Wiadomości

09 grudnia 2010

Odmówił przyjęcia mandatu

Wczoraj pod Czerwoną Wsią (gm. Krzywiń) przewróciła się na bok naczepa tira, w której przewożono 30 byków. Połowa zwierząt nie przeżyła upadku. Kierowca odmówił przyjęcia mandatu. Kto ponosi winę za zdarzenie ma orzec sąd


Do zdarzenia doszło wczoraj około godziny 14. Do rowu wpadł tir, którym kierował 52-latek z województwa kujawsko–pomorskiego. Naczepa, w której przewożono 30 byków przewróciła się na bok. Przez kilka godzin pod opieką lekarza weterynarii wydobywano zwierzęta z ciężarówki. Połowa z nich nie przeżyła wypadku.

Kierowca odmówił przyjęcia mandatu za niedostosowanie prędkości do warunków drogowych. O tym czy winę za zdarzenie ponoszą służby drogowe, które nie zadbały o należyty stan nawierzchni rozstrzygnąć będzie musiał sąd.

- Razem z policjantami z Leszna staraliśmy  się zorganizować objazdy, ale te wkrótce się „zakorkowały” przez kłopoty innych tirów, które nie mogły podjechać pod wzniesienia m.in. w Zglińcu – informuje komisarz Mateusz Marszewski z KPP Kościan. - Ruch trzeba było kierować przez Kościan i Gostyń.

Na śliskich nawierzchniach tiry nie radzą sobie także dziś. Rano oblodzonego wzniesienia w Poninie nie mogła pokonać jedna z ciężarówek, która zablokowała na pewien czas krajową ,,piątkę’’.

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (13)

w dniu 09-12-2010 14:17:35 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Biedne byki. A panu zycze wygrania rozprawy, chociaz zadko wygrywa sie z policja. Sluzby drogowe jak wiadomo olewaja sobie to i jezdza np z plugiem do gory, nie sola, nie piaskują!! A pozniej kasa niby za stracony :towar" idzie do "elity". To jest kpina.

Biedne byki. A panu zycze wygrania rozprawy, chociaz zadko wygrywa sie z policja. Sluzby drogowe jak wiadomo olewaja sobie to i jezdza np z plugiem do gory, nie sola, nie piaskują!! A pozniej kasa niby za stracony :towar" idzie do "elity". To jest kpina.

w dniu 09-12-2010 14:35:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

dokładnie, wczoraj pługosolarka na trasie Gryżyna -Nielęgowo-Kościan --- jechała około 9 rano, , ale z pługiem podniesionym.....to po co się pytam ?????........ przejechać drogi między wioskami to raczej horror.......

dokładnie, wczoraj pługosolarka na trasie Gryżyna -Nielęgowo-Kościan --- jechała około 9 rano, , ale z pługiem podniesionym.....to po co się pytam ?????........ przejechać drogi między wioskami to raczej horror.......

w dniu 09-12-2010 14:44:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

No i słusznie wszyscy tak powinniśmy robić jedziesz 30 km/h i wpadasz do rowu . Jak można takie coś nazwać niedostosowaniem prędkości do warunków na drodze. Właściciel drogi ponosi odpowiedzialnośc za jej stan techniczny i utrzymanie zimowe, które powinno być takie by można było się po niej poruszać z normalną prędkością tzn. np 50 km/h w tak trudnych warunkach bo nikt rozsądny nie pojedzie 100 km/h jak widzi to co jest na drodze. Apeluję do wszystkich kierowców równiez tych jeżdżących autami osobowymi. Jeśli zdarzy wam się stłuczka lub wpadniecie do rowu a wiecie , że jechaliscie bezpiecznie i rozważnie macie na to świadków a droga była nieodsnieżona i nieposypana nie przyjmujcie mandatu od policjantów bo nie mają oni prawa wystawiać mandatu i usprawiedliwiać w ten sposób nieudolności zarządcy drogi powtarzając jak mantra zwrotu: "niedostosowanie prędkości do warunków na drodze" Sątakiemiejsca na naszych drogach, że jazda 20 km/h może skończyć się lądowaniem w rowie a nie sądzę by była to niebezpieczna prędkość. Dosyć z chamskim traktowaniem nas kierowców przez zarządców dróg !!!!

No i słusznie wszyscy tak powinniśmy robić jedziesz 30 km/h i wpadasz do rowu . Jak można takie coś nazwać niedostosowaniem prędkości do warunków na drodze. Właściciel drogi ponosi odpowiedzialnośc za jej stan techniczny i utrzymanie zimowe, które powinno być takie by można było się po niej poruszać z normalną prędkością tzn. np 50 km/h w tak trudnych warunkach bo nikt rozsądny nie pojedzie 100 km/h jak widzi to co jest na drodze. Apeluję do wszystkich kierowców równiez tych jeżdżących autami osobowymi. Jeśli zdarzy wam się stłuczka lub wpadniecie do rowu a wiecie , że jechaliscie bezpiecznie i rozważnie macie na to świadków a droga była nieodsnieżona i nieposypana nie przyjmujcie mandatu od policjantów bo nie mają oni prawa wystawiać mandatu i usprawiedliwiać w ten sposób nieudolności zarządcy drogi powtarzając jak mantra zwrotu: "niedostosowanie prędkości do warunków na drodze" Sątakiemiejsca na naszych drogach, że jazda 20 km/h może skończyć się lądowaniem w rowie a nie sądzę by była to niebezpieczna prędkość. Dosyć z chamskim traktowaniem nas kierowców przez zarządców dróg !!!!

w dniu 09-12-2010 15:05:32 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

I co te biedne byczki, które padły w wypadku pojechały odrazu na rozbiorke do jakiejs rzezni pobliskiej? PS. Widzialem nie raz jak przywoza byki do rzezni, juz sa strasznie agresywne, a co dopiero takie po wypadku. :(

I co te biedne byczki, które padły w wypadku pojechały odrazu na rozbiorke do jakiejs rzezni pobliskiej? PS. Widzialem nie raz jak przywoza byki do rzezni, juz sa strasznie agresywne, a co dopiero takie po wypadku. :(

w dniu 09-12-2010 17:07:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wszystkie, które padły ,niestety muszą ulec utylizacji ..

Wszystkie, które padły ,niestety muszą ulec utylizacji ..

w dniu 09-12-2010 20:23:15 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Najlepiej odsnieżona droga w Kościanie znajduje się przed Urzędem Miasta... To kiedy były te wybory? hmm

Najlepiej odsnieżona droga w Kościanie znajduje się przed Urzędem Miasta... To kiedy były te wybory? hmm

w dniu 09-12-2010 20:29:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

zanim się spocicie przy klawiaturze poczytajcie: Przepis zawarty w art. 19 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 roku stwierdza: „Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu”. STANU DRÓG I WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH W j art. 19 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym wspomina się o konieczności panowania nad pojazdem. „Panowanie nad pojazdem oznacza stan, w którym kierujący może, w istniejących warunkach, swobodnie reagować na zmieniającą się sytuację na drodze” W ISTNIEJĄCYCH WARUNKACH „Zachowanie tzw. prędkości administracyjnie dozwolonej nie może samo przez się świadczyć o tym, że kierowca zachował prędkość bezpieczną w rozumieniu art. 17 ust.1 (obecnie: art. 19 ust. 1 – uwaga R.G.) prawa o ruchu drogowym. Na drodze bowiem – niezależnie od tego, czy ruch pojazdów odbywa się we dnie, czy w nocy. Mogą in conkreto panować takie warunki atmosferyczne ( na przykład gołoledź, mgła) czy też takie natężenie ruchu, że nawet prędkość znacznie mniejsza od administracyjnie dozwolonej nie będzie zapewniała panowania nad pojazdem” (wyrok SN z dnia 25 maja 1995r., II KRN 52/95, OSNKW 1995, nr 11-12, poz. 82). Te przepisy nie są zawieszane ZIMĄ

zanim się spocicie przy klawiaturze poczytajcie: Przepis zawarty w art. 19 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 roku stwierdza: „Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu”. STANU DRÓG I WARUNKÓW ATMOSFERYCZNYCH W j art. 19 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym wspomina się o konieczności panowania nad pojazdem. „Panowanie nad pojazdem oznacza stan, w którym kierujący może, w istniejących warunkach, swobodnie reagować na zmieniającą się sytuację na drodze” W ISTNIEJĄCYCH WARUNKACH „Zachowanie tzw. prędkości administracyjnie dozwolonej nie może samo przez się świadczyć o tym, że kierowca zachował prędkość bezpieczną w rozumieniu art. 17 ust.1 (obecnie: art. 19 ust. 1 – uwaga R.G.) prawa o ruchu drogowym. Na drodze bowiem – niezależnie od tego, czy ruch pojazdów odbywa się we dnie, czy w nocy. Mogą in conkreto panować takie warunki atmosferyczne ( na przykład gołoledź, mgła) czy też takie natężenie ruchu, że nawet prędkość znacznie mniejsza od administracyjnie dozwolonej nie będzie zapewniała panowania nad pojazdem” (wyrok SN z dnia 25 maja 1995r., II KRN 52/95, OSNKW 1995, nr 11-12, poz. 82). Te przepisy nie są zawieszane ZIMĄ

w dniu 09-12-2010 20:38:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Popieram Pana Kierowcę ale znając prostote naszych przepisów niezawisły Sąd uzna Pana winę. Dlaczego tak sądzę bo w naszym kraju idziemy na łatwiznę i najprościej dowalić maluczkiemu. jeździłem ze zwierzętami i wiem że to nie jest taki ładunek jak węgiel czy cegła zwierzęta pomimo zabezpieczeń się ruszają i samochód z przyczepą lub naczepą wprowadzą w taki rezonans że ciężko prowadzić w normalnych warunkach. A wina tkwi w oszczędzaniu nawet na utrzymaniu zimowym dróg. Szkoda że wybory nie odbywają się po zimie bo wtedy by można wystawić ocene włodarzą. No ale cóż już się rozsiedli i wyborcę mają w - rowie.

Popieram Pana Kierowcę ale znając prostote naszych przepisów niezawisły Sąd uzna Pana winę. Dlaczego tak sądzę bo w naszym kraju idziemy na łatwiznę i najprościej dowalić maluczkiemu. jeździłem ze zwierzętami i wiem że to nie jest taki ładunek jak węgiel czy cegła zwierzęta pomimo zabezpieczeń się ruszają i samochód z przyczepą lub naczepą wprowadzą w taki rezonans że ciężko prowadzić w normalnych warunkach. A wina tkwi w oszczędzaniu nawet na utrzymaniu zimowym dróg. Szkoda że wybory nie odbywają się po zimie bo wtedy by można wystawić ocene włodarzą. No ale cóż już się rozsiedli i wyborcę mają w - rowie.

w dniu 09-12-2010 23:43:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czyzbys byl pnaem i wladca czyt.POLICJANTEM? Raczej tak ! Wez ty z tymi paragrafami się zwiń i zamilcz, siedzisz pewnie z ksiazeczka w reku, i szukasz tych glupot. Wyjedz lepiej na drogi poza Koscian, to zobaczysz te swoje paragrafy.

Czyzbys byl pnaem i wladca czyt.POLICJANTEM? Raczej tak ! Wez ty z tymi paragrafami się zwiń i zamilcz, siedzisz pewnie z ksiazeczka w reku, i szukasz tych glupot. Wyjedz lepiej na drogi poza Koscian, to zobaczysz te swoje paragrafy.

w dniu 10-12-2010 09:50:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A TIR pewnie na oponach letnich...

A TIR pewnie na oponach letnich...

w dniu 10-12-2010 10:41:07 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jeden z poprzedników ma świętą rację. Nasze bezpieczeństwo na drodze zależy właśnie od stosowania się do tych cytowanych powyżej paragrafów. Hitler, uważając ludy wschodnie za rasę niższą, nie zdolną do normalnej edukacji planował na podbitych terenach zamknąć szkoły a miejscowych uczyć tylko przepisów drogowych ( żeby nie włazili rasie panów pod mercedesy). Niektórzy powyżej dowodzą, że miał rację. Garść cytowanych powyżej przepisów przekracza możliwości percepcji części komentatorów. Zatem napiszę już sam do siebie „WAL SIĘ”, „SPIEPRZAJ IDIOTO” itp. Itd.

Jeden z poprzedników ma świętą rację. Nasze bezpieczeństwo na drodze zależy właśnie od stosowania się do tych cytowanych powyżej paragrafów. Hitler, uważając ludy wschodnie za rasę niższą, nie zdolną do normalnej edukacji planował na podbitych terenach zamknąć szkoły a miejscowych uczyć tylko przepisów drogowych ( żeby nie włazili rasie panów pod mercedesy). Niektórzy powyżej dowodzą, że miał rację. Garść cytowanych powyżej przepisów przekracza możliwości percepcji części komentatorów. Zatem napiszę już sam do siebie „WAL SIĘ”, „SPIEPRZAJ IDIOTO” itp. Itd.

w dniu 12-12-2010 18:11:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

"Kierowca odmówił przyjęcia mandatu za niedostosowanie prędkości do warunków drogowych" a naatepnie czytamy: "Razem z policjantami z Leszna staraliśmy się zorganizować objazdy, ale te wkrótce się „zakorkowały” przez kłopoty innych tirów, które nie mogły podjechać pod wzniesienia m.in. w Zglińcu". Te które nie mogły podjechac tez nie dostosowały sowjej predkosci do warunków panujących na drodze, panie "mądry"??? A poza tym jesli nie ma zadnych wydrukow potwierdzajacych z jaka predkoscia poruszał sie ów tir, zakłada sie, ze jechal z zgodnie z przepisami. Jak policjant nie ma sie do czego doczepic to zawsze podpieraja sie tym artykólem, żalosne.

"Kierowca odmówił przyjęcia mandatu za niedostosowanie prędkości do warunków drogowych" a naatepnie czytamy: "Razem z policjantami z Leszna staraliśmy się zorganizować objazdy, ale te wkrótce się „zakorkowały” przez kłopoty innych tirów, które nie mogły podjechać pod wzniesienia m.in. w Zglińcu". Te które nie mogły podjechac tez nie dostosowały sowjej predkosci do warunków panujących na drodze, panie "mądry"??? A poza tym jesli nie ma zadnych wydrukow potwierdzajacych z jaka predkoscia poruszał sie ów tir, zakłada sie, ze jechal z zgodnie z przepisami. Jak policjant nie ma sie do czego doczepic to zawsze podpieraja sie tym artykólem, żalosne.

w dniu 12-12-2010 23:07:13 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

z tego co wiem to opieka lekarza weterynarii polegała na tym że dobijał byki bo były poduszone

z tego co wiem to opieka lekarza weterynarii polegała na tym że dobijał byki bo były poduszone

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 13.59.112.169

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.