Wiadomości

2010-03-04

Woda mogła zagrozić krajowej piątce (foto)

Woda zalewająca od tygodnia ul. Śmigielską w Kościanie zagroziła także drodze krajowej nr 5. Przez całą noc odpompowywano wodę oraz kopano rowy umożliwiające wodzie ujście do rowów melioracyjnych. Akcja będzie kontynuowana, a na miejsce ściągnięta zostanie pompa o dużej wydajności.

Różne służby walczą z wodą na ul. Śmigielskiej od tygodnia. Aby udrożnić przejazd rozebrano między innymi kawałek chodnika. Ponieważ wody wciąż przybywa minionej nocy podjęto działania na większą skalę.

- Uznaliśmy, że trzeba podjąć bardziej stanowcze działania, aby nie dopuścić do powstania realnego zagrożenia dla drogi krajowej. Gdyby woda uszkodziła ,,piątkę’’ wówczas cały tranzyt musiałby przechodzić przez miasto, dlatego użyliśmy ciężkiego sprzętu, aby udrożnić przepust pod ulicą Śmigielską – wyjaśnia wicestarosta Edward Strzymiński, który nadzorował wczorajszą akcję.

Woda z pól położonych przy drodze krajowej nr 5. powinna przedostawać się rowem na drugą stronę drogi, a później do rowów melioracyjnych biegnących w stronę Czarkowa i Nacławia. Tak działo się przez lata, aż do momentu, gdy właściciel nieruchomości położonej pomiędzy ul. Śmigielską a „piątką” nie zasypał istniejącego tam stawu i nie zaczął intensywnej zabudowy swojej posesji. Stawiając na niej kolejne budynki przebudował także system odprowadzania wody.

- Istniejący wcześniej rów został zakryty rurociągiem niewłaściwie posadowionym, co od dawna jest powodem zalewania gruntów położonych wyżej. Zostały zmienione stosunki wodne na tym terenie – ocenia dyrektor Spółki Wodnej Melioracji Nizin Obrzańskich, Przemysław Sztukowski. - Niewątpliwie stosunki wodne zostały w tym miejscu zmienione w niewłaściwy sposób i odpowiednie organy uprawnione do tego zgodnie z prawem wodnym powinny zobowiązać właściciela do przywrócenia stanu właściwego dla przepływu wód.

Strażakom udało się w nocy obniżyć poziom wody o dziesięć centymetrów. Akcja będzie kontynuowana, a na miejsce ściągnięta zostanie pompa o dużej wydajności.

Choć zdaniem drogowców konstrukcja drogi krajowej nie ucierpiała, to dla bezpieczeństwa ograniczono prędkość na tym odcinki do 60 kilometrów na godzinę.

Jutro zostanie przeprowadzona wizja lokalna z udziałem właściciela nieruchomości oraz przedstawicielami urzędu miejskiego, starostwa, Zarządu Dróg Krajowych i Autostrad oraz Spółki Wodnej Melioracji Nizin Obrzańskich.

Strony mają wypracować rozwiązanie problemu, który bez przebudowy systemu melioracyjnego będzie się powtarzał. Jednoznacznie musi zostać także wyjaśnione kto naruszył obowiązujące przepisy i czy wszystkie instytucje stające na ich straży działały w tej sprawie prawidłowo.

Powstaje też pytanie, kto poniesie koszty wykonanych w tym tygodniu prac mających odprowadzić wodę z ulicy i podtopionych sklepów.

Fot. Bogdan Ludowicz

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (51)

w dniu 04-03-2010 12:11:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Normalnie masakra. Gość, który zakopał staw powinien za to wszystko zapłacić

Normalnie masakra. Gość, który zakopał staw powinien za to wszystko zapłacić

w dniu 04-03-2010 12:19:44 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Informujemy, że komentarze są własnością ich twórców. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania jeżeli nie będą zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszały normy prawne i obyczajowe.

Informujemy, że komentarze są własnością ich twórców. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania jeżeli nie będą zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszały normy prawne i obyczajowe.

w dniu 04-03-2010 12:25:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Straszny żywioł! Długo nie było problemów, bo nie było śnieżnych zim. Teraz solidnie popadało i fuszerka wszyła na jaw.

Straszny żywioł! Długo nie było problemów, bo nie było śnieżnych zim. Teraz solidnie popadało i fuszerka wszyła na jaw.

w dniu 04-03-2010 12:29:00 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a kto wydał pozwolenie na budowe na takim terenie to tak jak sie budowac na bagnie

a kto wydał pozwolenie na budowe na takim terenie to tak jak sie budowac na bagnie

w dniu 04-03-2010 12:48:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Gość miał i ma dobry pomysł na interes w tej części miasta. Niestety zapomniano o tym, że należy to robić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa...Na pierwszy rzut oka nasuwa się kwestia posiadania pozwolenia wodnoprawnego na zmianę stosunków wodnych zapewne niezbędna przy wydaniu pozwolenia na budowę...Poza tym wydana była decyzja o warunkach zabudowy, która powinna określać wymagania wodne...co i jak winno być wykonane...Nie wnikam w szczegóły.Kłopot organizacyjny ma miasto,ale współczuje gościowi,bo faktycznie ktoś będzie musiał za wszystko zapłacić.Przykra sprawa...

Gość miał i ma dobry pomysł na interes w tej części miasta. Niestety zapomniano o tym, że należy to robić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa...Na pierwszy rzut oka nasuwa się kwestia posiadania pozwolenia wodnoprawnego na zmianę stosunków wodnych zapewne niezbędna przy wydaniu pozwolenia na budowę...Poza tym wydana była decyzja o warunkach zabudowy, która powinna określać wymagania wodne...co i jak winno być wykonane...Nie wnikam w szczegóły.Kłopot organizacyjny ma miasto,ale współczuje gościowi,bo faktycznie ktoś będzie musiał za wszystko zapłacić.Przykra sprawa...

w dniu 04-03-2010 13:49:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak widać na zdjęciach akcja jest potężna, to i droga. Jestem ciekaw co ustala podczas wizji lokalnej i czy ustalą winnego tego stanu. Kłopot faktcznie wielki

Jak widać na zdjęciach akcja jest potężna, to i droga. Jestem ciekaw co ustala podczas wizji lokalnej i czy ustalą winnego tego stanu. Kłopot faktcznie wielki

w dniu 04-03-2010 15:26:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dziś też cały dzień pompowali.... mam nadzieję, że nie podmyło obwodnicy i jezdni na Śmigielskiej, bo dopiero wtedy będą koszty....

Dziś też cały dzień pompowali.... mam nadzieję, że nie podmyło obwodnicy i jezdni na Śmigielskiej, bo dopiero wtedy będą koszty....

w dniu 04-03-2010 17:02:55 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czy gość uprawiał samowolkę budowlaną, czy budował zgodnie z uzyskanym pozwoleniem? Odpowiedź na to pytanie jest ważna dla określenia odpowiedzialności. Inaczej albo odbędzie się polowanie na czarownice, albo sprawa ucichnie... do kolejnego podtopienia.

Czy gość uprawiał samowolkę budowlaną, czy budował zgodnie z uzyskanym pozwoleniem? Odpowiedź na to pytanie jest ważna dla określenia odpowiedzialności. Inaczej albo odbędzie się polowanie na czarownice, albo sprawa ucichnie... do kolejnego podtopienia.

w dniu 04-03-2010 19:35:25 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak pamiętam ten teren zawsze był podmokły.Tam kiedyś były łąki i woda zawsze tam była.Jak były rowy odprowadzające wodę to teren naturalnie się w miarę osuszył.Jak zasypano rowy odprowadzające wodę to się stan podniósł.Natury nikt nie oszuka.

Jak pamiętam ten teren zawsze był podmokły.Tam kiedyś były łąki i woda zawsze tam była.Jak były rowy odprowadzające wodę to teren naturalnie się w miarę osuszył.Jak zasypano rowy odprowadzające wodę to się stan podniósł.Natury nikt nie oszuka.

w dniu 04-03-2010 20:46:01 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

ktoś zawinił tylko kto, pozwolenia na budowę w tym miejscu wydały odpowiednie organy i one powinny wiedzieć że nie można tam budować, a jeśli można to co należy wkopać w ziemię i to nakazać właścicielowi wydając pozwolenie na budowę, wszyscy winią właściciela, a on ładnie zagospodarwał teren, dał ludziom pracę, teraz dał ją też strażakom, przynajmniej nie muszą siedzieć w remizie i w karty grać, tylko mogą się w końcu wykazac ;)

ktoś zawinił tylko kto, pozwolenia na budowę w tym miejscu wydały odpowiednie organy i one powinny wiedzieć że nie można tam budować, a jeśli można to co należy wkopać w ziemię i to nakazać właścicielowi wydając pozwolenie na budowę, wszyscy winią właściciela, a on ładnie zagospodarwał teren, dał ludziom pracę, teraz dał ją też strażakom, przynajmniej nie muszą siedzieć w remizie i w karty grać, tylko mogą się w końcu wykazac ;)

w dniu 04-03-2010 21:14:41 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Rozebrac zrobic stawek i bedzie ok jesli tego nie zrobia to ktos cos zalatwil pod stolem

Rozebrac zrobic stawek i bedzie ok jesli tego nie zrobia to ktos cos zalatwil pod stolem

w dniu 04-03-2010 21:16:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

chytry dwa razy traci

chytry dwa razy traci

w dniu 04-03-2010 21:16:24 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

jak to kto zawinił. Ten kto wydał pozwolenie na budowe.Tam powinny byc roztrzygnięte sprawy odwodnien, ciekawe czy były. Takie markety w takim miejscu.

jak to kto zawinił. Ten kto wydał pozwolenie na budowe.Tam powinny byc roztrzygnięte sprawy odwodnien, ciekawe czy były. Takie markety w takim miejscu.

w dniu 04-03-2010 21:20:52 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie dziwie sie ze do tego doszło. nawiezono tam hałdy ziemi i wywyzszono teren .Nie trzeba byc naukowcem zeby stwierdzic ze to zahwiało stosunki wodne. A wydanie pozwolenia na budowe w tym miejscu to juz kompletny bezsens. Jak mozna było zgodzić sie na takie zagospodarowanie dzialki w tym terenie podmokłym.Ten co dawał pozwolenie na budowe sam chyba nie zna prawa budowlanego.

Nie dziwie sie ze do tego doszło. nawiezono tam hałdy ziemi i wywyzszono teren .Nie trzeba byc naukowcem zeby stwierdzic ze to zahwiało stosunki wodne. A wydanie pozwolenia na budowe w tym miejscu to juz kompletny bezsens. Jak mozna było zgodzić sie na takie zagospodarowanie dzialki w tym terenie podmokłym.Ten co dawał pozwolenie na budowe sam chyba nie zna prawa budowlanego.

w dniu 05-03-2010 08:50:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

ta wielka pompa co pompowała wczoraj w dzień i w nocy pije ok. 30 l na godzinę wystarczy policzyć. A te małe i praca ludzi.150 wyleci jak nic.

ta wielka pompa co pompowała wczoraj w dzień i w nocy pije ok. 30 l na godzinę wystarczy policzyć. A te małe i praca ludzi.150 wyleci jak nic.

w dniu 05-03-2010 13:18:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

sprawa nie rozbija się o pozwolenie na budowę tylko miejscowy plan lub warunki zabudowy. skoro one pozwalały na budowę to pozwolenie zostało wydane. w takiej sytuacji należy wykonać operat wodno prawny, opracować odpowiednie projekty i zgodnie z nimi wszystko wykonać. odprowadzenie wody to nie jakaś wielka filozofia. ktoś popełnił błąd na etapie projektowania lub wykonawstwa.

sprawa nie rozbija się o pozwolenie na budowę tylko miejscowy plan lub warunki zabudowy. skoro one pozwalały na budowę to pozwolenie zostało wydane. w takiej sytuacji należy wykonać operat wodno prawny, opracować odpowiednie projekty i zgodnie z nimi wszystko wykonać. odprowadzenie wody to nie jakaś wielka filozofia. ktoś popełnił błąd na etapie projektowania lub wykonawstwa.

w dniu 05-03-2010 13:18:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

przecież kiedyś była o to zakopanie sprawa w sądzie....

przecież kiedyś była o to zakopanie sprawa w sądzie....

w dniu 05-03-2010 13:19:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

gościu powinien za wszystko zapłacić

gościu powinien za wszystko zapłacić

w dniu 05-03-2010 15:46:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ktoś pisze ze ukarać właściciela - pamiętam te tereny przed zagospodarowaniem "śmietnisko" wizytówka Kościana. Teraz jak sie jedzie to widać że to miasto nie śpi że coś się dzieje. Jak robiono ul Śmigielską to trzeba było pomyśleć o kanalizacji. Ale wybrano prowizorke i tanich wykonawców.

Ktoś pisze ze ukarać właściciela - pamiętam te tereny przed zagospodarowaniem "śmietnisko" wizytówka Kościana. Teraz jak sie jedzie to widać że to miasto nie śpi że coś się dzieje. Jak robiono ul Śmigielską to trzeba było pomyśleć o kanalizacji. Ale wybrano prowizorke i tanich wykonawców.

w dniu 05-03-2010 16:34:09 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Strzymiński to się na wszystkim zna na załatwianiu pracy rodzince też.kiedy skończy sie w tym kraju nepotyzm.

Strzymiński to się na wszystkim zna na załatwianiu pracy rodzince też.kiedy skończy sie w tym kraju nepotyzm.

w dniu 05-03-2010 18:09:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

widzę, że sami znawcy tematu się znaleźli.. a ich opinie często na sympatiach politycznych się opierają.. jaka prowizorka? skoro kilkadziesiąt lat działało to odwodnienie to znaczy, że było dobre. Tak, gdyby wykonawcy byli drodzy to ktoś by powiedział, że pieniądze są źle wydawane ... a poziomu wody by to nie zmieniło. Dobrze, że to miejsce zostało jakoś zagospodarowane ale nic ładnego tam nie powstało.. niestety. Ktoś popełnił błąd przy wykonywaniu lub projektowaniu odwodnienia i są tego efekty.. Nie problem, że ktoś coś tam robił tylko, że zrobił źle.. jeremi! A już myślałem, że to ty się znasz na wszystkim.. frustracja

widzę, że sami znawcy tematu się znaleźli.. a ich opinie często na sympatiach politycznych się opierają.. jaka prowizorka? skoro kilkadziesiąt lat działało to odwodnienie to znaczy, że było dobre. Tak, gdyby wykonawcy byli drodzy to ktoś by powiedział, że pieniądze są źle wydawane ... a poziomu wody by to nie zmieniło. Dobrze, że to miejsce zostało jakoś zagospodarowane ale nic ładnego tam nie powstało.. niestety. Ktoś popełnił błąd przy wykonywaniu lub projektowaniu odwodnienia i są tego efekty.. Nie problem, że ktoś coś tam robił tylko, że zrobił źle.. jeremi! A już myślałem, że to ty się znasz na wszystkim.. frustracja

w dniu 05-03-2010 18:23:40 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

dlaczego burmistrz nic nie robi. to teren miasta.Niech zobowiąze wróblewskiego do odtworzenia rowu.Przeciez tam jak tylko pamiętają mieszkancy kosciana był rów odrprowadzający wody z pól za obwodnicą na Czarków. Jak ziemie kupił Wróblewski na okrągło cos zawala, nawozi ziemie, znowu odkopuje, znowu zawala i tak w koło.Przeciez Burmistrz moze mu wydac nakaz zgodnie z prawm zeby to przywrócił do pierwotnego stanu.,Zeby był rów jak kiedys.

dlaczego burmistrz nic nie robi. to teren miasta.Niech zobowiąze wróblewskiego do odtworzenia rowu.Przeciez tam jak tylko pamiętają mieszkancy kosciana był rów odrprowadzający wody z pól za obwodnicą na Czarków. Jak ziemie kupił Wróblewski na okrągło cos zawala, nawozi ziemie, znowu odkopuje, znowu zawala i tak w koło.Przeciez Burmistrz moze mu wydac nakaz zgodnie z prawm zeby to przywrócił do pierwotnego stanu.,Zeby był rów jak kiedys.

w dniu 05-03-2010 18:27:30 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

do poprzednika: -ma racje. Tam wróblewski zmienił stan sprzed lat.Był rów wiec go odtworzyc. Niech Burmistrz przeczyta ustawe prawo wodne tam jest wyraxnie napisane co powinien zrobic.

do poprzednika: -ma racje. Tam wróblewski zmienił stan sprzed lat.Był rów wiec go odtworzyc. Niech Burmistrz przeczyta ustawe prawo wodne tam jest wyraxnie napisane co powinien zrobic.

w dniu 05-03-2010 18:51:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

zgadzam się z przedówcami kiedyś problemu nie było a teraz .... Hm pewnie koledzy ręka ręke myje. a ten kto wydał pozwolenie powinien za całe zamieszanie odpowiedzieć.

zgadzam się z przedówcami kiedyś problemu nie było a teraz .... Hm pewnie koledzy ręka ręke myje. a ten kto wydał pozwolenie powinien za całe zamieszanie odpowiedzieć.

w dniu 05-03-2010 19:35:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

czytam komentarze i czekam na efekty wladz miasta a widac ze to powazna sprawa

czytam komentarze i czekam na efekty wladz miasta a widac ze to powazna sprawa

w dniu 05-03-2010 19:39:44 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

-kto wydaje pozwolenie na budowe marketu na rowie. Przeciez w tym miejscu gdzie teraz jest sklep bł rów. Jak więc jest możliwe że wydano pozwolenie na budowe marketu na r-o-w-i-e. To jakies nieporozumienie. Czy ten kto wydawał pozwolenie na budowę zna prawo budowlane??

-kto wydaje pozwolenie na budowe marketu na rowie. Przeciez w tym miejscu gdzie teraz jest sklep bł rów. Jak więc jest możliwe że wydano pozwolenie na budowe marketu na r-o-w-i-e. To jakies nieporozumienie. Czy ten kto wydawał pozwolenie na budowę zna prawo budowlane??

w dniu 05-03-2010 19:47:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

co wf-ista moze wiedziec o melioraci chyba tyle co ja(kierowal akcja) ha ha na zdjeciach widze wodociagowcow i chyba tez nie wiedza co zrobic

co wf-ista moze wiedziec o melioraci chyba tyle co ja(kierowal akcja) ha ha na zdjeciach widze wodociagowcow i chyba tez nie wiedza co zrobic

w dniu 05-03-2010 19:53:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak maja wiedzieć co robic gdy budynek stoi na rowie

Jak maja wiedzieć co robic gdy budynek stoi na rowie

w dniu 05-03-2010 19:54:25 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

najlepiej wyjąć rów spod budynku i przenieś obok

najlepiej wyjąć rów spod budynku i przenieś obok

w dniu 05-03-2010 20:14:30 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

było mini zoo i afera z nim, było schronisko dla niby psów afera na pół Polski i ... i nic. Władza nie widzi problemu, przestępstwa, kłopotu. Co za problem pomóc właścicielowi przeciez ma problem i sie topi. Trzeba pomoc rodakowi !!! Za nasze podatki a co tam

było mini zoo i afera z nim, było schronisko dla niby psów afera na pół Polski i ... i nic. Władza nie widzi problemu, przestępstwa, kłopotu. Co za problem pomóc właścicielowi przeciez ma problem i sie topi. Trzeba pomoc rodakowi !!! Za nasze podatki a co tam

w dniu 05-03-2010 20:36:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

I racja. Włądze ochrony środowiska miasta znowu nic nie robią. a moze nie wiedzą co począć. Po prostu wczytac się w w artykuł chyba 29 z parawa wodnego i sparwa załatwiona. Mysle ze pomogłem>>>>>>>>>>>>>>>>

I racja. Włądze ochrony środowiska miasta znowu nic nie robią. a moze nie wiedzą co począć. Po prostu wczytac się w w artykuł chyba 29 z parawa wodnego i sparwa załatwiona. Mysle ze pomogłem>>>>>>>>>>>>>>>>

w dniu 05-03-2010 20:57:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

właściciel za czynsz kasuje ok 20000 miesiecznie x 2 obiekty. Ile moze kosztowac kara nałożona na właściciela 100 czy 1000 zł przecież to nie problem. Urząd bedzie kazał zakopać rure od trasy 5 do pobliskiego rowu i tyle po sprawie. Po drugiej stronie miasto sprzedało grunt - staw i ma tam być galeria może wodna. Żadnych ustaleń, nowości. KASA KASA KASA.

właściciel za czynsz kasuje ok 20000 miesiecznie x 2 obiekty. Ile moze kosztowac kara nałożona na właściciela 100 czy 1000 zł przecież to nie problem. Urząd bedzie kazał zakopać rure od trasy 5 do pobliskiego rowu i tyle po sprawie. Po drugiej stronie miasto sprzedało grunt - staw i ma tam być galeria może wodna. Żadnych ustaleń, nowości. KASA KASA KASA.

w dniu 05-03-2010 21:37:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Art. 29. ust. 3. Jeżeli spowodowane przez właściciela gruntu zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może, w drodze decyzji, nakazać właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom.

Art. 29. ust. 3. Jeżeli spowodowane przez właściciela gruntu zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie, wójt, burmistrz lub prezydent miasta może, w drodze decyzji, nakazać właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom.

w dniu 05-03-2010 21:42:43 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Gościowi nic nie zrobią, na swojej działce możesz sobie zasypać każdy rów i każdy staw! A tak po za tym co robiły jakieś rury odprowadzające wodę z miast na prywatnej posiadłości? To jest tylko i wyłącznie wina MIASTA

Gościowi nic nie zrobią, na swojej działce możesz sobie zasypać każdy rów i każdy staw! A tak po za tym co robiły jakieś rury odprowadzające wodę z miast na prywatnej posiadłości? To jest tylko i wyłącznie wina MIASTA

w dniu 05-03-2010 21:50:24 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

burmistrz może nakazać przywrócenie stanu poprzedniego. zgadza się. skąd wiecie, że takiej decyzji nie było? prawa nie egzekwuje się tak prosto.. nikt nagle tego rowu nie wyciągnie i nie ustawi obok jak ktoś pisał. jak można wydać decyzje na budowę? bardzo prosto. co z tego, że rów. inżynieria trochę się rozwinęła i to żaden problem tylko trzeba to odpowiednio zaprojektować i wykonać. piszecie takie głupoty płakać się chce. sytuacja na tę chwilę dorażnie uratowana. zagrożenie nie ma więc chyba wiedzieli co robić. żeby sytuacje rozwiązać do końca potrzeba trochę czasu ale nikt marketów rozbierał nie będzie..

burmistrz może nakazać przywrócenie stanu poprzedniego. zgadza się. skąd wiecie, że takiej decyzji nie było? prawa nie egzekwuje się tak prosto.. nikt nagle tego rowu nie wyciągnie i nie ustawi obok jak ktoś pisał. jak można wydać decyzje na budowę? bardzo prosto. co z tego, że rów. inżynieria trochę się rozwinęła i to żaden problem tylko trzeba to odpowiednio zaprojektować i wykonać. piszecie takie głupoty płakać się chce. sytuacja na tę chwilę dorażnie uratowana. zagrożenie nie ma więc chyba wiedzieli co robić. żeby sytuacje rozwiązać do końca potrzeba trochę czasu ale nikt marketów rozbierał nie będzie..

w dniu 06-03-2010 05:40:21 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

jak nikt nie będzie rozbierał marketów? precz z wielkopowierzchniowym wyzyskiem! to szansa dla nas rewolucjonistów!!! idźmy za ciosem i obalmy kapitalistyczny reżim!

jak nikt nie będzie rozbierał marketów? precz z wielkopowierzchniowym wyzyskiem! to szansa dla nas rewolucjonistów!!! idźmy za ciosem i obalmy kapitalistyczny reżim!

w dniu 06-03-2010 11:09:57 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dlaczego zniknął komentarz o rządzie okupacyjnym? Cenzura?

Dlaczego zniknął komentarz o rządzie okupacyjnym? Cenzura?

w dniu 06-03-2010 12:28:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

cenzor czyli admin zawsze wytnie złe komentarze, nie przeszkadzaja natomiast tematy związane z rosyjskimi stronami porno nawet przez cały weekend. Ale takie święte prawo admina. Jak mówi prezes Jarosław K. w latach 2005 -2007 ludziom żyło sie lepiej.

cenzor czyli admin zawsze wytnie złe komentarze, nie przeszkadzaja natomiast tematy związane z rosyjskimi stronami porno nawet przez cały weekend. Ale takie święte prawo admina. Jak mówi prezes Jarosław K. w latach 2005 -2007 ludziom żyło sie lepiej.

w dniu 06-03-2010 16:10:31 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Gdy mnie zalało (dom jedno rodzinny) w zeszłym roku musiałem ponosić koszta, czyli straż pożarną, która przyjechała z pompą. Płaciłem 800zł za błędy robotników, którzy na mojej ulicy zakładali kanalizację i to w taki sposób, że na ulicy zrobiła się wielka dziura z której jak z wodospadu lała się woda.

Gdy mnie zalało (dom jedno rodzinny) w zeszłym roku musiałem ponosić koszta, czyli straż pożarną, która przyjechała z pompą. Płaciłem 800zł za błędy robotników, którzy na mojej ulicy zakładali kanalizację i to w taki sposób, że na ulicy zrobiła się wielka dziura z której jak z wodospadu lała się woda.

w dniu 06-03-2010 16:55:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

mnie też zalało bo przed licznikiem pękła rura od wody. Miałem 2m wody w piwnicy. Koszty poniosły wodociągi. Troszke nie chce mi sie wierzyć,że musiałeś ponieść koszty wypompowania wody = albo dałeś się zrobić

mnie też zalało bo przed licznikiem pękła rura od wody. Miałem 2m wody w piwnicy. Koszty poniosły wodociągi. Troszke nie chce mi sie wierzyć,że musiałeś ponieść koszty wypompowania wody = albo dałeś się zrobić

w dniu 06-03-2010 19:11:51 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

ciekawe czy właściciel tej posesji zapłaci za koszty którymi zostanie obarczone miasto, czyli my wszyscy.

ciekawe czy właściciel tej posesji zapłaci za koszty którymi zostanie obarczone miasto, czyli my wszyscy.

w dniu 06-03-2010 19:37:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a z czego ma zapłacić ten biedak. trzeba mu pomóc tak jak miasto pomogło w prowadzeniu schroniska dla psów !!! strach tu wracać !!!

a z czego ma zapłacić ten biedak. trzeba mu pomóc tak jak miasto pomogło w prowadzeniu schroniska dla psów !!! strach tu wracać !!!

w dniu 07-03-2010 12:05:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

pisza ze piatka nie ucierpiala ale ograniczenie zostało bo jednak podmyło i jest uskok uwazajcie bo wynosi szczególnie jadac z leszna na poznan

pisza ze piatka nie ucierpiala ale ograniczenie zostało bo jednak podmyło i jest uskok uwazajcie bo wynosi szczególnie jadac z leszna na poznan

w dniu 07-03-2010 17:22:31 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

własciciel jest znany ze swoich dzialan, schronisko jak z horroru i ten staw . Powinien poniesc konsekwencje i zaplacic za wzystko z wlasnej kieszeni. Ale znajomosci pewno wszystko zalatwia i rozejdzie sie po kosciach.

własciciel jest znany ze swoich dzialan, schronisko jak z horroru i ten staw . Powinien poniesc konsekwencje i zaplacic za wzystko z wlasnej kieszeni. Ale znajomosci pewno wszystko zalatwia i rozejdzie sie po kosciach.

w dniu 07-03-2010 17:23:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

nie tak głośno o znajomosciach -admin cię wytnie

nie tak głośno o znajomosciach -admin cię wytnie

w dniu 11-03-2010 17:19:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Droga redakcjoi ! obiecajcie nam zwykłym szarakom ze nie pozwolicie sprawie "rozejść się po kościach!!!!

Droga redakcjoi ! obiecajcie nam zwykłym szarakom ze nie pozwolicie sprawie "rozejść się po kościach!!!!

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.17.155.142

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.