Wiadomości

01 marca 2019

Wodomierze z nakładką

Cztery i pół tysiąca wodomierzy w Kościanie oraz części Kurzej Góry i Kiełczewa zostanie w tym roku wyposażona w elektroniczne nakładki.

Pięć lat temu Wodociągi Kościańskie wymieniły wodomierze. W tym roku roku spółka zainwestuje w nakładki wykorzystujące sieć telefonii GSM i umożliwiające elektroniczny odczyt danych z liczników. Urządzenia zostaną zamontowane na 4500 wodomierzy w Kościanie oraz części Kurzej Góry i Kiełczewa.

Poprzez ciągłe monitorowanie wszystkich wodomierzy, tworzony będzie zbiór danych szczegółowych, które będą automatycznie przesyłane codziennie na serwer wodociągów. W systemie wykorzystana zostanie istniejąca siec telefonii GSM. Cały system zostanie wybudowany na urządzeniach zasilanych przez baterię. Nie będzie zatem wymagana budowa masztów, anten, czy np. doprowadzenie energii elektrycznej.

Wdrożenie systemu pozwoli na ograniczenie strat wody z sieci wodociągowej. Nakładki na wodomierzach będą informować o przekroczonych przepływach - maksymalnych i minimalnych na wodomierzu. Dzięki temu klient będzie mógł otrzymać powiadomienie o przekroczeniu maksymalnego poboru wody, co może wiązać się z awarią sieci wewnętrznej.

Dzięki zadanemu odczytowi inkasent nie będzie musiał wchodzić do domu, żeby odczytać licznik. Łatwiej będzie też wystawić fakturę miesięczną. Spółka nie zadecydowała jeszcze, jak prowadzone będą rozliczenia podliczników w budynkach wielorodzinnych oraz na ogródkach.

Nakładki na wodomierze będą montować pracownicy Wodociągów Kościańskich wyposażeni w identyfikatory i pisemne upoważnienie.

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (78)

w dniu 01-03-2019 11:14:46 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

....a z Czempinia wymieniają wodomierze nic nie mieli ani identyfikatora ani upoważnienia,

....a z Czempinia wymieniają wodomierze nic nie mieli ani identyfikatora ani upoważnienia,

w dniu 01-03-2019 11:41:07 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Instalator niech posiada: szkolenie BHP, ważne badania lekarskie, szkolenie producenta z montażu, kask, odzież z ATEX (bliskość kotła gazowego), bezpieczne buty, kamizelkę odblaskową, okulary bezpieczne, nieiskrzące narzędzia, plan wykonywania robót, znaki ostrzegawcze na czas remontu, zezwolenie na pracę od właściciela obiektu.

Instalator niech posiada: szkolenie BHP, ważne badania lekarskie, szkolenie producenta z montażu, kask, odzież z ATEX (bliskość kotła gazowego), bezpieczne buty, kamizelkę odblaskową, okulary bezpieczne, nieiskrzące narzędzia, plan wykonywania robót, znaki ostrzegawcze na czas remontu, zezwolenie na pracę od właściciela obiektu.

w dniu 01-03-2019 11:53:07 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

to co inkasenci na zieloną trawkę tak ? Ach ta "nowoczesność" .

to co inkasenci na zieloną trawkę tak ? Ach ta "nowoczesność" .

w dniu 01-03-2019 12:13:04 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

W domach wielorodzinnych z 1 licznikiem i policznikami w poszczególnych mieszkaniach łatwiejsze byłoby rozliczanie się każdego gospodarstwa domowego gdyby były nakładki w każdym mieszkaniu

W domach wielorodzinnych z 1 licznikiem i policznikami w poszczególnych mieszkaniach łatwiejsze byłoby rozliczanie się każdego gospodarstwa domowego gdyby były nakładki w każdym mieszkaniu

w dniu 01-03-2019 14:06:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Hmmm a co na to RODO ? będzie jakaś umowa na zgodę pobierania danych z budynku właściciela ? A co do przkroczen poboru. Latem jak ludzie zaczną ogródki lać to system zwariuje hehe

Hmmm a co na to RODO ? będzie jakaś umowa na zgodę pobierania danych z budynku właściciela ? A co do przkroczen poboru. Latem jak ludzie zaczną ogródki lać to system zwariuje hehe

w dniu 01-03-2019 15:40:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wszystko ok. Tylko dlaczego na zdjęciu przedstawiony jest licznik z zamontowaną nakładką do zdalnego odczytu, przeznaczoną najprawdopodobniej do innego modelu licznika? W tych licznikach bowiem, zazwyczaj z jego prawej strony, pod podłużnym okienkiem z cyframi pokazującymi litry, jest umiejscowione okrągłe okienko z zamontowaną w nim tarczą, obracającą się podczas poboru wody, i pozwalającą tym samym również na optyczną kontrolę działania licznika. Natomiast przedstawiona na zdjęciu nakładka, posiadająca wycięcie na w/w okienko, przeznaczona jest zapewne do innego typu liczników, posiadających przedmiotowe okienko po stronie lewej. Jest to o tyle istotne, iż przy takim montażu nakładki niemożliwe jest optyczne stwierdzenie czy licznik działa. Ponadto, obserwując w/w tarczę w tymże okienku, po jej ruchu można stwierdzić np. nieznaczny nawet wyciek wody, spowodowany np przez nieszczelną uszczelkę w spłuczce wc, który przy takim zamontowaniu nakładki można przeoczyć i tym samym doprowadzić do poważniejszej awarii lub zwiększonego zużycia i tym samym marnotrawstwa wody oraz poniesienia dodatkowych kosztów przez odbiorcę. Nie mówiąc już o poważniejszych a trudnych do zlokalizowania awariach.

Wszystko ok. Tylko dlaczego na zdjęciu przedstawiony jest licznik z zamontowaną nakładką do zdalnego odczytu, przeznaczoną najprawdopodobniej do innego modelu licznika? W tych licznikach bowiem, zazwyczaj z jego prawej strony, pod podłużnym okienkiem z cyframi pokazującymi litry, jest umiejscowione okrągłe okienko z zamontowaną w nim tarczą, obracającą się podczas poboru wody, i pozwalającą tym samym również na optyczną kontrolę działania licznika. Natomiast przedstawiona na zdjęciu nakładka, posiadająca wycięcie na w/w okienko, przeznaczona jest zapewne do innego typu liczników, posiadających przedmiotowe okienko po stronie lewej. Jest to o tyle istotne, iż przy takim montażu nakładki niemożliwe jest optyczne stwierdzenie czy licznik działa. Ponadto, obserwując w/w tarczę w tymże okienku, po jej ruchu można stwierdzić np. nieznaczny nawet wyciek wody, spowodowany np przez nieszczelną uszczelkę w spłuczce wc, który przy takim zamontowaniu nakładki można przeoczyć i tym samym doprowadzić do poważniejszej awarii lub zwiększonego zużycia i tym samym marnotrawstwa wody oraz poniesienia dodatkowych kosztów przez odbiorcę. Nie mówiąc już o poważniejszych a trudnych do zlokalizowania awariach.

w dniu 01-03-2019 16:23:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kolejne niepotrzebne źródło szkodliwego promieniowania. Mam pytanie czy Zarząd Kościańskich Wodociągów jest w stanie w sposób jednoznaczny zapewnić że nakładka montowana na liczniku nie ma szkodliwego wpływu na moje zdrowie. śmiem twierdzić że nie.

Kolejne niepotrzebne źródło szkodliwego promieniowania. Mam pytanie czy Zarząd Kościańskich Wodociągów jest w stanie w sposób jednoznaczny zapewnić że nakładka montowana na liczniku nie ma szkodliwego wpływu na moje zdrowie. śmiem twierdzić że nie.

w dniu 01-03-2019 17:07:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A korzystasz z telefonu? jak tak to też przestań bo to też źródło promieniowania. Te nakładki będą bazować na sieci GSM tak samo jak telefony.

A korzystasz z telefonu? jak tak to też przestań bo to też źródło promieniowania. Te nakładki będą bazować na sieci GSM tak samo jak telefony.

w dniu 01-03-2019 20:35:40 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

'' wdrozenie systemu pozwoli na ograniczenie strat z sieci''czyli jak kran bedzie mi cieknal to zadzwonia ze baterie mam do wymiany? Haha

'' wdrozenie systemu pozwoli na ograniczenie strat z sieci''czyli jak kran bedzie mi cieknal to zadzwonia ze baterie mam do wymiany? Haha

w dniu 01-03-2019 23:13:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zadałem proste pytanie i oczekuję prostej odpowiedzi. Czy taka nakładka ma negatywny wpływ na zdrowie. Nie interesują mnnie telefony telewizory dym z komina itd

Zadałem proste pytanie i oczekuję prostej odpowiedzi. Czy taka nakładka ma negatywny wpływ na zdrowie. Nie interesują mnnie telefony telewizory dym z komina itd

w dniu 02-03-2019 07:10:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Trzeba się przygotować na podwyżkę bo ktoś ten abonament sieci GSM będzie musiał płacić

Trzeba się przygotować na podwyżkę bo ktoś ten abonament sieci GSM będzie musiał płacić

w dniu 02-03-2019 07:31:18 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Walczymy ze smogiem a wodociągi fundują nam ELEKTROSMOG Po co pytam się. Ja na pewno tego badziewia ni pozwolę sobie zainstalować na liczniku i co odetna mi wodę. Napewno nie bo licznik mam

Walczymy ze smogiem a wodociągi fundują nam ELEKTROSMOG Po co pytam się. Ja na pewno tego badziewia ni pozwolę sobie zainstalować na liczniku i co odetna mi wodę. Napewno nie bo licznik mam

w dniu 02-03-2019 09:24:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Szanowni państwo nakładki na wodomierze to tylko jeden z elementów monitoringu sieci wodociągowej miasta Kościana. Bywają takie awarię który gołym okiem nie można namierzyć. Dochodzi do rozszczelnienia sieci wodociągowej a woda dostaje się do kanalizacji. Na dziś dzień jest ciężko by się dowiedzieć o takiej awarii natychmiast, unikając niepotrzebnych strat wody. System nakładek wraz z połączeniem z przepłowymierzami na sieci wodociągowej pozwoli na poinformowanie wodociągów o zaistniałym wycieku wody. Projekt ten zwiększył nasze szanse na pozyskanie dofinansowania na modernizację oczyszczalni ścieków - jako nowoczesny monitoring sieci. Nakładki takie już działają od wielu lat w innych wodociągach - np. Środa Wielkopolska. Nakładki są uniwersalne i pasują na 4 rodzaje wodomierzy objętościowych. Nakładki zapisują dane z wodomierza i raz dziennie łączą się na sekundę z siecią GSM. Dodatkowo łączą się z siecią GSM gdy nastąpi awarią np. demontaż nakładki, wodomierza, maksymalny przepływ. Projekt jest w trakcie realizacji, my również uczymy się systemu. Liczymy na państwa uwagi i sugestie. Przedstawiciel firmy Smart Metering24 i Orange będą na festynie rodzinnym Światowy Dzień Wody ul. Jesionowa 4 dnia 23 marca w godzinach 10 do 15. Panowie z chęcią przedstawią możliwości, wady i zalety systemu.

Szanowni państwo nakładki na wodomierze to tylko jeden z elementów monitoringu sieci wodociągowej miasta Kościana. Bywają takie awarię który gołym okiem nie można namierzyć. Dochodzi do rozszczelnienia sieci wodociągowej a woda dostaje się do kanalizacji. Na dziś dzień jest ciężko by się dowiedzieć o takiej awarii natychmiast, unikając niepotrzebnych strat wody. System nakładek wraz z połączeniem z przepłowymierzami na sieci wodociągowej pozwoli na poinformowanie wodociągów o zaistniałym wycieku wody. Projekt ten zwiększył nasze szanse na pozyskanie dofinansowania na modernizację oczyszczalni ścieków - jako nowoczesny monitoring sieci. Nakładki takie już działają od wielu lat w innych wodociągach - np. Środa Wielkopolska. Nakładki są uniwersalne i pasują na 4 rodzaje wodomierzy objętościowych. Nakładki zapisują dane z wodomierza i raz dziennie łączą się na sekundę z siecią GSM. Dodatkowo łączą się z siecią GSM gdy nastąpi awarią np. demontaż nakładki, wodomierza, maksymalny przepływ. Projekt jest w trakcie realizacji, my również uczymy się systemu. Liczymy na państwa uwagi i sugestie. Przedstawiciel firmy Smart Metering24 i Orange będą na festynie rodzinnym Światowy Dzień Wody ul. Jesionowa 4 dnia 23 marca w godzinach 10 do 15. Panowie z chęcią przedstawią możliwości, wady i zalety systemu.

w dniu 02-03-2019 09:59:25 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

BRAWO WY w końcu nie będziemy musieli czekać za pracownikiem do odczytu licznika .

BRAWO WY w końcu nie będziemy musieli czekać za pracownikiem do odczytu licznika .

w dniu 02-03-2019 10:08:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

W końcu uczciwi mieszkańcy przestaną płacić za tych nie uczciwych co kradną wodę. Widzę tu dużo negatywnych postów; czyżby przeciwnicy odczytu radiowego to właśnie ci co coś ukrywają. Jestem za nakładami!

W końcu uczciwi mieszkańcy przestaną płacić za tych nie uczciwych co kradną wodę. Widzę tu dużo negatywnych postów; czyżby przeciwnicy odczytu radiowego to właśnie ci co coś ukrywają. Jestem za nakładami!

w dniu 02-03-2019 20:08:25 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wodociągi Kościańskie napisał: "...Nakładki zapisują dane z wodomierza i raz dziennie łączą się na sekundę z siecią GSM. Dodatkowo łączą się z siecią GSM gdy nastąpi awarią np. demontaż nakładki, wodomierza, maksymalny przepływ....". A co z ochroną danych osobowych? Nie mam nic przeciwko okresowemu, radiowemu odczytowi liczników. Tak samo rozumiem np. wysyłanie takiego sygnału w przypadkach: demontażu nakładki, awarii wodomierza czy maksymalnego przepływu ale tylko w przypadku, iż trwa on przez dłuższy okres czasu, co może wskazywać na zaistniałą awarię. Ale po co Wam odczyty codzienne? Co to kogo obchodzi kiedy i w jakich okresach czasu ja zużywam wodę za którą cyklicznie i uczciwie płacę od kilkudziesięciu lat? To jest, moim zdaniem, nieuprawnione zbieranie danych o mieszkańcach miasta. Idąc tym tropem to niedługo będziecie chcieli pewnie zamontować urządzenia, które będą liczyły ile razy spuszczam wodę w WC, robię pranie, włączam zmywarkę, czy zażywam kąpieli. Później dojdziecie też może do wniosku, że przydał by się stały monitoring wizyjny każdego wodomierza itp.itd. Przeciwko takiemu stałemu monitorowaniu mieszkańców miasta stanowczo należy zaprotestować, gdyż wodociągi to nie Urząd Skarbowy. Was powinien interesować jedynie okresowy odczyt licznika i plomb aby wykluczyć możliwość nieuprawnionej ingerencji. Nic więcej. A od tego kiedy i jak zużywam wodę za którą okresowo płacę wara, gdyż to wyłącznie moja sprawa.

Wodociągi Kościańskie napisał: "...Nakładki zapisują dane z wodomierza i raz dziennie łączą się na sekundę z siecią GSM. Dodatkowo łączą się z siecią GSM gdy nastąpi awarią np. demontaż nakładki, wodomierza, maksymalny przepływ....". A co z ochroną danych osobowych? Nie mam nic przeciwko okresowemu, radiowemu odczytowi liczników. Tak samo rozumiem np. wysyłanie takiego sygnału w przypadkach: demontażu nakładki, awarii wodomierza czy maksymalnego przepływu ale tylko w przypadku, iż trwa on przez dłuższy okres czasu, co może wskazywać na zaistniałą awarię. Ale po co Wam odczyty codzienne? Co to kogo obchodzi kiedy i w jakich okresach czasu ja zużywam wodę za którą cyklicznie i uczciwie płacę od kilkudziesięciu lat? To jest, moim zdaniem, nieuprawnione zbieranie danych o mieszkańcach miasta. Idąc tym tropem to niedługo będziecie chcieli pewnie zamontować urządzenia, które będą liczyły ile razy spuszczam wodę w WC, robię pranie, włączam zmywarkę, czy zażywam kąpieli. Później dojdziecie też może do wniosku, że przydał by się stały monitoring wizyjny każdego wodomierza itp.itd. Przeciwko takiemu stałemu monitorowaniu mieszkańców miasta stanowczo należy zaprotestować, gdyż wodociągi to nie Urząd Skarbowy. Was powinien interesować jedynie okresowy odczyt licznika i plomb aby wykluczyć możliwość nieuprawnionej ingerencji. Nic więcej. A od tego kiedy i jak zużywam wodę za którą okresowo płacę wara, gdyż to wyłącznie moja sprawa.

w dniu 03-03-2019 07:53:01 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ta zgadzam się w zupełności z poprzednikiem to jest inwigilacja Naruszanie mojej prywatności. Ciejawe co na to. Główny Inspektor Ochrony Dawnych Osobowych wypadałoby go tym zainteresować mamy przecież RODDO a tu taka inwigilacja.

Ta zgadzam się w zupełności z poprzednikiem to jest inwigilacja Naruszanie mojej prywatności. Ciejawe co na to. Główny Inspektor Ochrony Dawnych Osobowych wypadałoby go tym zainteresować mamy przecież RODDO a tu taka inwigilacja.

w dniu 03-03-2019 09:13:24 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ludzie nie popadajcie w paranoję. RODO ile i kiedy pobieram wodę. Zastanówcie się co wy piszecie.

Ludzie nie popadajcie w paranoję. RODO ile i kiedy pobieram wodę. Zastanówcie się co wy piszecie.

w dniu 03-03-2019 13:27:21 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zarząd Wodociągów napisał był: "...Wszystkie tajniki tych nakładek będzie bezpłatnie przedstawiał producent na festynie rodzinnym z okazji Światowego Dnia Wody...". Uff. Już mi, co nieco ulżyło. Obawiałem się, że trzeba będzie słono zapłacić z udzielenie wyjaśnień. Nasuwa się jednakże pytanie następujące: jakie jeszcze funkcje, poza opisanymi dotychczas, zarówno w artykule jak i kolejnych postach, posiadają przedmiotowe nakładki, że trzeba jeszcze cokolwiek tłumaczyć? Poza oczywiście jednym, wynikającym z dotychczasowej dyskusji a mianowicie: czy funkcję zdalnego odczytu można zaprogramować tak aby odczyty stanu licznika były przesyłanie cyklicznie a nie codziennie, tj. zgodnie z zawartą umową o dostawę wody i odbiór ścieków, gdzie w jednym z punktów jest zapis, następujący: "...odczyt wodomierza urządzenia pomiarowego dokonywany będzie w okresach 2 miesięcznych...". Zaznaczam, nie codziennie lecz w okresach 2 miesięcznych.

Zarząd Wodociągów napisał był: "...Wszystkie tajniki tych nakładek będzie bezpłatnie przedstawiał producent na festynie rodzinnym z okazji Światowego Dnia Wody...". Uff. Już mi, co nieco ulżyło. Obawiałem się, że trzeba będzie słono zapłacić z udzielenie wyjaśnień. Nasuwa się jednakże pytanie następujące: jakie jeszcze funkcje, poza opisanymi dotychczas, zarówno w artykule jak i kolejnych postach, posiadają przedmiotowe nakładki, że trzeba jeszcze cokolwiek tłumaczyć? Poza oczywiście jednym, wynikającym z dotychczasowej dyskusji a mianowicie: czy funkcję zdalnego odczytu można zaprogramować tak aby odczyty stanu licznika były przesyłanie cyklicznie a nie codziennie, tj. zgodnie z zawartą umową o dostawę wody i odbiór ścieków, gdzie w jednym z punktów jest zapis, następujący: "...odczyt wodomierza urządzenia pomiarowego dokonywany będzie w okresach 2 miesięcznych...". Zaznaczam, nie codziennie lecz w okresach 2 miesięcznych.

w dniu 03-03-2019 14:44:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Panie Kościaniak wszystkim zarzuca pan brak czytania ze zrozumieniem. Niestety pan nie przeczytał informacji wodociągów dokładnie. Dla mnie to oczywiste po co im te dane. Może tak przestać krytykować a zająć się jakaś działalnością charytatywną. Miłego dnia panie Kościaniak

Panie Kościaniak wszystkim zarzuca pan brak czytania ze zrozumieniem. Niestety pan nie przeczytał informacji wodociągów dokładnie. Dla mnie to oczywiste po co im te dane. Może tak przestać krytykować a zająć się jakaś działalnością charytatywną. Miłego dnia panie Kościaniak

w dniu 04-03-2019 01:40:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

No wróciła mi wiara w ludzi, kościaniak ma słuszne obawy inwigilacja jest coraz większa no ale większość z was tego nie widzi

No wróciła mi wiara w ludzi, kościaniak ma słuszne obawy inwigilacja jest coraz większa no ale większość z was tego nie widzi

w dniu 04-03-2019 09:44:20 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

"wodociągi Kościańskie" napisał był co następuje: "...Szanowny panie nakładka poda swój numer a nie pana nazwisko i adres...". Takie stwierdzenie dobitnie wskazuje, iż najwidoczniej, w wodociągach, uważacie swoich klientów za kompletnych idiotów. Do czego bowiem będzie wspomniany numer przypisany jak nie do nazwiska i adresu? Bo raczej nie do parafii na terenie której dany wodomierz jest zainstalowany.

"wodociągi Kościańskie" napisał był co następuje: "...Szanowny panie nakładka poda swój numer a nie pana nazwisko i adres...". Takie stwierdzenie dobitnie wskazuje, iż najwidoczniej, w wodociągach, uważacie swoich klientów za kompletnych idiotów. Do czego bowiem będzie wspomniany numer przypisany jak nie do nazwiska i adresu? Bo raczej nie do parafii na terenie której dany wodomierz jest zainstalowany.

w dniu 04-03-2019 19:23:22 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Do niejakiego "anonima" który zamieścił wypociny o treści następującej: "...To tak jakby stwierdzić że po numerze telefonu komórkowego wszyscy wiedzą że to nasz kochany "kościaniak". Wnioski panie dociekliwy wyciągnij sobie sam. ;-)...". Od razu widać rażące braki w kwestii logicznego myślenia i rozumowania. Wszyscy nie wiedzą. To fakt. Za to wie operator systemu w jakim tenże telefon jest zarejestrowany. Chociażby po to aby wiedział komu należy wystawić fakturę obciążeniową na koniec okresu rozliczeniowego. Adekwatna sytuacja jest z numerem wodomierza "miszczu" logicznego myślenia i rozumowania. O to właśnie chodzi, że Wodociągi chcą codziennie sprawdzać stan wodomierza. Nie co 2 miesiące jak jest w umowie tylko codziennie. Po im są potrzebne dane z każdego dnia, pytam po raz kolejny? Dlaczego nikt z Wodociągów nie chce lub nie potrafi tego logicznie i rzeczowo uzasadnić. Rozumiem pozostałe funkcje tejże nakładki. Ale codziennie stany wodomierza i, tym samym, zużycia wody? Po co im takie dane?

Do niejakiego "anonima" który zamieścił wypociny o treści następującej: "...To tak jakby stwierdzić że po numerze telefonu komórkowego wszyscy wiedzą że to nasz kochany "kościaniak". Wnioski panie dociekliwy wyciągnij sobie sam. ;-)...". Od razu widać rażące braki w kwestii logicznego myślenia i rozumowania. Wszyscy nie wiedzą. To fakt. Za to wie operator systemu w jakim tenże telefon jest zarejestrowany. Chociażby po to aby wiedział komu należy wystawić fakturę obciążeniową na koniec okresu rozliczeniowego. Adekwatna sytuacja jest z numerem wodomierza "miszczu" logicznego myślenia i rozumowania. O to właśnie chodzi, że Wodociągi chcą codziennie sprawdzać stan wodomierza. Nie co 2 miesiące jak jest w umowie tylko codziennie. Po im są potrzebne dane z każdego dnia, pytam po raz kolejny? Dlaczego nikt z Wodociągów nie chce lub nie potrafi tego logicznie i rzeczowo uzasadnić. Rozumiem pozostałe funkcje tejże nakładki. Ale codziennie stany wodomierza i, tym samym, zużycia wody? Po co im takie dane?

w dniu 04-03-2019 23:37:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wynika z tego co napisały wodociągi że idę do kibla wiedzą leję pełną wannę wody duży przepływ wody wiedzą i co dzwonią do mnie a może przyjeżdża policja a może z automatu wtedy jestem złodziejem ktoś jest chory

Wynika z tego co napisały wodociągi że idę do kibla wiedzą leję pełną wannę wody duży przepływ wody wiedzą i co dzwonią do mnie a może przyjeżdża policja a może z automatu wtedy jestem złodziejem ktoś jest chory

w dniu 06-03-2019 04:50:46 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To jest przygotowanie do czasów w których woda będzie droższa od benzyny.To musi potrwać ale spokojnie .TAK BĘDZIE.

To jest przygotowanie do czasów w których woda będzie droższa od benzyny.To musi potrwać ale spokojnie .TAK BĘDZIE.

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.144.31.64

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.