Wiadomości

24 kwietnia 2019

W Kiełczewie za wąsko...

Rolnicy z Kiełczewa i okoliczni przedsiębiorcy nie kryją niezadowolenia z szerokości drogi pod wiaduktem ekspresowej S-5.

Chodzi o nowo wybudowaną ul. Polną w Kiełczewie. Korzystają z niej kierowcy ciężarówek, którzy mają w okolicy swoje bazy, a także rolnicy dojeżdżający do pól. Codziennie po kilka dużych zestawów wywozi z Rolko kostkę i przywozi słomę. Jest więc tam dość spory ruch.

- Droga została zaprojektowana tak jak pozwalają na to warunki. Pod samym wiaduktem jest zwężenie do pięciu metrów, czyli takie jak wcześniej na moście. Natomiast sam zakręt jest poszerzony nawet do siedmiu metrów - informuje Mirosław Duda, zastępca wójta gminy Kościan, zapewniając, że na etapie projektu były prowadzone konsultacje. - Jakieś dwa lata temu były z nami konsultacje. Informacje o tym pojawiały się i w prasie lokalnej, i na stronie internetowej Dyrekcji, czyli wszelkie formalności zostały dopełnione.

Na wprowadzenie jakichkolwiek zmian jest za późno. Drogowcom pozostało już tylko położenie asfaltu. Jedynym wyjściem jest ustawienie znaków ustąp pierwszeństwa przejazdu lub zamontowanie sygnalizacji świetlnej. To jedne z rozważanych opcji. Być może sytuacja poprawi się nieco po ponownym otwarciu drogi z Sierakowa do Szczodrowa, która odciąży ruch z ul. Polnej.

Fot. Piotr Nędzewicz i AGK

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (29)

w dniu 24-04-2019 11:47:32 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

zgadzam sie,porzadnie oznakowac,jezeli bedzie potrzeba to ustawic jeszcze lustra i sprawa zalatwiona. zas heder kombajnu mozna na czas przejazdu po prostu zdjac na wozek.

zgadzam sie,porzadnie oznakowac,jezeli bedzie potrzeba to ustawic jeszcze lustra i sprawa zalatwiona. zas heder kombajnu mozna na czas przejazdu po prostu zdjac na wozek.

w dniu 24-04-2019 11:55:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Przynajmniej wolniej pojadą bo jeżdżą na tej polnej jak na torze a chodników jak niema tak niema dla dzieci

Przynajmniej wolniej pojadą bo jeżdżą na tej polnej jak na torze a chodników jak niema tak niema dla dzieci

w dniu 24-04-2019 12:08:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak zawsze w tym kraju - coś zrobią od zera i tak komunikat, że inaczej się nie dało - ręce opadają :P

Jak zawsze w tym kraju - coś zrobią od zera i tak komunikat, że inaczej się nie dało - ręce opadają :P

w dniu 24-04-2019 12:45:16 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nikt nie miał uwag na etapie konsultacji, a tetaz gorzkie żale... Więcej pomyj na nauczycieli wylewaj nieczytaty Narodze, to za chwilę będziemy szukali kogoś, kto nam ogłoszenia parafialne przeczyta.

Nikt nie miał uwag na etapie konsultacji, a tetaz gorzkie żale... Więcej pomyj na nauczycieli wylewaj nieczytaty Narodze, to za chwilę będziemy szukali kogoś, kto nam ogłoszenia parafialne przeczyta.

w dniu 24-04-2019 13:25:49 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czy ten chodnik nie mógł być bliżej filara od strony kanału i wtedy automatycznie droga droga mogła by być szersza. Do tego trzeba być inżynierem ,projektantem? W Nacławiu spójrzcie jaki szeroki jest chodnik przy wiadukcie ,zamiast drogę poszerzyć to chodnik zrobili szeroki. Ten co sie mianuje w komentarzach ,,driver" i problem ma z hederami niech sie w czoło walnie i to zdrowo. Sprzęty są coraz większe ,a drogi robione są na styk. Normy jak za PRL-u. Wystarczy spojrzeć na drogę 308 od czego są te poboczy wyjechane ,bo auta nie mogą sie bezpiecznie minąć. No ale mamy super inżynierów ,projektantów ,fachowców którzy za ten bajzel biorą grubą kasę...

Czy ten chodnik nie mógł być bliżej filara od strony kanału i wtedy automatycznie droga droga mogła by być szersza. Do tego trzeba być inżynierem ,projektantem? W Nacławiu spójrzcie jaki szeroki jest chodnik przy wiadukcie ,zamiast drogę poszerzyć to chodnik zrobili szeroki. Ten co sie mianuje w komentarzach ,,driver" i problem ma z hederami niech sie w czoło walnie i to zdrowo. Sprzęty są coraz większe ,a drogi robione są na styk. Normy jak za PRL-u. Wystarczy spojrzeć na drogę 308 od czego są te poboczy wyjechane ,bo auta nie mogą sie bezpiecznie minąć. No ale mamy super inżynierów ,projektantów ,fachowców którzy za ten bajzel biorą grubą kasę...

w dniu 24-04-2019 13:45:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Po co budować za wąską drogę? To jest kompletny idiotyzm i kompletnie nie da się tego uzasadnić

Po co budować za wąską drogę? To jest kompletny idiotyzm i kompletnie nie da się tego uzasadnić

w dniu 24-04-2019 14:19:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wystarczyło przesunąć chodnik w prawą strone o metr i nie ma kłopotów a zapomniałem przecież to Kiełczewo zawsze robi im się pod górkę

Wystarczyło przesunąć chodnik w prawą strone o metr i nie ma kłopotów a zapomniałem przecież to Kiełczewo zawsze robi im się pod górkę

w dniu 24-04-2019 15:26:25 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

17 metrów do dyspozycji a oni robią drogę jednokierunkową hahaha, to się projektant popisał, tyle lat nauki i takie absurdy drogowe robic

17 metrów do dyspozycji a oni robią drogę jednokierunkową hahaha, to się projektant popisał, tyle lat nauki i takie absurdy drogowe robic

w dniu 24-04-2019 15:44:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

niech rolko dorzuci pare baniek do wiaduktu to mu zrobią tak jak bedzie chciał

niech rolko dorzuci pare baniek do wiaduktu to mu zrobią tak jak bedzie chciał

w dniu 24-04-2019 17:38:46 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Projektant stosuje Polskie Normy. Jak się czyta cóś więcej niż własne komentarze w koscian.net to jest to oczywiste.

Projektant stosuje Polskie Normy. Jak się czyta cóś więcej niż własne komentarze w koscian.net to jest to oczywiste.

w dniu 24-04-2019 18:00:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wszystkim wszystko można- gdzie Samożąd????

Wszystkim wszystko można- gdzie Samożąd????

w dniu 24-04-2019 18:18:26 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Widzę że gmina na etapie projektu robi same gafy buble zaczynając od chodników na kurzej górze poprzez kiełczewo, ciekawe gdzie dalej

Widzę że gmina na etapie projektu robi same gafy buble zaczynając od chodników na kurzej górze poprzez kiełczewo, ciekawe gdzie dalej

w dniu 24-04-2019 19:26:52 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Burmistrz niech o kwiatkach nie zapomni na otwarciu, starosta rowerkiem niech przyjedzie - jak zwykle cyrk będzie a droga i tak za wąska. Tylko w Kościanie takie jajca, co za wstyd!

Burmistrz niech o kwiatkach nie zapomni na otwarciu, starosta rowerkiem niech przyjedzie - jak zwykle cyrk będzie a droga i tak za wąska. Tylko w Kościanie takie jajca, co za wstyd!

w dniu 24-04-2019 19:28:05 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

ktoś zapomniał o warunkach technicznych dla dróg § 15.13) 1. Szerokość pasów ruchu powinna wynosić: 4) na drodze klasy Z – 3,00 m; 5) na drodze klasy L – 2,75 m; 6) na drodze klasy D – 2,50 m. 2. Na drogach klas Z, L i D szerokość pasa ruchu może być zwiększona do maksymalnie 3,50 m, jeżeli taka potrzeba wynika z prognozowanej struktury rodzajowej lub ilościowej ruchu. nawet przy założeniu, że to droga lokalna należało przyjąć odpowiednią szerokość. Gmina uzgadniała projekt?

ktoś zapomniał o warunkach technicznych dla dróg § 15.13) 1. Szerokość pasów ruchu powinna wynosić: 4) na drodze klasy Z – 3,00 m; 5) na drodze klasy L – 2,75 m; 6) na drodze klasy D – 2,50 m. 2. Na drogach klas Z, L i D szerokość pasa ruchu może być zwiększona do maksymalnie 3,50 m, jeżeli taka potrzeba wynika z prognozowanej struktury rodzajowej lub ilościowej ruchu. nawet przy założeniu, że to droga lokalna należało przyjąć odpowiednią szerokość. Gmina uzgadniała projekt?

w dniu 24-04-2019 21:46:36 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A na wyzwolenia ciagna wąwóz 2 m szerokosci. I to 500 m za osiedlem Gurostwo Kto tedy pieszo chodzil bedzie? Nawet dzieci do szkoly tedy nie pojda Bo mama czy tato podwiezie autem. Jak chcieli zrobić takie cudactwo tylko dla pieszych to powinni zrobic na wysokosci dworca . I wtedy każdy bylby z pieszych zadowolony Dzieci z Gurostwa nie musialyby isć pod Naclaw by przejsć pod toram A przeszly by w okolicach dworca A potem dawną bocznica kolejową do szkolki A ludzie do miasta prosto na Dworcowa.

A na wyzwolenia ciagna wąwóz 2 m szerokosci. I to 500 m za osiedlem Gurostwo Kto tedy pieszo chodzil bedzie? Nawet dzieci do szkoly tedy nie pojda Bo mama czy tato podwiezie autem. Jak chcieli zrobić takie cudactwo tylko dla pieszych to powinni zrobic na wysokosci dworca . I wtedy każdy bylby z pieszych zadowolony Dzieci z Gurostwa nie musialyby isć pod Naclaw by przejsć pod toram A przeszly by w okolicach dworca A potem dawną bocznica kolejową do szkolki A ludzie do miasta prosto na Dworcowa.

w dniu 25-04-2019 07:40:21 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

"Jedynym wyjściem jest ustawienie (...) zamontowanie sygnalizacji świetlnej". Głos rozsądku, tylko kto za to zapłaci, skoro na etapie projektu nie było to uzgodnione. "(...) sytuacja poprawi się po ponownym otwarciu drogi z Sierakowa do Szczodrowa", tylko, że otwarcie tej drogi przewidziane jest na koniec br.

"Jedynym wyjściem jest ustawienie (...) zamontowanie sygnalizacji świetlnej". Głos rozsądku, tylko kto za to zapłaci, skoro na etapie projektu nie było to uzgodnione. "(...) sytuacja poprawi się po ponownym otwarciu drogi z Sierakowa do Szczodrowa", tylko, że otwarcie tej drogi przewidziane jest na koniec br.

w dniu 25-04-2019 09:41:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

W Kościanie zrobiliby z szutru i zaplanowali nasadzenia. Także mogłobyć gorzej

W Kościanie zrobiliby z szutru i zaplanowali nasadzenia. Także mogłobyć gorzej

w dniu 25-04-2019 10:04:26 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kurna, żeby tam miejsca nie było na szerszą drogę to można by to było od biedy zrozumieć. Ale tam jest jeszcze miejsce na dwie takie drogi. Więc w czym tkwił problem aby przewidzieć to na etapie nawet nie projektowania lecz chociażby zdroworozsądkowego myślenia już na etapie przygotowań do inwestycji? Tym bardziej, że wiadomo było z góry, iż będą tam łącznie do przejechania trzy zakręty po około 90 stopni, gdzie często gęsto, będą jeździć, nie tylko samochody osobowe lecz i duże pojazdy ciężarowe, ciągniki i maszyny rolnicze. Poza tym po jaką cholerę tam, zaczynający się nagle, ni z gruchy ni z pietruchy, taki chodnik jak na promenadzie, który i tak kończy się paręset metrów dalej w szczerym polu, skoro i tak nikt raczej tam nie chodzi piechotą. A jak już to od wielkiego dzwonu, raz na rok, jedna czy dwie osoby. Za to np. o drodze rowerowej już nikt nie pomyślał, chociaż tą trasą jeździ dosyć dużo rowerzystów, którzy na tak wąskiej drodze będą stanowili przeszkodę dla większych pojazdów. Po raz kolejny urzędasy dały dowód, iż jedyne na czym im zależy, i czym to zajmują się nad wyraz skwapliwie, to stołki do których są przyspawani. Teraz zaś kombinują jak konie pod górkę aby wydawać kolejne pieniądze na sygnalizację świetlną. Może by tak jeszcze objąć ten odcinek monitoringiem z podglądem w gabinecie wójta czy starosty, coby mogli w ramach społecznej służby dla ludności, w pocie czoła, osobiście włączać zielone światło w przypadkach korkowania się tego newralgicznego miejsca w godzinach szczytu. Wówczas też byłby to pełny full wypas i miało by się również czym przed gośćmi pochwalić, jak też i stanowiło by to znakomity powód aby przyznać sobie sowitą premię za racjonalne rozwiązanie powstałego problemu komunikacyjnego. Miał racje pewien polityk, mówiąc swego czasu, że "...Polska to chory kraj...". Niestety. :-(

Kurna, żeby tam miejsca nie było na szerszą drogę to można by to było od biedy zrozumieć. Ale tam jest jeszcze miejsce na dwie takie drogi. Więc w czym tkwił problem aby przewidzieć to na etapie nawet nie projektowania lecz chociażby zdroworozsądkowego myślenia już na etapie przygotowań do inwestycji? Tym bardziej, że wiadomo było z góry, iż będą tam łącznie do przejechania trzy zakręty po około 90 stopni, gdzie często gęsto, będą jeździć, nie tylko samochody osobowe lecz i duże pojazdy ciężarowe, ciągniki i maszyny rolnicze. Poza tym po jaką cholerę tam, zaczynający się nagle, ni z gruchy ni z pietruchy, taki chodnik jak na promenadzie, który i tak kończy się paręset metrów dalej w szczerym polu, skoro i tak nikt raczej tam nie chodzi piechotą. A jak już to od wielkiego dzwonu, raz na rok, jedna czy dwie osoby. Za to np. o drodze rowerowej już nikt nie pomyślał, chociaż tą trasą jeździ dosyć dużo rowerzystów, którzy na tak wąskiej drodze będą stanowili przeszkodę dla większych pojazdów. Po raz kolejny urzędasy dały dowód, iż jedyne na czym im zależy, i czym to zajmują się nad wyraz skwapliwie, to stołki do których są przyspawani. Teraz zaś kombinują jak konie pod górkę aby wydawać kolejne pieniądze na sygnalizację świetlną. Może by tak jeszcze objąć ten odcinek monitoringiem z podglądem w gabinecie wójta czy starosty, coby mogli w ramach społecznej służby dla ludności, w pocie czoła, osobiście włączać zielone światło w przypadkach korkowania się tego newralgicznego miejsca w godzinach szczytu. Wówczas też byłby to pełny full wypas i miało by się również czym przed gośćmi pochwalić, jak też i stanowiło by to znakomity powód aby przyznać sobie sowitą premię za racjonalne rozwiązanie powstałego problemu komunikacyjnego. Miał racje pewien polityk, mówiąc swego czasu, że "...Polska to chory kraj...". Niestety. :-(

w dniu 25-04-2019 23:07:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

No przecież rolnicy są wiecznie nie zadowoleni moze eske puścić dołem a oni niech jeżdżą góra z resztą tak będzie im źle

No przecież rolnicy są wiecznie nie zadowoleni moze eske puścić dołem a oni niech jeżdżą góra z resztą tak będzie im źle

w dniu 26-04-2019 10:31:09 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Do "Obserwatora". Tu nie chodzi tylko o rolników lecz o zwykłe zdroworozsądkowe myślenie. Powtórzę więc raz jeszcze: "...Kurna, żeby tam miejsca nie było na szerszą drogę to można by to było od biedy zrozumieć. Ale tam jest jeszcze miejsce na dwie takie drogi. Więc w czym tkwił problem aby przewidzieć to na etapie nawet nie projektowania lecz chociażby zdroworozsądkowego myślenia już na etapie przygotowań do inwestycji?...".

Do "Obserwatora". Tu nie chodzi tylko o rolników lecz o zwykłe zdroworozsądkowe myślenie. Powtórzę więc raz jeszcze: "...Kurna, żeby tam miejsca nie było na szerszą drogę to można by to było od biedy zrozumieć. Ale tam jest jeszcze miejsce na dwie takie drogi. Więc w czym tkwił problem aby przewidzieć to na etapie nawet nie projektowania lecz chociażby zdroworozsądkowego myślenia już na etapie przygotowań do inwestycji?...".

w dniu 26-04-2019 11:43:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Tylko Polacy mogą tak spierdolic

Tylko Polacy mogą tak spierdolic

w dniu 28-04-2019 11:53:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

kurcze,litości! Ile tu mądrych ludzi,sami inżynierowie i projektanci:) tylko dać wam łopaty,sprzęt i do roboty! To byście dopiero zrobili przejazd hehehe,nawet krowy bałyby się tamtędy przechodzić:) Budowanie dróg zostawcie drogowcom,a bydłem i uprawą roli niech zajmą się rolnicy. DROGOWCY TEŻ NIE MÓWIĄ WAM JAK PAŚĆ ŚWINIE.

kurcze,litości! Ile tu mądrych ludzi,sami inżynierowie i projektanci:) tylko dać wam łopaty,sprzęt i do roboty! To byście dopiero zrobili przejazd hehehe,nawet krowy bałyby się tamtędy przechodzić:) Budowanie dróg zostawcie drogowcom,a bydłem i uprawą roli niech zajmą się rolnicy. DROGOWCY TEŻ NIE MÓWIĄ WAM JAK PAŚĆ ŚWINIE.

w dniu 28-04-2019 23:00:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Te "SKANER", nie podniecaj się tak bo Ci żyłka pęknie. W całej tej sprawie chodzi nie o jakąś specjalistyczną wiedzę lecz o najzwyklejszy zdrowy rozsądek. Mając od groma miejsca zaprojektowano i zbudowano drogę niewiele szerszą od dwukierunkowej ścieżki rowerowej i to w miejscu gdzie pojazdy zmuszone będą do wykonywania trzech skrętów po około 90 stopni każdy. A wystarczyło by zrobić drogę nieco szerszą, bo czego jak czego ale miejsca to tam nie brakuje, i nie było by wówczas żadnego problemu. Dodatkowo o ścieżce rowerowej też nie pomyślano i każdy jadący tamtędy rower będzie skutecznie blokował jadące pojazdy. Ponadto tam, gdzie piechotą chodzą, z górą, może ze dwie osoby na tydzień, zaprojektowano i zrobiono chodnik o szerokości połowy jezdni, zaczynający się, ni to z gruchy ni z pietruchy, za mostkiem a kończący się w szczerym polu. Kompletny bezsens. A teraz kombinują aby tam jeszcze sygnalizację świetną zrobić. Toż to będzie idiotyzm do kwadratu. A wystarczyło by wcześniej pierwszego lepszego z brzegu gospodarza zapytać o zdanie to, nawet bez specjalistycznej wiedzy o drogownictwie, zaproponował by sensowniejsze rozwiązanie w tym miejscu.

Te "SKANER", nie podniecaj się tak bo Ci żyłka pęknie. W całej tej sprawie chodzi nie o jakąś specjalistyczną wiedzę lecz o najzwyklejszy zdrowy rozsądek. Mając od groma miejsca zaprojektowano i zbudowano drogę niewiele szerszą od dwukierunkowej ścieżki rowerowej i to w miejscu gdzie pojazdy zmuszone będą do wykonywania trzech skrętów po około 90 stopni każdy. A wystarczyło by zrobić drogę nieco szerszą, bo czego jak czego ale miejsca to tam nie brakuje, i nie było by wówczas żadnego problemu. Dodatkowo o ścieżce rowerowej też nie pomyślano i każdy jadący tamtędy rower będzie skutecznie blokował jadące pojazdy. Ponadto tam, gdzie piechotą chodzą, z górą, może ze dwie osoby na tydzień, zaprojektowano i zrobiono chodnik o szerokości połowy jezdni, zaczynający się, ni to z gruchy ni z pietruchy, za mostkiem a kończący się w szczerym polu. Kompletny bezsens. A teraz kombinują aby tam jeszcze sygnalizację świetną zrobić. Toż to będzie idiotyzm do kwadratu. A wystarczyło by wcześniej pierwszego lepszego z brzegu gospodarza zapytać o zdanie to, nawet bez specjalistycznej wiedzy o drogownictwie, zaproponował by sensowniejsze rozwiązanie w tym miejscu.

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.145.108.43

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.