! Jerka już niżej nie może upaśc! Tzw "podkręcanie śruby"- uczniom i nauczycielom - niczemu nie służy. Wręcz przeciwnie. Mądry dyrektor już dawno zareagowałby na na to, co dzieje się w jego"firmie". Zachowania niketórych osób (zarówno dorosłych jak i nieletnich) są niedopuszczalne w cywilizowanym świecie. Ale przykład idzie z góry, więc czego oczekiwac? Wmawianie sobie i innym, że jest się najlepszą placówką w gminie niczego nie zmieni. Czas na zmiany - również te personalne. Może ktoś wreszcie zacznie tam myślec!

w dniu 22-03-2011 14:10:05 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

ja mam w szkole w Jerce dwójkę dzieci.Dzieci czekają jak wybawienia dnia kiedy z tej szkoły wyjdą. Atmosfera w klasach nie jest zła, choć róznie i z tym bywa. Większość nauczycieli jednak zupełnie nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Informatyki uczy wogóle jakiś tyran przez którego ten w końcu przyjemny przedmiot jest nielubiany. Są klasy gdzie średnia ocen z informatyki to 3 !!! Do jednej z nauczycielek uczniowie zwracają się słowami powszechnie uważanymi za obelżywe - reaguje ona łzami w oczach i... miczelniem!!! A przecież może wezwać policję nawet!, bo został obrażony urzędnik państwowy, jakim jest nauczyciel. W szkole są klasy, które są wyraźnie faworyzowane. Im zleca się organizacje imprez, uroczystości, ich powiadamia się o konkursach, zawodach. To oni zatem mają tzw. pochwały z zachowania itd. Dzieci same miedzy sobą obstawiają, która klasa wygra kolejny konkurs... by zwykle wygrywa jedna i ta sama. Nikogo nie zastanawia fakt, że są takie grupy uczniów, które nie biorą udziału np . w dniu na wesoło?? Przecież to nie jest lenistwo tylko bunt, drodzy pedagodzy! Nikt też nie pomyśli o tym, że dzieci z niechęcią biorą udział w tzw uroczystosciach szkolnych. Niby jest organizacja, cos się dzieje... a dzieci niezadowolone. Moje dziecko często mówi, że lepiej mieć juz matematyke czy fizykę niż dzień patrona - SMUTNE, bo patron wielkim człowiekiem był!

ja mam w szkole w Jerce dwójkę dzieci.Dzieci czekają jak wybawienia dnia kiedy z tej szkoły wyjdą. Atmosfera w klasach nie jest zła, choć róznie i z tym bywa. Większość nauczycieli jednak zupełnie nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Informatyki uczy wogóle jakiś tyran przez którego ten w końcu przyjemny przedmiot jest nielubiany. Są klasy gdzie średnia ocen z informatyki to 3 !!! Do jednej z nauczycielek uczniowie zwracają się słowami powszechnie uważanymi za obelżywe - reaguje ona łzami w oczach i... miczelniem!!! A przecież może wezwać policję nawet!, bo został obrażony urzędnik państwowy, jakim jest nauczyciel. W szkole są klasy, które są wyraźnie faworyzowane. Im zleca się organizacje imprez, uroczystości, ich powiadamia się o konkursach, zawodach. To oni zatem mają tzw. pochwały z zachowania itd. Dzieci same miedzy sobą obstawiają, która klasa wygra kolejny konkurs... by zwykle wygrywa jedna i ta sama. Nikogo nie zastanawia fakt, że są takie grupy uczniów, które nie biorą udziału np . w dniu na wesoło?? Przecież to nie jest lenistwo tylko bunt, drodzy pedagodzy! Nikt też nie pomyśli o tym, że dzieci z niechęcią biorą udział w tzw uroczystosciach szkolnych. Niby jest organizacja, cos się dzieje... a dzieci niezadowolone. Moje dziecko często mówi, że lepiej mieć juz matematyke czy fizykę niż dzień patrona - SMUTNE, bo patron wielkim człowiekiem był!

w dniu 22-03-2011 14:25:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Byłem uczniem szkoły w Jerce i moje dzieci również. Uważam, że szkoła jest jedną z lepszych w powiecie.Dzieci do szkół średnich były przygotowane doskonale nie musiały się wstydzić. O tym, że są dobrzy świadczą wyniki nauczania i to co robią. Zaszkodzili sobie bo nie są ani bierni ( wybory do gminy) ani mierni ( wyniki nauczania).Tak trzymać!

Byłem uczniem szkoły w Jerce i moje dzieci również. Uważam, że szkoła jest jedną z lepszych w powiecie.Dzieci do szkół średnich były przygotowane doskonale nie musiały się wstydzić. O tym, że są dobrzy świadczą wyniki nauczania i to co robią. Zaszkodzili sobie bo nie są ani bierni ( wybory do gminy) ani mierni ( wyniki nauczania).Tak trzymać!

w dniu 22-03-2011 16:33:55 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wybory do gminy? To byłą kompromitacja! Cz. potrafi tylko grać twardziela i drzeć pape! Niech im się wezmą za te dup* bo mobbing w szkole był jest i będzie przy tej samej władzy!

Wybory do gminy? To byłą kompromitacja! Cz. potrafi tylko grać twardziela i drzeć pape! Niech im się wezmą za te dup* bo mobbing w szkole był jest i będzie przy tej samej władzy!

w dniu 22-03-2011 18:27:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

nauczyciele renciści, nauczyciele bez kwalifikacje i takie tam - takie rzeczy tylko w jerce

nauczyciele renciści, nauczyciele bez kwalifikacje i takie tam - takie rzeczy tylko w jerce

w dniu 22-03-2011 19:00:28 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Z przykrością czytam co tu się wypisuje. Zapewne winna jest tu anonimowość. Przypuszczam, że gdyby każdy musiał podpisywać się pod swoja wypowiedzią nie byłyby one takie śmiałe. Co do szkól tu omawianych - jak w każdej znajdzie się nauczyciel, który podchodzi do tematu łagodnie jak i nauczyciel tzw. ostry. We wszystkich szkołach Gminy pewnie można by się do czegoś "doczepić", ale o co tu właściwie chodzi? O dobro dzieci, czy o prywatną niechęć? A co na to młodzież? Prawdy można dowiedzieć się jedynie gdy będzie szczera rozmowa zainteresowanych( nie anonimowa) , ale czy to jest możliwe? Pytanie czy ten kto pisze anonimy napisał je bo nie widzi innego wyjścia, próbował porozmawiać z zainteresowanymi osobami, ale nie dało to efektu czy najzwyczajniej w świecie jest złośliwy? Mam nadzieję, ze wszystko zostanie wyjaśnione i dzieci na tym nie ucierpią, czego życzę wszystkim w naszej Gminie. Optymistka

Z przykrością czytam co tu się wypisuje. Zapewne winna jest tu anonimowość. Przypuszczam, że gdyby każdy musiał podpisywać się pod swoja wypowiedzią nie byłyby one takie śmiałe. Co do szkól tu omawianych - jak w każdej znajdzie się nauczyciel, który podchodzi do tematu łagodnie jak i nauczyciel tzw. ostry. We wszystkich szkołach Gminy pewnie można by się do czegoś "doczepić", ale o co tu właściwie chodzi? O dobro dzieci, czy o prywatną niechęć? A co na to młodzież? Prawdy można dowiedzieć się jedynie gdy będzie szczera rozmowa zainteresowanych( nie anonimowa) , ale czy to jest możliwe? Pytanie czy ten kto pisze anonimy napisał je bo nie widzi innego wyjścia, próbował porozmawiać z zainteresowanymi osobami, ale nie dało to efektu czy najzwyczajniej w świecie jest złośliwy? Mam nadzieję, ze wszystko zostanie wyjaśnione i dzieci na tym nie ucierpią, czego życzę wszystkim w naszej Gminie. Optymistka

w dniu 22-03-2011 20:45:16 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Moje dziecko chodzi do szkoły w Jerce i jest bardzo zadowolone. Szkoła nie tylko ma dobre wyniki nauczania, ale także uczy dzieci samorządności, współpracy i pobudza ich kreatywność. Moja córka zawsze stara się uczestniczyć w licznych akademiach, minipolagrze, itp. Jeżeli ktoś jest leniwy i chce chodzić obrażony na świat i szuka wymówek żeby nie pracować i się nie uczyć to zawsze je znajdzie... kiepskiej baletnicy... Mimo, że uważam, że szkoła NIE powinna wychowywać dzieci, tylko je kształcić, muszę przyznać, że szkoła w Jerce to świetne miejsce gdzie uczy się obywatelskiej postawy i lokalnego patriotyzmu. Sama kończyłam tę szkołę i dzisiaj wiem, że dała mi bardzo dobre podstawy do dalszego rozwoju. Narzekać w internecie każdy potrafi, a tak naprawdę bardzo nieliczni rodzice angażują się w życie szkoły, tworząc wraz z kadrą wspólnotę, która potrafi coś budować i się rozwijać. Ci, którzy kryją się za anonimami wystawiają sobie najlepsze świadectwo i dają ŚWIETNY przykład swoim dzieciom.

Moje dziecko chodzi do szkoły w Jerce i jest bardzo zadowolone. Szkoła nie tylko ma dobre wyniki nauczania, ale także uczy dzieci samorządności, współpracy i pobudza ich kreatywność. Moja córka zawsze stara się uczestniczyć w licznych akademiach, minipolagrze, itp. Jeżeli ktoś jest leniwy i chce chodzić obrażony na świat i szuka wymówek żeby nie pracować i się nie uczyć to zawsze je znajdzie... kiepskiej baletnicy... Mimo, że uważam, że szkoła NIE powinna wychowywać dzieci, tylko je kształcić, muszę przyznać, że szkoła w Jerce to świetne miejsce gdzie uczy się obywatelskiej postawy i lokalnego patriotyzmu. Sama kończyłam tę szkołę i dzisiaj wiem, że dała mi bardzo dobre podstawy do dalszego rozwoju. Narzekać w internecie każdy potrafi, a tak naprawdę bardzo nieliczni rodzice angażują się w życie szkoły, tworząc wraz z kadrą wspólnotę, która potrafi coś budować i się rozwijać. Ci, którzy kryją się za anonimami wystawiają sobie najlepsze świadectwo i dają ŚWIETNY przykład swoim dzieciom.

w dniu 22-03-2011 21:11:55 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zarzut ewentualnego mobbingu jest rzeczywiście poważny. Gdyby okazał się prawdziwy z pewnością doprowadziłby do pewnych roszad. Proponuję, by osoba poddana ewentualnemu mobbingowi udała się wprost do władz gminy lub PIP i o nich odpowiedziała. Pisanie anonimów nie ma sensu. Osoba poddana presji ze strony szefa/dyrektora i tak musiałaby się ujawnić i wytoczyć proces z powództwa cywilnego. Najlepiej z nagraniem w telefonie ;)

Zarzut ewentualnego mobbingu jest rzeczywiście poważny. Gdyby okazał się prawdziwy z pewnością doprowadziłby do pewnych roszad. Proponuję, by osoba poddana ewentualnemu mobbingowi udała się wprost do władz gminy lub PIP i o nich odpowiedziała. Pisanie anonimów nie ma sensu. Osoba poddana presji ze strony szefa/dyrektora i tak musiałaby się ujawnić i wytoczyć proces z powództwa cywilnego. Najlepiej z nagraniem w telefonie ;)

w dniu 22-03-2011 23:39:16 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Sprawa dotyczy mobbingu... a nie lenistwa dzieci, rodziców itp. Wszystkim którzy kończyli tą szkołę czegoś brakuje... CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM!!!!!!!

Sprawa dotyczy mobbingu... a nie lenistwa dzieci, rodziców itp. Wszystkim którzy kończyli tą szkołę czegoś brakuje... CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM!!!!!!!

w dniu 23-03-2011 08:28:21 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ale tez specjalista w osobie zastępcy odpowiedni do kontroli!Panowie i pani Skarbnik zapoznajcie się z zasadami kontroli bo widzę,że wiedzy w tym zakresie to wy nie macie- amatorszczyzna.. Protokoł z kontroli musi być odczytany dyrektorowi placówki, który, jeżeli się z nim zgadza to go podpisuje, następnie należy wydać zalecenie pokontrolne do wykonania/ jeżeli były błędy/ i nie ma żadnej tajności w kontroli- pełna jawność. Nie ma tworzenia swojego prawa- ustawy są jednakowe dla wszystkich gmin. A tak na marginesie- to wy w Krzywiniu macie czas, by zajmować się anonimami?!Porażka dla tej pięknej gminy........A jak kontrola ma być uczciwa to musza ja robić FACHOWCY, takie kontrole się zleca a nie robi swoja radosna tworczość

Ale tez specjalista w osobie zastępcy odpowiedni do kontroli!Panowie i pani Skarbnik zapoznajcie się z zasadami kontroli bo widzę,że wiedzy w tym zakresie to wy nie macie- amatorszczyzna.. Protokoł z kontroli musi być odczytany dyrektorowi placówki, który, jeżeli się z nim zgadza to go podpisuje, następnie należy wydać zalecenie pokontrolne do wykonania/ jeżeli były błędy/ i nie ma żadnej tajności w kontroli- pełna jawność. Nie ma tworzenia swojego prawa- ustawy są jednakowe dla wszystkich gmin. A tak na marginesie- to wy w Krzywiniu macie czas, by zajmować się anonimami?!Porażka dla tej pięknej gminy........A jak kontrola ma być uczciwa to musza ja robić FACHOWCY, takie kontrole się zleca a nie robi swoja radosna tworczość

w dniu 23-03-2011 09:07:00 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

do kom 15 - o tajności pisze gazeta i opowiada bzdury przewodniczący rady, ślepota i amatorszczyzna to powtarzanie za nimi niesprawdzonych bredni

do kom 15 - o tajności pisze gazeta i opowiada bzdury przewodniczący rady, ślepota i amatorszczyzna to powtarzanie za nimi niesprawdzonych bredni

w dniu 24-03-2011 10:03:04 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Faktycznie szkoła w Jerce bardzo dużo uczniów wysyła do OHP w Kościanie dla mnie to porażka tej szkoły.

Faktycznie szkoła w Jerce bardzo dużo uczniów wysyła do OHP w Kościanie dla mnie to porażka tej szkoły.

w dniu 24-03-2011 19:16:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

wystarczy sprawę ruszyć dalej, wyżej i się pożegnamy z mobbingiem. I z pania skarbnik co dwa etety ciagnie tez! teraz wiemy skad te chody ma jerecka buda

wystarczy sprawę ruszyć dalej, wyżej i się pożegnamy z mobbingiem. I z pania skarbnik co dwa etety ciagnie tez! teraz wiemy skad te chody ma jerecka buda

w dniu 25-03-2011 13:01:02 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Swoją drogą ciekawe czy Pani skarbnik również "wkroczy" do jereckiej szkoły i bedzie kontrolowała siebie? Przecież pracowała tam a i teraz można ją częściej zastac w Jrece niż w Urzędzie Gminy! Pogratulowac Burmistrzowi "wykwalifikowanej kadry"! Co do nauczycieli tam pracujących - żaden nie przyzna się do mobbingu nawet gdyby chciał to powiedziec. Każdy boi sie o swoją posadę. Sprawa jest poważna i może wreszcie ktoś się nią zajmie. Wystarczy zmiana na jednym stanowisku - tej osoby, której dotyczył donos a problem się sam rozwiąże...

Swoją drogą ciekawe czy Pani skarbnik również "wkroczy" do jereckiej szkoły i bedzie kontrolowała siebie? Przecież pracowała tam a i teraz można ją częściej zastac w Jrece niż w Urzędzie Gminy! Pogratulowac Burmistrzowi "wykwalifikowanej kadry"! Co do nauczycieli tam pracujących - żaden nie przyzna się do mobbingu nawet gdyby chciał to powiedziec. Każdy boi sie o swoją posadę. Sprawa jest poważna i może wreszcie ktoś się nią zajmie. Wystarczy zmiana na jednym stanowisku - tej osoby, której dotyczył donos a problem się sam rozwiąże...

w dniu 25-03-2011 21:32:45 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

o czyje stanowisko chodzi?

o czyje stanowisko chodzi?

w dniu 25-03-2011 22:16:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

do kom 20: a co cie to obchodzi? ci ktorych sprawa dotyczy wiedza o kogo chodzi.

do kom 20: a co cie to obchodzi? ci ktorych sprawa dotyczy wiedza o kogo chodzi.

w dniu 26-03-2011 08:08:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

może czas żeby pani skarbnik zaczęła odwiedzać i inne szkoły ...

może czas żeby pani skarbnik zaczęła odwiedzać i inne szkoły ...

w dniu 26-03-2011 20:27:35 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

ona nie odwiedza - ona wkracza...

ona nie odwiedza - ona wkracza...

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.128.33.243

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.