Wiadomości

08 czerwca 2011

Mlekovita przejmie OSM Kościan?

Trwają zaawansowane rozmowy o przyłączeniu Obrzańskiej Spółdzielni Mleczarskiej do spółdzielni Mlekovita. Zdaniem władz OSM połączenie pozwoli kościańskim spółdzielcom zwycięsko wyjść z "wojny o mleko". - W obecnej strukturze za kilka lat przegramy walkę z koncernami - mówi prezes OSM




Do tej pory udzielono tylko jednej oficjalnej wypowiedzi dotyczącej połączenia drugiej co do wielkości polskiej firmy mleczarskiej Mlekovita z kościańską Obrzańską Spółdzielnią Mleczarską.

- Jesteśmy bardzo zainteresowani tą fuzją, trwają bardzo zaawansowane rozmowy, ale jeszcze nie ma stosownych uchwał - powiedział 19 maja br. serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity. - Niestety w tej chwili nie mogę ujawnić więcej szczegółów.

Najnowszy numer Gazety Kościańskiej przynosi drugą oficjalną wypowiedź na ten temat -   obszerny wywiad z Henrykiem Bendzińskim, prezesem Obrzańskiej Spółdzielni Mleczarskiej w Kościanie. Prezes odpowiada na pytania o kondycję OSM, prowadzone rozmowy z Mlekpolem i Mlekovitą oraz wyjaśnia powody rozmów o połączeniu spółdzielni.

- Zdaniem analityków ponad połowa polskich mleczarni wypadnie w najbliższych latach z rynku.  Uważamy, że dziś jest najlepszy moment, aby połączyć się z jednym z liderów. Sądzę, że rok, może trzy lata, możemy działać w obecnej formie, ale w perspektywie i tak pojawi się  konieczność integracji. Lepiej zatem stać się częścią większej spółdzielni wcześniej niż podjąć taką decyzję za późno - powiedział GK Henryk Bendzinski.  - Dzięki fuzji zakłady naszej spółdzielni będą mogły się rozwijać i zwiększać produkcję. W połączeniu upatruję pewność jutra zarówno dla dostawców i jak pracowników.

Jak wynika z dotychczasowych rozmów po połączeniu może wzrosnąć produkcja w mleczarniach OSM, których moce przerobowe są dziś wykorzystane w połowie.

- W obecnej strukturze za kilka lat przegramy walkę z koncernami. Na rynek mleczarski trzeba dziś patrzeć globalnie. Kto tego nie rozumie za kilka lat wypadnie z rynku.

Połączenie ma się odbyć na zasadach prawa spółdzielczego.

- OSM zostanie przyłączona do większej spółdzielni, a nasi spółdzielcy staną się spółdzielcami firmy przejmującej. Przypomnę, że OSM przechodziło już takie procedury. Przyłączaliśmy do Kościana spółdzielnie mleczarskie w Brzegu Głogowskim i Pyrzycach - wyjaśnia Bendziński.

Po połączeniu w mleczarniach w Kościanie i Pyrzycach produkowane będą produkty pod marką Mlekovita. Lokalna marka ma jednak nie zginąć.

- Mamy zapewnienie, że  wyroby marki "Kościan" będziemy wzmacniać tam, gdzie już znajdują nabywców, a promować na nowych rynkach.

Do połączenia może dojść jesienią.

***

Mlekovita z Wysokiego Mazowieckiego to drugi największy producent wyrobów nabiałowych w Polsce (obok Spółdzielni Mleczarskiej MLEKPOL). Około 35 % produkcji jest eksportowane. Dziennie firma jest w stanie przerobić 3,5 mln l mleka (OSM Kościan przerabia 250 tys., a ma moce produkcyjne na 500 tys. litrów)

Grupę Kapitałową MLEKOVITA tworzą zakłady zajmujące się przetwórstwem i dystrybucją wyrobów mleczarskich: macierzysty w Wysokiem Mazowieckiem, a także w Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie, Działdowie, Pilicy, Baranowie oraz magazyny dystrybucyjne w Pieniężnie, Chrzanowie, Kluczborku, Kowalewie Pomorskim, Piasecznie, Białymstoku, Jadownikach, Łodzi, Wyszkowie, Goręczynie i Wolsztynie.


Więcej o sytuacji w OSM i na rynku mleczarskim w Polsce
w aktualnym wydaniu Gazety Kościańskiej


Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (29)

w dniu 07-06-2011 22:33:51 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

dobra,dobra necie,piszecie tak bo burmistrz nic nie zrobil aby nasza mleczarnia pozostzla koscianska.to kolejny cios przyszlosciowy ,ale bliski, w rynek pracy w Koscianie.Patrz monopol, rzeznia,cukrownia,metalchem,dlaczego obecna wladza nie uczy sie na bledach poprzednikow ,kiedy to przegrano przedsiebiorczosc Kosciana.jednak ludzie oswiaty nie czuja blusa rynku pracy,a bylo trzeba jednak inaczej glosowac .

dobra,dobra necie,piszecie tak bo burmistrz nic nie zrobil aby nasza mleczarnia pozostzla koscianska.to kolejny cios przyszlosciowy ,ale bliski, w rynek pracy w Koscianie.Patrz monopol, rzeznia,cukrownia,metalchem,dlaczego obecna wladza nie uczy sie na bledach poprzednikow ,kiedy to przegrano przedsiebiorczosc Kosciana.jednak ludzie oswiaty nie czuja blusa rynku pracy,a bylo trzeba jednak inaczej glosowac .

w dniu 07-06-2011 22:48:00 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Lotto - a co ma burmistrz do spółdzielni? Nic. To spółdzielcy postanowili się połączyć z Mlekovitą - ich firma i ich decyzja i nic nam do tego. Poza tym przeczytajmy najpierw ten wywiad to może się czegoś dowiemy, bo na razie mamy krótkie info

Lotto - a co ma burmistrz do spółdzielni? Nic. To spółdzielcy postanowili się połączyć z Mlekovitą - ich firma i ich decyzja i nic nam do tego. Poza tym przeczytajmy najpierw ten wywiad to może się czegoś dowiemy, bo na razie mamy krótkie info

w dniu 07-06-2011 23:20:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

no nieeeee.... oby nie to, kurde tyle przedsiębiorstw było w kościanie, a teraz co? wielike gufno, podobno ludzie się uczą na błędach - jakoś tego nie widzę!

no nieeeee.... oby nie to, kurde tyle przedsiębiorstw było w kościanie, a teraz co? wielike gufno, podobno ludzie się uczą na błędach - jakoś tego nie widzę!

w dniu 07-06-2011 23:24:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A o czym ty do nas mówisz? P

A o czym ty do nas mówisz? P

w dniu 07-06-2011 23:43:40 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

dupa tam Prezes chce stolek utrzymac pewnie a nie ze teraz jest najlepszy czas...wszystko to jakimis grubymi nicmi szyte. No ale skoro rolnicy chca oddac wlasna firme, prawo glosu, wolnosc,pewna decyzyjnosc i stac sie zwyklymi pionkami w gigancie mleczarskim to gratuluje...dla mnie powinien przyjsc ktos nowy ze swiezym spojrzeniem i zobaczyc czy aby na pewno laczenie to jedyna droga, moze daloby rade zostac Koscianem ale pod innymi sterami. Do rozwazenia...niestety tylko przez czlonkow OSM-u.

dupa tam Prezes chce stolek utrzymac pewnie a nie ze teraz jest najlepszy czas...wszystko to jakimis grubymi nicmi szyte. No ale skoro rolnicy chca oddac wlasna firme, prawo glosu, wolnosc,pewna decyzyjnosc i stac sie zwyklymi pionkami w gigancie mleczarskim to gratuluje...dla mnie powinien przyjsc ktos nowy ze swiezym spojrzeniem i zobaczyc czy aby na pewno laczenie to jedyna droga, moze daloby rade zostac Koscianem ale pod innymi sterami. Do rozwazenia...niestety tylko przez czlonkow OSM-u.

w dniu 08-06-2011 00:09:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

nie macie wrażenia że artykuł sugeruje kto przejmie mleczarnie? niby piszą o mlekpolu i mlekowicie ale z reszty artykułu wynika że połączenie nastąpi z mlekovitą... walnego nie bylo a tu już postanowione??

nie macie wrażenia że artykuł sugeruje kto przejmie mleczarnie? niby piszą o mlekpolu i mlekowicie ale z reszty artykułu wynika że połączenie nastąpi z mlekovitą... walnego nie bylo a tu już postanowione??

w dniu 08-06-2011 06:26:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A może ktoś wie kto kupił dom mleczarni na Piłsudskiego ? i co tam będzie ?

A może ktoś wie kto kupił dom mleczarni na Piłsudskiego ? i co tam będzie ?

w dniu 08-06-2011 07:09:30 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Najpierw przejmą potem zamkną jak zwykle.

Najpierw przejmą potem zamkną jak zwykle.

w dniu 08-06-2011 07:28:57 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Pewne jest że jesli OSM przejmie Mlekovita to marka Koscian zniknie,jeśli Mlekpol to marka pozostanie.Taka jest polityka zarządzania tych firm. Do redakcji;przykro mi,że temat ten został poruszony po tym jak rdzenni kościaniacy-klienci ostro zaczeli wypowiadać się na temat mleczarni.Kościan to wielka ,,grupa trzymająca władze,, gdzie jeden drugiemu..............

Pewne jest że jesli OSM przejmie Mlekovita to marka Koscian zniknie,jeśli Mlekpol to marka pozostanie.Taka jest polityka zarządzania tych firm. Do redakcji;przykro mi,że temat ten został poruszony po tym jak rdzenni kościaniacy-klienci ostro zaczeli wypowiadać się na temat mleczarni.Kościan to wielka ,,grupa trzymająca władze,, gdzie jeden drugiemu..............

w dniu 08-06-2011 07:59:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

trudno sie z Tobą nie zgodzić...

trudno sie z Tobą nie zgodzić...

w dniu 08-06-2011 08:10:58 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Temat został poruszony po wypowiedzi prezesa Mlekovity, i jak na razie to jedyna wypowiedź spółdzielni. Ale ale... czytaliście już cały tekst, że wiecie co i jak? Ja przeczytałem i argumenty prezesa są dla mnie logiczne

Temat został poruszony po wypowiedzi prezesa Mlekovity, i jak na razie to jedyna wypowiedź spółdzielni. Ale ale... czytaliście już cały tekst, że wiecie co i jak? Ja przeczytałem i argumenty prezesa są dla mnie logiczne

w dniu 08-06-2011 09:26:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Prawda jest taka że przestarzałe myślenie obecnego zarządu i decyzje przez niego podejmowane sprawiły, że mleczarnia nie potrafiła dostosować się do zmian na rynku. Zarząd rolników poprostu za wiele pozwolił Prezesowi (robi co chce). Teraz mleczarnia musi sie połączyć bo generuje straty inaczej nastąpi likwidacja. Karty już są praktycznie rozdane - Mlekovita przejmuje Kościan, a argumenty Prezesa to tylko mydlenie oczu.

Prawda jest taka że przestarzałe myślenie obecnego zarządu i decyzje przez niego podejmowane sprawiły, że mleczarnia nie potrafiła dostosować się do zmian na rynku. Zarząd rolników poprostu za wiele pozwolił Prezesowi (robi co chce). Teraz mleczarnia musi sie połączyć bo generuje straty inaczej nastąpi likwidacja. Karty już są praktycznie rozdane - Mlekovita przejmuje Kościan, a argumenty Prezesa to tylko mydlenie oczu.

w dniu 08-06-2011 09:26:45 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

lotto zacznij się leczyć na nogi....bo na głowę to już za późno. Co ma Burmistrz do prywatnych zakładów czy... spółdzielni?Te firmy mają swoich dyrektorów, prezesów, zarządy czy rady nadzorcze.takich prostych rzeczy nie wiesz? szkoda Cię...

lotto zacznij się leczyć na nogi....bo na głowę to już za późno. Co ma Burmistrz do prywatnych zakładów czy... spółdzielni?Te firmy mają swoich dyrektorów, prezesów, zarządy czy rady nadzorcze.takich prostych rzeczy nie wiesz? szkoda Cię...

w dniu 08-06-2011 09:42:19 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Spółdzielnia Mleczarska w Kościanie jest własnością rolników, dostawców mleka którzy wnieśli do niej swoje udziały, tym czasem od wielu lat spółdzielnia działa tak jakby była prywatna własnością prezesa i członków rady nadzorczej - efekt jest znany. Nie rok czy dwa ani trzy i bez połączenia mleczarnia upadnie jeszcze w tym roku, dlaczego, bo producenci odchodzą i brakuje surowca. No cóż uboga ta panna na wydaniu z Kościana, ale pewnie jej ojciec na tym dobrze wyjdzie.

Spółdzielnia Mleczarska w Kościanie jest własnością rolników, dostawców mleka którzy wnieśli do niej swoje udziały, tym czasem od wielu lat spółdzielnia działa tak jakby była prywatna własnością prezesa i członków rady nadzorczej - efekt jest znany. Nie rok czy dwa ani trzy i bez połączenia mleczarnia upadnie jeszcze w tym roku, dlaczego, bo producenci odchodzą i brakuje surowca. No cóż uboga ta panna na wydaniu z Kościana, ale pewnie jej ojciec na tym dobrze wyjdzie.

w dniu 08-06-2011 11:58:34 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Tak,tak później się zburzy i postawi domy do wynajęcia.Przecież Poznań się dusi.Kościańska noclegownia.Gostyń też się sprzedaje?Chyba nie.

Tak,tak później się zburzy i postawi domy do wynajęcia.Przecież Poznań się dusi.Kościańska noclegownia.Gostyń też się sprzedaje?Chyba nie.

w dniu 08-06-2011 12:58:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Tak najlepiej czekać aż rolnicy pouciekają bo ich konkurencja podkupi, lepiej zadłużać zakład by dorównać cenowo innym i czekać a może jakoś będzie...przynajmniej prezes OSM coś robi, bardzo dobre posunięcie z jego strony

Tak najlepiej czekać aż rolnicy pouciekają bo ich konkurencja podkupi, lepiej zadłużać zakład by dorównać cenowo innym i czekać a może jakoś będzie...przynajmniej prezes OSM coś robi, bardzo dobre posunięcie z jego strony

w dniu 08-06-2011 13:35:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a jeszcze lepsze ze sprzedaż budynku na piłsudzkiego...

a jeszcze lepsze ze sprzedaż budynku na piłsudzkiego...

w dniu 08-06-2011 20:25:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

co to za ojciec co dzieciom zostawia bankructwo ! to Preze Kościana- bardzo bogata !

co to za ojciec co dzieciom zostawia bankructwo ! to Preze Kościana- bardzo bogata !

w dniu 09-06-2011 18:31:25 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Tam w tym zakładzie to jedna wielka kl--a , normalnie na całym swiecie jest tak rada nadzorcza w jakis sposób układa prezesa , zas tam prezes układa rolników oni sie na wszystko [no moze na prawie wszystko] godza bo co tam, wazna jest cena mleka. Tak na marginesie jestem ciekaw, kto z pracowników jest obecnie włascicielem domków na Dębcu Nowym tak ogólnie zaniedbanych jakis czas temu , nie sadze by to byli pracownicy produkcyjni gdzie Oni. Na miejscu sklepu firmowego zlikwidowanego ponoć ma byc filia jakiegos banku, a włascicielem no nie..........

Tam w tym zakładzie to jedna wielka kl--a , normalnie na całym swiecie jest tak rada nadzorcza w jakis sposób układa prezesa , zas tam prezes układa rolników oni sie na wszystko [no moze na prawie wszystko] godza bo co tam, wazna jest cena mleka. Tak na marginesie jestem ciekaw, kto z pracowników jest obecnie włascicielem domków na Dębcu Nowym tak ogólnie zaniedbanych jakis czas temu , nie sadze by to byli pracownicy produkcyjni gdzie Oni. Na miejscu sklepu firmowego zlikwidowanego ponoć ma byc filia jakiegos banku, a włascicielem no nie..........

w dniu 09-06-2011 22:52:55 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

szef warsztatu, szef transportu, szef remontu, główny księgowy, szef informatyków... nikogo z produkcji niestety ani innych "gorszych"...

szef warsztatu, szef transportu, szef remontu, główny księgowy, szef informatyków... nikogo z produkcji niestety ani innych "gorszych"...

w dniu 10-06-2011 08:42:58 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jeszcze raz do nr1- lotto. Co widzisz jaki jesteś niedouczony. Zapewne przegrałeś wybory z obecnym burmistrzem i pogodzić się nie możesz to niewinnego opluwasz.....

Jeszcze raz do nr1- lotto. Co widzisz jaki jesteś niedouczony. Zapewne przegrałeś wybory z obecnym burmistrzem i pogodzić się nie możesz to niewinnego opluwasz.....

w dniu 10-06-2011 14:20:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nic dodac nic ujac odnośnie postu :}}} ci zwykli pracownicy pewnie nawet nie wiedzieli o tym, że wogóle mozna je kupić ,a ci bliżej koryta to wykorzystali ,

Nic dodac nic ujac odnośnie postu :}}} ci zwykli pracownicy pewnie nawet nie wiedzieli o tym, że wogóle mozna je kupić ,a ci bliżej koryta to wykorzystali ,

w dniu 11-06-2011 13:56:46 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Mysle tak osm sie skończy,rolnicy beda mleko na pole wylewać, bo przeciesz im sie nic nie oplaca nawet dostajac dopłaty do hektara .Narzekaja obojetnie czy cena zywca jest po 3zl czy po 4,5 zł ciagle ,zle ciagle mało oni by chcieli miec wszystko zagwarantowane sprzedaz, itd. dokładnie jak w kumunie . co tu ukrywac wiekszosc z nich posiada wykształcenie podstawowe Niektórzy to napewno wykorzystaja albo juz wykorzystali...

Mysle tak osm sie skończy,rolnicy beda mleko na pole wylewać, bo przeciesz im sie nic nie oplaca nawet dostajac dopłaty do hektara .Narzekaja obojetnie czy cena zywca jest po 3zl czy po 4,5 zł ciagle ,zle ciagle mało oni by chcieli miec wszystko zagwarantowane sprzedaz, itd. dokładnie jak w kumunie . co tu ukrywac wiekszosc z nich posiada wykształcenie podstawowe Niektórzy to napewno wykorzystaja albo juz wykorzystali...

w dniu 29-06-2011 17:48:04 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zgadzam się z aaa , argumenty Prezesa to tylko mydlenie oczu............

Zgadzam się z aaa , argumenty Prezesa to tylko mydlenie oczu............

w dniu 02-07-2011 13:56:00 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

przecież ta mleczarnia musi sie łaczyć bo upadnie jak sam prezes mówi na połowie gwizdka jadą a dzieki komu?? płaci najgorzej w rejonie zobaczcie jak OSM w Górze się rozwija (jest lepiej zarządzana) i jest mniejsza od Kosciana i mozna nawet mała mleczarnią nie żle istnieć no ale prezes.....

przecież ta mleczarnia musi sie łaczyć bo upadnie jak sam prezes mówi na połowie gwizdka jadą a dzieki komu?? płaci najgorzej w rejonie zobaczcie jak OSM w Górze się rozwija (jest lepiej zarządzana) i jest mniejsza od Kosciana i mozna nawet mała mleczarnią nie żle istnieć no ale prezes.....

w dniu 22-07-2011 10:47:02 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Niestety prawda jest smutna - zakład od wielu lat osiągał zyski na poziomie ułamków procenta. Wiem bo sam tam pracowałem. Zauważcie że na stronie osm-koscian.com.pl są podawane wyniki finansowe za 2006 rok. I co ważne. Są tam tylko przychody. Nie zyski. Później nie było się już czym chwalić.Druga kwestia - przerost ambicji p. Bendzińskiego. Od wielu lat nie robi nic tylko inwestuje ( a właściwie to już inwestował). Z reguły na wyrost. A że za część maszyn trzeba było płacić "towarem" - kupując u producenta maszyny opakowania - to OSM Kościan nalewała jogurty dla Danona. To prawda że OSM przecodziła już procedury łączenia z innymi mleczarniami. Ale zawsze to OSM było strukturą wchłaniającą. Zawsze się szczycili że przejmuje, że powiększa możliwości. LOkalne marki? Były likwidowane. Wyjaśnienie było takie że przy 100tyś litrów marki własnej, 10 tyś marki lokalnej jest nie rentowne. I najważniejsza rzecz. P.Bendziński zawsze marzył o powołaniu ogólnokrajowej korporacji spółdzielni mleczarskich na czele których by stanoł. Po części realizuje własnie swoje plany. Choć nie sądze żeby stanoł na ich czele. Żeby nie powtórzyła sie historia z przejecia OSM Pyrzyce gdzie prezes zakładu 2 dni po przejęciu zmarł.

Niestety prawda jest smutna - zakład od wielu lat osiągał zyski na poziomie ułamków procenta. Wiem bo sam tam pracowałem. Zauważcie że na stronie osm-koscian.com.pl są podawane wyniki finansowe za 2006 rok. I co ważne. Są tam tylko przychody. Nie zyski. Później nie było się już czym chwalić.Druga kwestia - przerost ambicji p. Bendzińskiego. Od wielu lat nie robi nic tylko inwestuje ( a właściwie to już inwestował). Z reguły na wyrost. A że za część maszyn trzeba było płacić "towarem" - kupując u producenta maszyny opakowania - to OSM Kościan nalewała jogurty dla Danona. To prawda że OSM przecodziła już procedury łączenia z innymi mleczarniami. Ale zawsze to OSM było strukturą wchłaniającą. Zawsze się szczycili że przejmuje, że powiększa możliwości. LOkalne marki? Były likwidowane. Wyjaśnienie było takie że przy 100tyś litrów marki własnej, 10 tyś marki lokalnej jest nie rentowne. I najważniejsza rzecz. P.Bendziński zawsze marzył o powołaniu ogólnokrajowej korporacji spółdzielni mleczarskich na czele których by stanoł. Po części realizuje własnie swoje plany. Choć nie sądze żeby stanoł na ich czele. Żeby nie powtórzyła sie historia z przejecia OSM Pyrzyce gdzie prezes zakładu 2 dni po przejęciu zmarł.

w dniu 15-09-2011 17:08:36 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Do wszystkich!! Dlaczego mleczarnia w Gostyniu nie upada?????? Dlaczego prezes OSM Kościan tak długo zarządzał? przecież już osiągnął wiek emerytalny- do domu i w kapcie. Mleczarnia OSM dała by rade przetrwać ma wielkie możliwości, które nie wykorzystuje( dlaczego i przez kogo?). Gdzie są te produkty, które były kiedyś produkowane? Dlaczego nie było przetargu w sprawie sprzedaży sklepu i domu OSM?? puk puk CBA. Pan prezes wolno myśli "globalnie"

Do wszystkich!! Dlaczego mleczarnia w Gostyniu nie upada?????? Dlaczego prezes OSM Kościan tak długo zarządzał? przecież już osiągnął wiek emerytalny- do domu i w kapcie. Mleczarnia OSM dała by rade przetrwać ma wielkie możliwości, które nie wykorzystuje( dlaczego i przez kogo?). Gdzie są te produkty, które były kiedyś produkowane? Dlaczego nie było przetargu w sprawie sprzedaży sklepu i domu OSM?? puk puk CBA. Pan prezes wolno myśli "globalnie"

w dniu 23-12-2011 11:56:24 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

niech tylko sie przyjrza mleczarni gostynskiej niech wreszcie jakies sluzby sie zainteresuja tym co sie dzieje ta prywata i tym firma ktore non-stop siedza w mleczarni. To juz robi sie prywatny folwark

niech tylko sie przyjrza mleczarni gostynskiej niech wreszcie jakies sluzby sie zainteresuja tym co sie dzieje ta prywata i tym firma ktore non-stop siedza w mleczarni. To juz robi sie prywatny folwark

w dniu 22-02-2012 23:55:16 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Uwaga mleko PILOS mlekowity Kościan sprzedawane w sklepie LIDL w Sopocie stoi na pułkach z terminem spożycia za 3 dni młeko zdatą 13 01 2012 i mleko z datą 14 01 13 01 było skwaśniałe mleko z datą 21 02 2012 19 02 2012 było kwaśne jak takie produkty wychodzą na rynek te produkty kupiłem pierwszy raz i nikomu nie polecam wręcz przestrzegam

Uwaga mleko PILOS mlekowity Kościan sprzedawane w sklepie LIDL w Sopocie stoi na pułkach z terminem spożycia za 3 dni młeko zdatą 13 01 2012 i mleko z datą 14 01 13 01 było skwaśniałe mleko z datą 21 02 2012 19 02 2012 było kwaśne jak takie produkty wychodzą na rynek te produkty kupiłem pierwszy raz i nikomu nie polecam wręcz przestrzegam

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 52.15.37.74

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.