Wiadomości

11 czerwca 2018

Co sądzicie o miejskim rowerze?

Urząd Miejski Kościana zaprasza na spotkanie poświęcone uruchomieniu systemu rowerów miejskich.

Konsultacje odbędą się w najbliższy czwartek, 14 czerwca, w sali 23 Urzędu Miejskiego, o godzinie 18.

W ubiegłym roku władze miasta zapowiedziały uruchomienie ogólnodostępnej wypożyczalni rowerów. W tegorocznym budżecie miasta zaplanowano środki na ten cel. Początkowo była to kwota 20 tysięcy złotych. W marcu, decyzją Rady Miejskiej Kościana, zwiększono ją do 150 tysięcy złotych. O tym, czy rowery się pojawią przesądzą konsultacje społeczne.

- Zależy nam na tym, żeby skonsultować ten temat, zanim podejmiemy decyzję. Nic w tej sprawie nie jest przesądzone – mówi Maciej Kasprzak, wiceburmistrz Kościana. - Sprawdziliśmy jak te systemy funkcjonują w miastach porównywalnych do Kościana. Na spotkaniu przedstawimy szczeóły. 

Publiczny rower miejski to stosunkowo młoda idea. Początkowo realizowana wyłącznie w dużych miastach. Rower zaczęto traktować nie rekreacyjnie i turystycznie, lecz jako środek transportu w mieście. W metropoliach rowery publiczne wpływają na zmniejszenie zatłoczenia i poprawę jakości powietrza. Mieszkańcy szybko odkryli, że dzięki wypożyczanym rowerom do wielu punktów miasta dotrą szybciej od korzystających z samochodu lub komunikacji publicznej. W dodatku rower miejski eliminuje niektóre wady roweru prywatnego takie jak: wysoki koszt zakupu, narażenie na kradzież, konieczność konserwacji sprzętu.

Z czasem publiczne, bezobsługowe wypożyczalnie rowerów zaczęły się pojawiać w średnich miastach, a od pewnego czasu w miastach wielkości Kościana. W Polsce z rowerów publicznych korzystają mieszkańcy 40 miast. Najmniejszy system – z 20 rowerami - działa w Szczecinku, największy – ponad 5 tysięcy rowerów – w Warszawie.

 

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (59)

w dniu 11-06-2018 11:56:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jako rowerzysta jestem całkowicie na NIE! W Kościanie i okolicach mamy fatalne drogi i ścieżki rowerowe po których jazdę należny traktować jako formę kary. Ponadto miasto przez wszechobecne remonty jest strasznie zatłoczone i nie potrzeba dodatkowych rowerów na ulicach (bo ścieżkami nigdzie nie da się dojechać).

Jako rowerzysta jestem całkowicie na NIE! W Kościanie i okolicach mamy fatalne drogi i ścieżki rowerowe po których jazdę należny traktować jako formę kary. Ponadto miasto przez wszechobecne remonty jest strasznie zatłoczone i nie potrzeba dodatkowych rowerów na ulicach (bo ścieżkami nigdzie nie da się dojechać).

w dniu 11-06-2018 11:58:32 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Druga sprawa, aby o czymś dyskutować trzeba podać konkrety: ile tych rowerów, jaka siatka stacji, za ile, na jakich warunkach itp. Wtedy dopiero mieszkańcy mogą się wypowiedzieć czy taka oferta będzie dla nich atrakcyjna i czy będą zainteresowani.

Druga sprawa, aby o czymś dyskutować trzeba podać konkrety: ile tych rowerów, jaka siatka stacji, za ile, na jakich warunkach itp. Wtedy dopiero mieszkańcy mogą się wypowiedzieć czy taka oferta będzie dla nich atrakcyjna i czy będą zainteresowani.

w dniu 11-06-2018 12:00:51 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

W końcu! Ludzie sie nauczą i będą chcieli wiecej, tylko nie wpuszczajcie tego jednego radnego na zebranie.

W końcu! Ludzie sie nauczą i będą chcieli wiecej, tylko nie wpuszczajcie tego jednego radnego na zebranie.

w dniu 11-06-2018 12:03:35 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

na tym wypizdziajewie po co

na tym wypizdziajewie po co

w dniu 11-06-2018 12:52:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Odpowiedź jakie jest zainteresowanie da ilość osób, która będzie uczestniczyć w spotkaniu. Mało tego, odpowiedź da, ile z tych osób to kierujący samochodem, chcący przesiąść się na rower, a nie rowerzyści już jeżdżący swoim rowerem, którzy i tak na miejski się nie przesiadą.

Odpowiedź jakie jest zainteresowanie da ilość osób, która będzie uczestniczyć w spotkaniu. Mało tego, odpowiedź da, ile z tych osób to kierujący samochodem, chcący przesiąść się na rower, a nie rowerzyści już jeżdżący swoim rowerem, którzy i tak na miejski się nie przesiadą.

w dniu 11-06-2018 13:07:07 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a są ścieżki rowerowe? ile ich jest? nie zaliczam tu chodnikościeżek bo to jest tak idiotyczne że nie da się tego opisać. A do tego te pieprzone krawężniki. Kupujesz rower miejski i po jednym przejechaniu miasta już wiesz że to był błąd. Jakim trzeba być skończonym idiotą żeby robić jakiekolwiek wystające krawężniki na ścieżce rowerowej albo odpływy z rynny w formie rowków i szczycić się że to jest ścieżka rowerowa. I pewnie te rowery będą jak te ścieżki - niby pomysł jakiś tam jest ale wykonanie to będzie totalna żenada ale na promocyjnych materiałach będzie wyglądać ładnie.

a są ścieżki rowerowe? ile ich jest? nie zaliczam tu chodnikościeżek bo to jest tak idiotyczne że nie da się tego opisać. A do tego te pieprzone krawężniki. Kupujesz rower miejski i po jednym przejechaniu miasta już wiesz że to był błąd. Jakim trzeba być skończonym idiotą żeby robić jakiekolwiek wystające krawężniki na ścieżce rowerowej albo odpływy z rynny w formie rowków i szczycić się że to jest ścieżka rowerowa. I pewnie te rowery będą jak te ścieżki - niby pomysł jakiś tam jest ale wykonanie to będzie totalna żenada ale na promocyjnych materiałach będzie wyglądać ładnie.

w dniu 11-06-2018 13:18:05 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

NIE NIE I po stokroć nie bo to głupota jest. Kto chce jeździć rowerem to ma swój własny. taki rower jest dobry wtedy kiedy jest to miejscowość turystyczna i będą z niego korzystali głównie turyści, których u nas brak. miejscowi mają swoje rowery. A taka zabawa w rower miejski kosztuje i to nie mało. obsługa tego systemu pochłania sporo kasy. a rowery i tak będą stały w boksach bo nikt z nich nie bedzie korzystał

NIE NIE I po stokroć nie bo to głupota jest. Kto chce jeździć rowerem to ma swój własny. taki rower jest dobry wtedy kiedy jest to miejscowość turystyczna i będą z niego korzystali głównie turyści, których u nas brak. miejscowi mają swoje rowery. A taka zabawa w rower miejski kosztuje i to nie mało. obsługa tego systemu pochłania sporo kasy. a rowery i tak będą stały w boksach bo nikt z nich nie bedzie korzystał

w dniu 11-06-2018 13:22:20 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Mam nadzieję, że ludzie będą umieli jeździć po tych naszych pięknych ścieżkach rowerowych, a nie pod prąd (ul. Surzyńskiego)albo po jezdni tak jak na ul. Kaźmierczaka.

Mam nadzieję, że ludzie będą umieli jeździć po tych naszych pięknych ścieżkach rowerowych, a nie pod prąd (ul. Surzyńskiego)albo po jezdni tak jak na ul. Kaźmierczaka.

w dniu 11-06-2018 13:31:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

bez sensu kompletnie, kolejny wydatek na koszt podatnika !!! Ile kosztuje najtańszy nowy rower 350 -400 zł. Nie lepiej udzielić pożyczki mieszkańcowi na rower ?

bez sensu kompletnie, kolejny wydatek na koszt podatnika !!! Ile kosztuje najtańszy nowy rower 350 -400 zł. Nie lepiej udzielić pożyczki mieszkańcowi na rower ?

w dniu 11-06-2018 14:20:23 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie popieram. Wolę stać w korku jadąc samochodem niż szybciej przejechać ten sam korek rowerem. Nie tylko zimą i podczas niepogody. Kościańscy rowerzyści już zachowują się jak święte krowy, nie przestrzegają przepisów i jeżdżą pod prąd (np. most na Strzeleckiej). Nie mówiąc o akcjach typu: Rowerzysta jedzie po ścieżce. Nagle nie oglądając się za siebie wjeżdża na jezdnię, prawie pod koła auta. Nie potrzeba więcej rowerów w mieście. tak jest ich już za dużo. Poza tym kto by miał nimi jeździć? Większość ma własne. Matki z małymi dziećmi nie będą jeździły, emerycie też nie, panie urzędniczki w wąskiej garsonce...

Nie popieram. Wolę stać w korku jadąc samochodem niż szybciej przejechać ten sam korek rowerem. Nie tylko zimą i podczas niepogody. Kościańscy rowerzyści już zachowują się jak święte krowy, nie przestrzegają przepisów i jeżdżą pod prąd (np. most na Strzeleckiej). Nie mówiąc o akcjach typu: Rowerzysta jedzie po ścieżce. Nagle nie oglądając się za siebie wjeżdża na jezdnię, prawie pod koła auta. Nie potrzeba więcej rowerów w mieście. tak jest ich już za dużo. Poza tym kto by miał nimi jeździć? Większość ma własne. Matki z małymi dziećmi nie będą jeździły, emerycie też nie, panie urzędniczki w wąskiej garsonce...

w dniu 11-06-2018 14:20:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To sie prędko wzieli teraz będzie dyskusja następnie przetargi na rowery i budowe stacji na zime wypożyczalnia jak znalazł

To sie prędko wzieli teraz będzie dyskusja następnie przetargi na rowery i budowe stacji na zime wypożyczalnia jak znalazł

w dniu 11-06-2018 14:45:06 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Na te nasze chodniko-ścieżki to tylko full suspension, bo po miesiącu ludzie będą mieli donuty na tyłku. (Donut to taki pączek z dziurką)

Na te nasze chodniko-ścieżki to tylko full suspension, bo po miesiącu ludzie będą mieli donuty na tyłku. (Donut to taki pączek z dziurką)

w dniu 11-06-2018 15:06:45 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zamiast tego to lepiej wydać pieniądze na akcje informującą jak jeździć po istniejących ścieżkach. Wiem, że są znaki, ale nie ma dnia żeby straż miejska albo policja nie zatrzymała rowerzysty, który jedzie pod prąd itd.

Zamiast tego to lepiej wydać pieniądze na akcje informującą jak jeździć po istniejących ścieżkach. Wiem, że są znaki, ale nie ma dnia żeby straż miejska albo policja nie zatrzymała rowerzysty, który jedzie pod prąd itd.

w dniu 11-06-2018 15:14:22 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

szczecinek 40 tys mieszkancow i obszar 48 km kwadratowych przy osmiu kosciana nie MA CO POROWNYWAC DO KOSCIANA

szczecinek 40 tys mieszkancow i obszar 48 km kwadratowych przy osmiu kosciana nie MA CO POROWNYWAC DO KOSCIANA

w dniu 11-06-2018 15:35:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a gdzie komunikacja miejska

a gdzie komunikacja miejska

w dniu 11-06-2018 15:45:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Super pomysł :) jestem na tak

Super pomysł :) jestem na tak

w dniu 11-06-2018 16:24:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie wiem. Myślę, że kto chce przemieścić się w Kościanie rowerem, weźmie go po prostu z domu. Ma to sens, gdy ludzie przyjeżdżają do miasta pociągiem i z dworca np. podjadą w stronę swojego zakładu pracy. A w Kościanie? Raczej w drugą stronę. Bardziej zasadne byłoby ustawienie większej ilości stojaków do rowerów przy dworcu, bo ok. 8 rano ciężko jest znaleźć wolne miejsce do zaparkowania. A założenie, że kierowcy jeżdżą autami, bo nie mają rowerów też jest chyba błędne. Pożyczka na zakup roweru? Ludzie, o czym Wy piszecie? Faktycznie. Bardziej zniechęca rozkminianie jak po tym naszym Kościanie jeździć tym rowerem, bo ścieżki rowerowe są przekomiczne u nas. Np. na Wyzwolenia: ścieżka rowerowa, hop z roweru -bo przejście tylki dla pieszych- skok na rower, bo ścieżka- i hop z roweru bo przejście. Masakra jakaś. Ciężko przerzutkę podciągnąć w górę.

Nie wiem. Myślę, że kto chce przemieścić się w Kościanie rowerem, weźmie go po prostu z domu. Ma to sens, gdy ludzie przyjeżdżają do miasta pociągiem i z dworca np. podjadą w stronę swojego zakładu pracy. A w Kościanie? Raczej w drugą stronę. Bardziej zasadne byłoby ustawienie większej ilości stojaków do rowerów przy dworcu, bo ok. 8 rano ciężko jest znaleźć wolne miejsce do zaparkowania. A założenie, że kierowcy jeżdżą autami, bo nie mają rowerów też jest chyba błędne. Pożyczka na zakup roweru? Ludzie, o czym Wy piszecie? Faktycznie. Bardziej zniechęca rozkminianie jak po tym naszym Kościanie jeździć tym rowerem, bo ścieżki rowerowe są przekomiczne u nas. Np. na Wyzwolenia: ścieżka rowerowa, hop z roweru -bo przejście tylki dla pieszych- skok na rower, bo ścieżka- i hop z roweru bo przejście. Masakra jakaś. Ciężko przerzutkę podciągnąć w górę.

w dniu 11-06-2018 17:29:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Bez sensu. Komunikacja miejska to od dawna oczekiwana inwestycja ale nie rowery

Bez sensu. Komunikacja miejska to od dawna oczekiwana inwestycja ale nie rowery

w dniu 11-06-2018 17:51:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Już teraz trudno iść chodnikiem, aby nie być rozjechanym przez rowerzystę, jadącym "pod prąd". To będzie prawdziwa masakra.

Już teraz trudno iść chodnikiem, aby nie być rozjechanym przez rowerzystę, jadącym "pod prąd". To będzie prawdziwa masakra.

w dniu 11-06-2018 18:12:58 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Miejskie rowery powinny posiadać napęd Sram Eagle, tarczówki 180, opuszczaną sztycę, dwa amortyzatory, sztywne osie i pedały SPD. Wtedy zostanie zakupionych 10 rowerów, 5 się rozda 3 zepsują a dwa będą w zapasie. Będą rowery i nie będzie problemu że przeszkadzają.

Miejskie rowery powinny posiadać napęd Sram Eagle, tarczówki 180, opuszczaną sztycę, dwa amortyzatory, sztywne osie i pedały SPD. Wtedy zostanie zakupionych 10 rowerów, 5 się rozda 3 zepsują a dwa będą w zapasie. Będą rowery i nie będzie problemu że przeszkadzają.

w dniu 11-06-2018 18:19:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

brak infrastruktury nie pozwala na to, i więcej punktów jest na nie,

brak infrastruktury nie pozwala na to, i więcej punktów jest na nie,

w dniu 11-06-2018 18:32:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Najpierw ścieżki a potem rowery.Jesli tak będzie to jestem za.

Najpierw ścieżki a potem rowery.Jesli tak będzie to jestem za.

w dniu 11-06-2018 18:48:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

rowery tansze niz komunikacja i w ten sposób chcą zaoszczędzic mam nadzieje ze jak ktoś młody zostanie burmistrzem to bedzie inaczej tzn lepiej

rowery tansze niz komunikacja i w ten sposób chcą zaoszczędzic mam nadzieje ze jak ktoś młody zostanie burmistrzem to bedzie inaczej tzn lepiej

w dniu 11-06-2018 19:13:04 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

to kompletnie beznadziejny pomysł,ktoś "na górze" uparł sie jak muł na te rowery i faworyzuje na siłę to wariactwo.A może stoi za tym nowoczesny szłapka? Nowośmieszna kaput więc szuka zajęcia i będzie wypożyczał rowery? A może kościańscy kodziarze?opróżnią puszki i zainwestują?:)

to kompletnie beznadziejny pomysł,ktoś "na górze" uparł sie jak muł na te rowery i faworyzuje na siłę to wariactwo.A może stoi za tym nowoczesny szłapka? Nowośmieszna kaput więc szuka zajęcia i będzie wypożyczał rowery? A może kościańscy kodziarze?opróżnią puszki i zainwestują?:)

w dniu 11-06-2018 19:34:43 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

na to spotkanie przyjdzie może z 10 osób ludzie mają już tego dosc ,co wy macie z tymi rowerami

na to spotkanie przyjdzie może z 10 osób ludzie mają już tego dosc ,co wy macie z tymi rowerami

w dniu 11-06-2018 19:54:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

W Kościanie z uwagi na brak komunikacji miejskiej w każdym domu jest rower i to niejeden . JESTEM NA NIEEEE !

W Kościanie z uwagi na brak komunikacji miejskiej w każdym domu jest rower i to niejeden . JESTEM NA NIEEEE !

w dniu 11-06-2018 20:30:18 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Rowery - tak. Ale tylko wodne, panie Wiceburmistrzu. I jeszcze jakaś dotacja na system śluz. Jedna już jest przy Łazienkach, druga w parku, zatem można pójść za ciosem i wybudować jeszcze kilka + przepławka pod torami na Młyńskiej. Następnie, oczywiście, zająć się nowatorskim projektem miejskiej kolejki linowej w kościańskich górach (Kurza Góra, Góra Ferfeta) + zajezdnia kolei linowej na wieży ciśnień.

Rowery - tak. Ale tylko wodne, panie Wiceburmistrzu. I jeszcze jakaś dotacja na system śluz. Jedna już jest przy Łazienkach, druga w parku, zatem można pójść za ciosem i wybudować jeszcze kilka + przepławka pod torami na Młyńskiej. Następnie, oczywiście, zająć się nowatorskim projektem miejskiej kolejki linowej w kościańskich górach (Kurza Góra, Góra Ferfeta) + zajezdnia kolei linowej na wieży ciśnień.

w dniu 11-06-2018 20:44:05 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

20 tys. + 150 tys. = 170 000 zł. Proszę dziennikarzy o wnikliwe śledzenie zmian budżetowych i podawanie prawidłowych danych opinii publicznej. Kwota na miejskie rowery została zwiększona o kwotę 150 000 zł, a nie do kwoty 150 000 zł.

20 tys. + 150 tys. = 170 000 zł. Proszę dziennikarzy o wnikliwe śledzenie zmian budżetowych i podawanie prawidłowych danych opinii publicznej. Kwota na miejskie rowery została zwiększona o kwotę 150 000 zł, a nie do kwoty 150 000 zł.

w dniu 11-06-2018 21:09:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A ja uważam że to świetna inicjatywa. Idzie lato , można iść na rower ze znajomymi , poruszać się. Nie każdego stać na zakup profesjonalnego roweru. Mam nadzieję że te finansowane przez miasto będa konkretne a nie typowy bubel. Jestem za i chętnie bede korzystał chociażby z wycieczek nad jezioro czy w okolice

A ja uważam że to świetna inicjatywa. Idzie lato , można iść na rower ze znajomymi , poruszać się. Nie każdego stać na zakup profesjonalnego roweru. Mam nadzieję że te finansowane przez miasto będa konkretne a nie typowy bubel. Jestem za i chętnie bede korzystał chociażby z wycieczek nad jezioro czy w okolice

w dniu 11-06-2018 21:52:51 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Niby fajnie ale jak to widzicie dla kogo ten produkt. Ci co lubią rower posiadają swój kto ma z nich korzystać chyba pod pita młodzież w weekend a potem szukajcie ich w obrze najpierw zróbcie ścieżki od ronda z kielczewa w kierunku kosciana tragedia i wiele innych dlaczego faworyzujemy samochody idźmy w kierunku kosciana bez spalin ograniczomy ruch w koscianie do 20 km/h i pozwólmy rowerzystom korzystać z dróg a nie wywalacie nas na chodniki z 20 cm krawężniki

Niby fajnie ale jak to widzicie dla kogo ten produkt. Ci co lubią rower posiadają swój kto ma z nich korzystać chyba pod pita młodzież w weekend a potem szukajcie ich w obrze najpierw zróbcie ścieżki od ronda z kielczewa w kierunku kosciana tragedia i wiele innych dlaczego faworyzujemy samochody idźmy w kierunku kosciana bez spalin ograniczomy ruch w koscianie do 20 km/h i pozwólmy rowerzystom korzystać z dróg a nie wywalacie nas na chodniki z 20 cm krawężniki

w dniu 11-06-2018 22:15:05 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Z tego wszystkiego tylko rowerzystki śliczne ;)

Z tego wszystkiego tylko rowerzystki śliczne ;)

w dniu 11-06-2018 22:24:23 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Długi Ceglarek wszystkie wypozyczy i za tydzień nie będzie żadnego.

Długi Ceglarek wszystkie wypozyczy i za tydzień nie będzie żadnego.

w dniu 11-06-2018 23:00:00 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To wypowiem się ja. Po pierwsze ścieżki rowerowe pozwalające na bezpieczną jazdę przez miasto. Ścieżki wzdłuż osi miasta.Bez tego ani rusz. Dobrym rozwiązaniem jest oś komunikcujna wzdłuż Obry. Slabe punkty osi to przejazd na Piłsudskiego przy moście. Kolejny aspekt to taki, że drodzy wygodni kietowcy miasto pójdzie w kierunku eliminacji miejsc parkingowych dla aut w centrum kosztem dostępności centrum dla rowerów i pieszych. Dla mnie jako podatnika lepiej budować ścieżki niż psrkingi dla rowerów. Zmiana mentalności i będzie łatwiej wsiąść na rower.

To wypowiem się ja. Po pierwsze ścieżki rowerowe pozwalające na bezpieczną jazdę przez miasto. Ścieżki wzdłuż osi miasta.Bez tego ani rusz. Dobrym rozwiązaniem jest oś komunikcujna wzdłuż Obry. Slabe punkty osi to przejazd na Piłsudskiego przy moście. Kolejny aspekt to taki, że drodzy wygodni kietowcy miasto pójdzie w kierunku eliminacji miejsc parkingowych dla aut w centrum kosztem dostępności centrum dla rowerów i pieszych. Dla mnie jako podatnika lepiej budować ścieżki niż psrkingi dla rowerów. Zmiana mentalności i będzie łatwiej wsiąść na rower.

w dniu 12-06-2018 07:07:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ci co chcą jeździć rowerem to od dawna maja swój rower A nie czekają na jakiś durny miejski. Jurga oszczędź nam tych blamazy

Ci co chcą jeździć rowerem to od dawna maja swój rower A nie czekają na jakiś durny miejski. Jurga oszczędź nam tych blamazy

w dniu 12-06-2018 09:42:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A w weekendy będą to rowery wodne bo pijani mieszkańcy będą wrzucać je do Obry. No cooo ? nie ? zniszczą jak śmietniki jak kwiaty na mostach...Za 50 lat to społeczeństwo dojrzeje to może tak, wtedy dać rowery.

A w weekendy będą to rowery wodne bo pijani mieszkańcy będą wrzucać je do Obry. No cooo ? nie ? zniszczą jak śmietniki jak kwiaty na mostach...Za 50 lat to społeczeństwo dojrzeje to może tak, wtedy dać rowery.

w dniu 12-06-2018 19:28:45 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

W Śremie, który jest niewiele większy od Kościana, mają kilka rowerów i ludzie korzystają, za wynajem się nie płaci. Tylko w Kościanie nikomu nic się nie podoba. Ciekawe ilu tych internetowych przeciwników spod tego posta pojawi się na spotkaniu. Albo czy pomyśleli o ludziach przyjeżdżających do Kościana pociągiem, chcących dostać się np na basen. Najlepiej wsadzić dup.sko w samochód i szkalować wszystkich rowerzystów przez jednego nieudolnego, który akurat się napatoczył i zepsuł dzień.

W Śremie, który jest niewiele większy od Kościana, mają kilka rowerów i ludzie korzystają, za wynajem się nie płaci. Tylko w Kościanie nikomu nic się nie podoba. Ciekawe ilu tych internetowych przeciwników spod tego posta pojawi się na spotkaniu. Albo czy pomyśleli o ludziach przyjeżdżających do Kościana pociągiem, chcących dostać się np na basen. Najlepiej wsadzić dup.sko w samochód i szkalować wszystkich rowerzystów przez jednego nieudolnego, który akurat się napatoczył i zepsuł dzień.

w dniu 13-06-2018 00:11:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

1) za małe miasto 2) brak ścieżek 3) inwestycja nieopłacalna. Teraz chcecie konsultacji społecznych a budżetu obywatelskiego nie potraficie zorganizować ?

1) za małe miasto 2) brak ścieżek 3) inwestycja nieopłacalna. Teraz chcecie konsultacji społecznych a budżetu obywatelskiego nie potraficie zorganizować ?

w dniu 13-06-2018 09:03:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie nie nie w Kościanie chyba każdy jest świadomy jacy my koscianiacy jesteśmy ;)

Nie nie nie w Kościanie chyba każdy jest świadomy jacy my koscianiacy jesteśmy ;)

w dniu 13-06-2018 20:26:38 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Już za miesiac moze dwa zamykaja kolejny przejazd w Koscianie Na ul Gostynskiej. A prace przy poprzednich slimacza sie by nie powiedziec stoja w miejscu Podobnie jest z przejsciem pod torami do ul Wyzwoklenia. A Koscian od roku już zakorkowany do maksimum. I jeszcze do tego te smieszne rowery by porozjeżdzac rowerzystów. Bo poni jezdza jak chcą Wladze Kosciana nie maja zadnego pomyslu jak odciażyc ruch w Koscianie A wystarczyło utwardzic droge za torami. Wzdluz ulicy Łakowej z wyjazdem w Nacławiu ( wzdluż torow). Tylko wczesniej trzeba było pomyslec o przebudowie wiaduktu w Nacławiu.

Już za miesiac moze dwa zamykaja kolejny przejazd w Koscianie Na ul Gostynskiej. A prace przy poprzednich slimacza sie by nie powiedziec stoja w miejscu Podobnie jest z przejsciem pod torami do ul Wyzwoklenia. A Koscian od roku już zakorkowany do maksimum. I jeszcze do tego te smieszne rowery by porozjeżdzac rowerzystów. Bo poni jezdza jak chcą Wladze Kosciana nie maja zadnego pomyslu jak odciażyc ruch w Koscianie A wystarczyło utwardzic droge za torami. Wzdluz ulicy Łakowej z wyjazdem w Nacławiu ( wzdluż torow). Tylko wczesniej trzeba było pomyslec o przebudowie wiaduktu w Nacławiu.

w dniu 13-06-2018 22:34:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zgadzam się z Tobą Igor. Samorząd ciągle struga głupa, że przejazdy remontuje kto inny ale przecież ten remont planowano od lat. Można było spokojnie coś zrobić aby spróbować odciążyć miasto na czas remontu. Jeden przykład Podałeś. Drugim jest droga ze Starych Oborzysk do Nowego Lubosza. Dużą część zrobiła gmina Czempiń. Gdyby Gmina Kościan zrobiła swoją cześć byłaby to jakaś opcja objazdu. A tak to wszyscy pojadą Północną....

Zgadzam się z Tobą Igor. Samorząd ciągle struga głupa, że przejazdy remontuje kto inny ale przecież ten remont planowano od lat. Można było spokojnie coś zrobić aby spróbować odciążyć miasto na czas remontu. Jeden przykład Podałeś. Drugim jest droga ze Starych Oborzysk do Nowego Lubosza. Dużą część zrobiła gmina Czempiń. Gdyby Gmina Kościan zrobiła swoją cześć byłaby to jakaś opcja objazdu. A tak to wszyscy pojadą Północną....

w dniu 14-06-2018 10:13:02 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

dokładnie najpierw zróbcie ścieżki bo jest ich jak kot napłakał...

dokładnie najpierw zróbcie ścieżki bo jest ich jak kot napłakał...

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 18.224.63.123

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.