Magazyn koscian.net

03 Kwi 2018

Czy jest nam to potrzebne?

Prace nad wprowadzeniem rowerów miejskich ruszą w Kościanie. W ubiegłym tygodniu w budżecie zabezpieczono dodatkowe 150 tysięcy złotych na ten cel.

Miejscy rajcy nie byli w tej kwestii zgodni. - Nie rozładuje to korków w centrum miasta. Wręcz przeciwnie. Wpłynie to negatywnie na ruch i bezpieczeństwo mieszkańców – przekonywał Wiktor Rudawski.

Dyskusja o możliwości wprowadzenia w Kościanie rowerów miejskich toczyła się już w ubiegłym roku. Pomysł został pozytywnie przyjęty przez mieszkańców. W budżecie na 2018 rok zabezpieczono 20 tysięcy złotych na ten cel. Podczas ubiegłotygodniowej sesji Rady Miejskiej burmistrz Kościana zaproponował zwiększenie tej kwoty do 170 tysięcy złotych.

- Nasuwa się podstawowe pytanie, czy rower miejski jest nam rzeczywiście potrzebny. Wprowadzenie takiego systemu w tym roku wcale nie rozładuje korków w centrum miasta związanych z remontem linii kolejowej E-59. Wręcz przeciwnie. Wpłynie to negatywnie na ruch i bezpieczeństwo mieszkańców – odniósł się do propozycji radny Wiktor Rudawski. - Czy nie lepszym pomysłem byłoby odłożenie tego pomysłu w czasie, aż skończy się budowa wiaduktów na ulicach Młyńskiej i Gostyńskiej? Miejska sieć rowerowa ma swoje uzasadnienie w dużych aglomeracjach. W Kościanie, ze względu na niewielką powierzchnię i fakt, że większość mieszkańców ma własne rowery, nie jest to chyba najlepszym rozwiązaniem.

Zdaniem radnego, miejski samorząd powinien pochylić się raczej nad wprowadzeniem komunikacji miejskiej, która byłaby realną odpowiedzią na korki w mieście. Na początek mógłby to być jeden dwunastoosobowy bus, który kursowałby w godz. 7 – 18.

- Uważam, że wydanie stu siedemdziesięciu tysięcy złotych na rowery w tym momencie jest nieuzasadnione. Te pieniądze można wydatkować na inne potrzeby mieszkańców Kościana – mówił Rudawski.

- Zależy nam na tym, żeby skonsultować ten temat, zanim podejmiemy decyzję. W ubiegłym roku informacja o rowerach miejskich spotkała się z przychylnym odbiorem mieszkańców. W międzyczasie sprawdziliśmy jak te systemy funkcjonują. Bardzo dobrze sprawdziły się w miastach wielkości Kościana. W Szamotułach zostały bardzo dobrze przyjęte. To miasto jest porównywalne do Kościana pod względem liczby mieszkańców i wielkości – mówił wiceburmistrz Kościana Maciej Kasprzak. - Proszę przyjąć to jako początek dyskusji, a nie coś, co jest przesądzone.

Burmistrz Kościana Michał Jurga poinformował z kolei, że trwają prace nad uruchomieniem komunikacji miejskiej:
- System jest prosty. Problemy zaczynają się przy wyznaczaniu przystanków i zatok. Nawet dla dowozu pracowników wymagane są przystanki autobusowe o pełnych parametrach – mówił.

Komunikacja miejska ma zostać uruchomiona, gdy zamknięty zostanie przejazd kolejowy na ul. Gostyńskiej. Trwają także prace nad uruchomieniem bezpłatnych taksówek dla seniorów.

- Rowerów miejskich nie odbieram jako wycofanie się z komunikacji zbiorowej. To dodatkowy element świadczący o tym, że miasto widzi problemy komunikacyjne – stwierdził radny Teodor Kubacki.

- Szukamy każdego sposobu na to, żeby poprawić warunki komunikacyjne w Kościanie. Spróbujemy z rowerami, spróbujemy z taksówkami, spróbujmy z komunikacja miejską – zapowiedział wiceburmistrz Kasprzak. (h)

Gazeta Kościańska 13/2018

 

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (48)

w dniu 04-04-2018 09:15:05 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jestem na tak! Nawet jeśli miasto nie chce zainwestować w miejskie rowery takie jak w dużych miastach, może warto pomyśleć o małej wypożyczalni jak np w Jedlinie-Zdrój. Warto jednak pomyśleć nad większą ilością miejsc gdzie przypiąć rowery

Jestem na tak! Nawet jeśli miasto nie chce zainwestować w miejskie rowery takie jak w dużych miastach, może warto pomyśleć o małej wypożyczalni jak np w Jedlinie-Zdrój. Warto jednak pomyśleć nad większą ilością miejsc gdzie przypiąć rowery

w dniu 04-04-2018 09:21:13 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jestem na TAK

Jestem na TAK

w dniu 04-04-2018 09:21:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Popieram

Popieram

w dniu 04-04-2018 09:28:57 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Rowery? W Kościanie ludzie nie potrafią szanować czyjegoś mienia.Najlepiej wszystko niszczyć bo to nie moje.Ciekawe kto będzie płacił za naprawę tych szrotow.Zapewne wszyscy mieszkańcy.Podniesie się podatki i sprawa załatwiona.Jeszcze więcej będzie zawali dróg czyli rowerzystów.Korki i wypadki .

Rowery? W Kościanie ludzie nie potrafią szanować czyjegoś mienia.Najlepiej wszystko niszczyć bo to nie moje.Ciekawe kto będzie płacił za naprawę tych szrotow.Zapewne wszyscy mieszkańcy.Podniesie się podatki i sprawa załatwiona.Jeszcze więcej będzie zawali dróg czyli rowerzystów.Korki i wypadki .

w dniu 04-04-2018 09:58:16 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Panie Kasprzak! Zamiast rowerów, taxi czy busów trzeba było pomyśleć o wcześniejszym przygotowaniu alternatywnych dróg przejazdu (np. z wiaduktu w kierunku kościoła Boromeusza czy przez os. wiatraki). Plany przebudowy linii kolejowej nie powstały przecież wczoraj. Teraz to nawet riksze i lektyki nie pomogą, jak przespaliście 2 kadencje.

Panie Kasprzak! Zamiast rowerów, taxi czy busów trzeba było pomyśleć o wcześniejszym przygotowaniu alternatywnych dróg przejazdu (np. z wiaduktu w kierunku kościoła Boromeusza czy przez os. wiatraki). Plany przebudowy linii kolejowej nie powstały przecież wczoraj. Teraz to nawet riksze i lektyki nie pomogą, jak przespaliście 2 kadencje.

w dniu 04-04-2018 10:09:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Obojętnie coby to nie było, to tylko jeszcze bardziej korkuje miasto - dodatkowo w miescie przybywa nam pojazdow i do dupy te pomysły...

Obojętnie coby to nie było, to tylko jeszcze bardziej korkuje miasto - dodatkowo w miescie przybywa nam pojazdow i do dupy te pomysły...

w dniu 04-04-2018 11:34:17 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Po pierwsze Popatrzmy na średnią wieku naszych radnych - 3/4 z nich juz dawno powinno bawić wnuki a w ten sposob usuniemy pozostałości mentalności PRL Po drugie Jak radny moze głosować za pomysłem skoro to nowoczesny pomysł, młody pomysł dla ludzi z energia, a Pan radny nie uprawia żadnego sportu, jest leciwego wieku i ma inna mentalność w głowie Po trzecie Pan radny nawet nie wiedział o czym mowi, kompletnie nie zna systemu wypożyczalni - gadał jakieś ..... O ludziach którzy będą te rowery wydawać i chować na wieczór... Jak ktoś zalatuje PRLem to nigdy nie zgodzi sie na cos nowego Ale zeby babcie mogły jechać do kościoła albo doktora to jest istotna rzecz... Apeluje! Panie radny skończ wasc wstydu oszczędź! Jak i polowa z reszty juz dawno powinna odpuścić sobie "rządzenie". Amen.

Po pierwsze Popatrzmy na średnią wieku naszych radnych - 3/4 z nich juz dawno powinno bawić wnuki a w ten sposob usuniemy pozostałości mentalności PRL Po drugie Jak radny moze głosować za pomysłem skoro to nowoczesny pomysł, młody pomysł dla ludzi z energia, a Pan radny nie uprawia żadnego sportu, jest leciwego wieku i ma inna mentalność w głowie Po trzecie Pan radny nawet nie wiedział o czym mowi, kompletnie nie zna systemu wypożyczalni - gadał jakieś ..... O ludziach którzy będą te rowery wydawać i chować na wieczór... Jak ktoś zalatuje PRLem to nigdy nie zgodzi sie na cos nowego Ale zeby babcie mogły jechać do kościoła albo doktora to jest istotna rzecz... Apeluje! Panie radny skończ wasc wstydu oszczędź! Jak i polowa z reszty juz dawno powinna odpuścić sobie "rządzenie". Amen.

w dniu 04-04-2018 12:23:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dla mnie to zły pomysł. Młodzi mają zazwyczaj samochody, a starsi nie mają zdrowia na jazdę rowerem. Rozumiem tych, których nie stać na samochód, że jeżdżą rowerami. Ale ci co mają samochody zapewne nie będą chcieli się przesiąść na rower i np. spoceni przyjeżdżać do pracy lub narażać się jesienią/zimą na niewygodę. Rano, jadąc do pracy na rower matka nie weźmie 2 dzieci, aby po drodze zawieźć je do przedszkola, a po pracy dodatkowo zrobić jeszcze zakupy spożywcze razem z nimi na rowerze. Ponadto samochód jest szybszy, a czas to pieniądz. Jak wiemy również Kościaniacy ignorują ścieżki rowerowe i zawadzają na drogach, gdzie ich być nie powinno. Nie mówiąc o krzyżówce Placu Wolności z Nadobrzańską, gdzie regularnie widzę, jak rowerzyści jadą ulicą pod prąd i z placu wjeżdżają na most. Rower jest dobry na wycieczkę za miasto latem podczas urlopu. Uważam, że szkoda pieniędzy na takie projekty.

Dla mnie to zły pomysł. Młodzi mają zazwyczaj samochody, a starsi nie mają zdrowia na jazdę rowerem. Rozumiem tych, których nie stać na samochód, że jeżdżą rowerami. Ale ci co mają samochody zapewne nie będą chcieli się przesiąść na rower i np. spoceni przyjeżdżać do pracy lub narażać się jesienią/zimą na niewygodę. Rano, jadąc do pracy na rower matka nie weźmie 2 dzieci, aby po drodze zawieźć je do przedszkola, a po pracy dodatkowo zrobić jeszcze zakupy spożywcze razem z nimi na rowerze. Ponadto samochód jest szybszy, a czas to pieniądz. Jak wiemy również Kościaniacy ignorują ścieżki rowerowe i zawadzają na drogach, gdzie ich być nie powinno. Nie mówiąc o krzyżówce Placu Wolności z Nadobrzańską, gdzie regularnie widzę, jak rowerzyści jadą ulicą pod prąd i z placu wjeżdżają na most. Rower jest dobry na wycieczkę za miasto latem podczas urlopu. Uważam, że szkoda pieniędzy na takie projekty.

w dniu 04-04-2018 13:00:41 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Uważam że pomysł był by dobry gdyby w Kościanie powstały ścieżki rowerowe w całym mieście,a tak to będzie trudno przejść chodnikiem bo rowerzyści będą się po nich poruszać i jeszcze poganiać pieszych no bo miasto "dało"rower.

Uważam że pomysł był by dobry gdyby w Kościanie powstały ścieżki rowerowe w całym mieście,a tak to będzie trudno przejść chodnikiem bo rowerzyści będą się po nich poruszać i jeszcze poganiać pieszych no bo miasto "dało"rower.

w dniu 04-04-2018 13:11:13 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Pomysł o 5 lat zbyt wczesny. Najpierw nalezy wybudować infrastrukturę, ponieważ skoro samochody już się nie mieszczą (weźmy pod uwagę przyzwyczajenia Kościaniaków i choćby konieczność podróży 500m samochodem - patrz korki na wylocie przez Strzelecką w stronę Nadobrzańskiej, czy korki od ronda-Kościuszki do centrum), to po co jeszcze na siłę ładować tam rowery? NAJPIERW wytyczyć drogi rowerowe, wyprowadzić ruch samochodowy z centrum, zapewnić połącznienie Kościuszki z Poznańską (wygodne, rowerowe), potem kolejne prostopadle w strone osiedli i Kiełczewa, a potem myśleć o rowerze miejskim. To tak jakby kupić sobie luksusowy samochód z niskim zawieszeniem i jeździć nim po naszych polskich dziurawych drogach. Pomysł z rowerami bardzo dobry, ale powinien byc poprzedzony rozbudową sieci (przepraszam za wyrażenie na wyrost, bo mamy chyba 2-3) dróg rowerowych w mieście. Poruszanie po chodniku, to nie droga rowerowa.

Pomysł o 5 lat zbyt wczesny. Najpierw nalezy wybudować infrastrukturę, ponieważ skoro samochody już się nie mieszczą (weźmy pod uwagę przyzwyczajenia Kościaniaków i choćby konieczność podróży 500m samochodem - patrz korki na wylocie przez Strzelecką w stronę Nadobrzańskiej, czy korki od ronda-Kościuszki do centrum), to po co jeszcze na siłę ładować tam rowery? NAJPIERW wytyczyć drogi rowerowe, wyprowadzić ruch samochodowy z centrum, zapewnić połącznienie Kościuszki z Poznańską (wygodne, rowerowe), potem kolejne prostopadle w strone osiedli i Kiełczewa, a potem myśleć o rowerze miejskim. To tak jakby kupić sobie luksusowy samochód z niskim zawieszeniem i jeździć nim po naszych polskich dziurawych drogach. Pomysł z rowerami bardzo dobry, ale powinien byc poprzedzony rozbudową sieci (przepraszam za wyrażenie na wyrost, bo mamy chyba 2-3) dróg rowerowych w mieście. Poruszanie po chodniku, to nie droga rowerowa.

w dniu 04-04-2018 15:05:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Głupi pomysł włodarzy Kościana. Bez sensu.

Głupi pomysł włodarzy Kościana. Bez sensu.

w dniu 04-04-2018 15:12:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Lepiej żeby ze dwa ,trzy balony miejskie uruchomili i w weekendy by se można balonami z logo miasta polatać.

Lepiej żeby ze dwa ,trzy balony miejskie uruchomili i w weekendy by se można balonami z logo miasta polatać.

w dniu 04-04-2018 15:44:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

tylko komunikacja miejska szkoda tylko ze włodarze miasta mający cos wprowadzic dla mieszkancow widzą we wszystkim jakies problemy ,inne miasta wprowadzają rózne innowacje które mają zatrzymac mieszkańców a tu jest jak jest .troche odwagi panowie

tylko komunikacja miejska szkoda tylko ze włodarze miasta mający cos wprowadzic dla mieszkancow widzą we wszystkim jakies problemy ,inne miasta wprowadzają rózne innowacje które mają zatrzymac mieszkańców a tu jest jak jest .troche odwagi panowie

w dniu 04-04-2018 16:50:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Rowery miejskie??? zostawiam rozważanie na później, bo nim takie coś wprowadzi się w życie, to trzeba zapewnić infrastrukturę dróg a dokładniej ścieżek rowerowych. Gehenną jest poruszanie się w centrum Kościana, np.Al. Kościuszki, środkowy pas nie wykorzystywany, a czemu nie wykorzystać tej szerokości na ścieżkę rowerowa ( wystarczy na pas w dwie strony) a ul. Strzelecka, Piłsudskiego, o zgroza poruszać się tam rowerem!!! A tak nawiasem mała aglomeracja i zgadzam się, ze kto chce to ma rower, w dużych miastach ma to sens ze względu na przyjezdnych, turystów, tymczasowych mieszkańców ale Kościan wymiera i po co ktoś wdraża coś bezsensownego....

Rowery miejskie??? zostawiam rozważanie na później, bo nim takie coś wprowadzi się w życie, to trzeba zapewnić infrastrukturę dróg a dokładniej ścieżek rowerowych. Gehenną jest poruszanie się w centrum Kościana, np.Al. Kościuszki, środkowy pas nie wykorzystywany, a czemu nie wykorzystać tej szerokości na ścieżkę rowerowa ( wystarczy na pas w dwie strony) a ul. Strzelecka, Piłsudskiego, o zgroza poruszać się tam rowerem!!! A tak nawiasem mała aglomeracja i zgadzam się, ze kto chce to ma rower, w dużych miastach ma to sens ze względu na przyjezdnych, turystów, tymczasowych mieszkańców ale Kościan wymiera i po co ktoś wdraża coś bezsensownego....

w dniu 04-04-2018 17:12:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie popieram pomysłu z rowerami, ale jak to w życiu bywa być może decyzja już zapadła w kuluarach

Nie popieram pomysłu z rowerami, ale jak to w życiu bywa być może decyzja już zapadła w kuluarach

w dniu 04-04-2018 17:44:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jeszcze rowery ? Nie dośc że kościaniacy nie umieją się poruszać rowerami po mieście, bo im się zlewają ścieżki rowerowe z drogą do aut, to jeszcze przy takim stopniu wandalizmy dawać coś gawiedzi ? Zeby zniszczyła osikała zdeptała i opluła ? kpina i tyle.

Jeszcze rowery ? Nie dośc że kościaniacy nie umieją się poruszać rowerami po mieście, bo im się zlewają ścieżki rowerowe z drogą do aut, to jeszcze przy takim stopniu wandalizmy dawać coś gawiedzi ? Zeby zniszczyła osikała zdeptała i opluła ? kpina i tyle.

w dniu 04-04-2018 18:19:58 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Rowery skończą jak kajaki. Na końcu nie będzie miał kto tego pilnować. Na co latem kajaki, skoro po 18 nie chcą ich wypożyczać. Wracam z pracy o 16, zanim zjem obiad i się ogarnę, by z dziećmi iść na kajaki, te są już praktycznie dla nas niedostępne. Tak samo będzie z rowerami. Jestem o tym absolutnie przekonany. W tym mieście fajnie się buduje, ale potem już nikt o to nie dba. Tak jest z parkiem, kajakami i wyremontowanymi ulicami.

Rowery skończą jak kajaki. Na końcu nie będzie miał kto tego pilnować. Na co latem kajaki, skoro po 18 nie chcą ich wypożyczać. Wracam z pracy o 16, zanim zjem obiad i się ogarnę, by z dziećmi iść na kajaki, te są już praktycznie dla nas niedostępne. Tak samo będzie z rowerami. Jestem o tym absolutnie przekonany. W tym mieście fajnie się buduje, ale potem już nikt o to nie dba. Tak jest z parkiem, kajakami i wyremontowanymi ulicami.

w dniu 04-04-2018 18:23:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Popieram radnego Rudawskiego,codziennie poruszam się rowerem z niemałymi problemami.Scieżek rowerowych bardzo mało, jezdnie wąskie,ruch spory i gdzie tu miejsce na rowery miejskie.

Popieram radnego Rudawskiego,codziennie poruszam się rowerem z niemałymi problemami.Scieżek rowerowych bardzo mało, jezdnie wąskie,ruch spory i gdzie tu miejsce na rowery miejskie.

w dniu 04-04-2018 18:57:52 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Popieram radnego Wiktora Rudawskiego.

Popieram radnego Wiktora Rudawskiego.

w dniu 04-04-2018 19:30:17 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Skaner - jesteś z rodziny ;) ?

Skaner - jesteś z rodziny ;) ?

w dniu 04-04-2018 19:30:35 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ciekawe, że ten sam tekst opublikowany przez kościan.net na Facebooku ma zdecydowaną przewagę komentarzy na TAK, a tu na NIE.

Ciekawe, że ten sam tekst opublikowany przez kościan.net na Facebooku ma zdecydowaną przewagę komentarzy na TAK, a tu na NIE.

w dniu 04-04-2018 20:45:19 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Te rowery to dobry pomysł jak bedą wiadukty pobudowane, rozwinieta infrastruktura ścieżek rowerowych. ALe NIE TERAZ. Paranoja. W tym Kościanie to wszystko od dupy strony. Rozwalić tory,zakorkować miasto, jeszcze mają grodziską w międzyczasie robic (było na ten temat). Może niech jest dofinansowanie na rowery ale fruwające w powietrzu. Aby więcej wypadków i potrąceń na chwilę obecną będzie. Słów mi brakuje na te wszystkie decyzje które później mają opłakane konsekwencje.

Te rowery to dobry pomysł jak bedą wiadukty pobudowane, rozwinieta infrastruktura ścieżek rowerowych. ALe NIE TERAZ. Paranoja. W tym Kościanie to wszystko od dupy strony. Rozwalić tory,zakorkować miasto, jeszcze mają grodziską w międzyczasie robic (było na ten temat). Może niech jest dofinansowanie na rowery ale fruwające w powietrzu. Aby więcej wypadków i potrąceń na chwilę obecną będzie. Słów mi brakuje na te wszystkie decyzje które później mają opłakane konsekwencje.

w dniu 04-04-2018 20:47:07 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

PO drugie doedukować młodzież i starych, jak jeździć poprawnie ulicą/chodnikiem. Połowa ludzi nie patrzy na znaki i nie zna się na przepisach. Chyba że to dofinansowanie ma na celu żeby znowu zbić kase na wlepianych mandatach :D

PO drugie doedukować młodzież i starych, jak jeździć poprawnie ulicą/chodnikiem. Połowa ludzi nie patrzy na znaki i nie zna się na przepisach. Chyba że to dofinansowanie ma na celu żeby znowu zbić kase na wlepianych mandatach :D

w dniu 04-04-2018 21:47:28 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

bez sensu - głupota. W naszym mieście kto chce jeździć rowerem to jeździ swoim nie potrzebna mu wypożyczalnia. Takie coś ma sens w miejscowościach turystycznych gdzie zwiedzający miasto może sobie wypożyczyć rower po to by zwiedzić miasto i ma to sens bo nie musi wieźć z domu swojego własnego roweru przez pół Polski. A w Kościanie nie ma turystyki a miejscowi mają swoje rowery lub samochody. Kasa wywalona w błoto. No chyba, że chodzi o to by wandale mieli co robić.

bez sensu - głupota. W naszym mieście kto chce jeździć rowerem to jeździ swoim nie potrzebna mu wypożyczalnia. Takie coś ma sens w miejscowościach turystycznych gdzie zwiedzający miasto może sobie wypożyczyć rower po to by zwiedzić miasto i ma to sens bo nie musi wieźć z domu swojego własnego roweru przez pół Polski. A w Kościanie nie ma turystyki a miejscowi mają swoje rowery lub samochody. Kasa wywalona w błoto. No chyba, że chodzi o to by wandale mieli co robić.

w dniu 04-04-2018 22:11:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Po co to? Burmistrzu proszę zmodernizuj dla młodego narybku OBRY KOŚCIAN obiekt do treningu. Taki prawdziwy z krwi i kości. Na dzień dzisiejszy w małym KOŚCIANKOWIE każdy ma rower, a sam pomysł jest za duży jak na tak małe miasto. Twierdzę, że w Kościanie brak jest zainteresowania sportem i jego rozwojem, a szkoda bo roczniki 2004, 2006 zapowiadają się bardzo obiecująco.

Po co to? Burmistrzu proszę zmodernizuj dla młodego narybku OBRY KOŚCIAN obiekt do treningu. Taki prawdziwy z krwi i kości. Na dzień dzisiejszy w małym KOŚCIANKOWIE każdy ma rower, a sam pomysł jest za duży jak na tak małe miasto. Twierdzę, że w Kościanie brak jest zainteresowania sportem i jego rozwojem, a szkoda bo roczniki 2004, 2006 zapowiadają się bardzo obiecująco.

w dniu 04-04-2018 23:42:21 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Szkoda pieniędzy na te rowery!! Większość mieszkańców ma swoje , a turystów u nas nie ma :)

Szkoda pieniędzy na te rowery!! Większość mieszkańców ma swoje , a turystów u nas nie ma :)

w dniu 05-04-2018 10:07:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

głupszego pomysłu wlodaze tego miasta nie mogli wymyslec - wielki czas na zmiane tych pseudodziałaczy. Popiram radnego Rudawskiego /jeden z nielicznych ,,trzeźwo myslacym w tym gronie /

głupszego pomysłu wlodaze tego miasta nie mogli wymyslec - wielki czas na zmiane tych pseudodziałaczy. Popiram radnego Rudawskiego /jeden z nielicznych ,,trzeźwo myslacym w tym gronie /

w dniu 05-04-2018 16:10:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

PUMPTRACK Panie Kasprzak! Czyżby pomysł już umarł?

PUMPTRACK Panie Kasprzak! Czyżby pomysł już umarł?

w dniu 05-04-2018 18:40:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a na lozka do szpit. neurolog. nie mieli pieniędzy - wstyd i hanba za takie decyzje / z tego powodu trzeba było zlikwidować placowke w KOSCIANIE i przenieś oczywiście do LESZNA / tak jak np. energetykę, gazownie , paszporty e.t.c

a na lozka do szpit. neurolog. nie mieli pieniędzy - wstyd i hanba za takie decyzje / z tego powodu trzeba było zlikwidować placowke w KOSCIANIE i przenieś oczywiście do LESZNA / tak jak np. energetykę, gazownie , paszporty e.t.c

w dniu 15-04-2018 11:22:22 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

rowery miejskie w Kościanie? Nie ma logicznego uzasadnienia na dla takiego przedsięwzięcia. Jestem na nie!!! Chyba, że komuś zależy na rozruszaniu gospodarki czyli kolejnym (podkreślmy uczciwym:) przetargu:):)

rowery miejskie w Kościanie? Nie ma logicznego uzasadnienia na dla takiego przedsięwzięcia. Jestem na nie!!! Chyba, że komuś zależy na rozruszaniu gospodarki czyli kolejnym (podkreślmy uczciwym:) przetargu:):)

w dniu 21-04-2018 21:36:15 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Szawer zaciera ręce. głupszego pomysłu nie widziałem i słyszalem.ludzie rowery mają swoje kto chce jezdzić A kto chce jezdzić autem to tą wypożyczalnię ol---ą wąską strugą

Szawer zaciera ręce. głupszego pomysłu nie widziałem i słyszalem.ludzie rowery mają swoje kto chce jezdzić A kto chce jezdzić autem to tą wypożyczalnię ol---ą wąską strugą

w dniu 23-04-2018 20:43:01 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Po pierwsze, prawie wszyscy w Kościanie mają rowery... ale za to nie mają aut. Brakuje tu komunikacji miejskiej, a nie rowerów. Przejazd rowerem przez miasto to jakiś smogowy horror, a będzie coraz gorzej. W autach głównie jedna osoba, kierowca. Część osób pracuje w Poznaniu i dojeżdża koleją. Niedługo pociąg do Poznania będzie (miejmy nadzieję) głównym środkiem transportu na tej trasie. Jak zimą osoby z osiedla Konstytucji mają dostać się na dworzec? Jak na basen? I odwrotnie, jak na ściankę z Błonia? Rowerem z wypożyczalni miejskiej, szczególnie gdy ich stoi w tym czasie w piwnicy albo w mieszkaniu? W dużych miastach, owszem, ludzie nie mają rowerów, ale tu praktycznie mają wszyscy. Co ciekawe, głównie korzystają z tego starsze panie robiąc codzienne zakupy, ale już ci co pracują czyli 30- 40-latkowie już praktycznie nie, samochód to ich Bóg. Owszem jeżdżą na swoich rowerach, ale na wycieczki. Nie na codzienne zakupy. Jeśli miasto ruszyłoby z jakimś równocześnie turystycznym projektem, to owszem, dojazd z Poznania 30 minut pociągiem i potem na rower z wypożyczalni w Kościanie, to ma sens. Ale tak? Bez sensu na obecnym etapie potrzeb mieszkańców. Tylko zaspokojone ambicje na fali mody bez analitycznego myślenia.

Po pierwsze, prawie wszyscy w Kościanie mają rowery... ale za to nie mają aut. Brakuje tu komunikacji miejskiej, a nie rowerów. Przejazd rowerem przez miasto to jakiś smogowy horror, a będzie coraz gorzej. W autach głównie jedna osoba, kierowca. Część osób pracuje w Poznaniu i dojeżdża koleją. Niedługo pociąg do Poznania będzie (miejmy nadzieję) głównym środkiem transportu na tej trasie. Jak zimą osoby z osiedla Konstytucji mają dostać się na dworzec? Jak na basen? I odwrotnie, jak na ściankę z Błonia? Rowerem z wypożyczalni miejskiej, szczególnie gdy ich stoi w tym czasie w piwnicy albo w mieszkaniu? W dużych miastach, owszem, ludzie nie mają rowerów, ale tu praktycznie mają wszyscy. Co ciekawe, głównie korzystają z tego starsze panie robiąc codzienne zakupy, ale już ci co pracują czyli 30- 40-latkowie już praktycznie nie, samochód to ich Bóg. Owszem jeżdżą na swoich rowerach, ale na wycieczki. Nie na codzienne zakupy. Jeśli miasto ruszyłoby z jakimś równocześnie turystycznym projektem, to owszem, dojazd z Poznania 30 minut pociągiem i potem na rower z wypożyczalni w Kościanie, to ma sens. Ale tak? Bez sensu na obecnym etapie potrzeb mieszkańców. Tylko zaspokojone ambicje na fali mody bez analitycznego myślenia.

w dniu 29-04-2018 13:40:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jestem na nie .Panowie Włodarze miasta zróbcie porządne przejścia dla pieszych na ul. Każmierczaka i dziury na jezdni...

Jestem na nie .Panowie Włodarze miasta zróbcie porządne przejścia dla pieszych na ul. Każmierczaka i dziury na jezdni...

w dniu 01-05-2018 00:44:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To już lepszym pomysłem była by komunikacja miejska.

To już lepszym pomysłem była by komunikacja miejska.

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 18.189.194.44

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.