Wiadomości

08 czerwca 2012

Sąd zostaje - pomogły protesty?

W najnowszym – ponoć ostatecznym - projekcie rozporządzenia o likwidacji najmniejszych sądów nie ma Sądu Rejonowego w Kościanie. Co więcej, kościański sąd przejmie wydziały likwidowanego Sądu Rejonowego w Śremie. W całym kraju od nowego roku zniesionych ma zostać 79 sądów.

 


Przypomnijmy, że w projekcie ze stycznia wśród 116 placówek do likwidacji wymieniono także sąd w Kościanie. Według tej koncepcji w Kościanie działać miały jedynie wydziały zamiejscowe Sądu Rejonowego w Lesznie.

Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestowały samorządy powiatu kościańskiego i lobbowali parlamentarzyści. Czy ich głos został wysłuchany? Nie wiadomo. Pewnym jest, że w przekazanym właśnie do uzgodnień międzyresortowych ostatecznym projekcie rozporządzenia Sąd Rejonowy w Kościanie ma przejąć obszar likwidowanego Sądu Rejonowego w Śremie. Celem wprowadzanych zmian jest – według ministerstwa - podniesienie skuteczności orzekania.

Jak podaje dziennik Rzeczpospolita w obszarze właściwości Sądu Okręgowego w Poznaniu zniesionych ma zostać 9 sądów (w nawiasie liczba etatów sędziowskich oraz sąd obejmujący obszar likwidowanej jednostki):

1) Sąd Rejonowy w Chodzieży (8 sędziów, Sąd Rejonowy w Wągrowcu),
2) Sąd Rejonowy w Gostyniu (6 sędziów, Sąd Rejonowy w Lesznie),
3) Sąd Rejonowy w Nowym Tomyślu (6 sędziów, Sąd Rejonowy w Grodzisku Wielkopolskim),
4) Sąd Rejonowy w Obornikach (6 sędziów, Sąd Rejonowy w Szamotułach),
5) Sąd Rejonowy w Rawiczu (5 sędziów, Sąd Rejonowy w Lesznie),
6) Sąd Rejonowy w Śremie (8 sędziów, obszar działania likwidowanej jednostki obejmie Sąd Rejonowy w Kościanie),
7) Sąd Rejonowy w Wolsztynie (6 sędziów, Sąd Rejonowy w Grodzisku Wielkopolskim),
8) Sąd Rejonowy we Wrześni (8 sędziów, Sąd Rejonowy w Środzie Wielkopolskiej),
9) Sąd Rejonowy w Złotowie (8 sędziów, Sąd Rejonowy w Pile).

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (19)

w dniu 08-06-2012 14:06:36 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

No faktycznie: CÓT NAT OBROM! Oby wszystkie działania w tym mieście i POfjecie były tak skuteczne...

No faktycznie: CÓT NAT OBROM! Oby wszystkie działania w tym mieście i POfjecie były tak skuteczne...

w dniu 08-06-2012 20:22:30 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

no i co Śremiaki tyle lataliście przez wodzów PO, byle nie do Kościana bo honor nie pozwalał i macie- podległość pod Kościan.

no i co Śremiaki tyle lataliście przez wodzów PO, byle nie do Kościana bo honor nie pozwalał i macie- podległość pod Kościan.

w dniu 08-06-2012 20:57:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Brawo!!! Brawo!!! tak trzymać! walczymy o swoje!!!!!

Brawo!!! Brawo!!! tak trzymać! walczymy o swoje!!!!!

w dniu 08-06-2012 21:28:52 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

zlikwidowac ten smieszny sad na zawsze ;;wszyscy sie tam znaja ;;

zlikwidowac ten smieszny sad na zawsze ;;wszyscy sie tam znaja ;;

w dniu 09-06-2012 11:41:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak dla mnie nie jest to zrozumiale Koscian jest mniejszy od Sremy dosc sporo a tym czasem przejmuje sady szpitale cos u wojewody jakis uklad czy moze lubi bardzej koscianiakow bo lepij wchodza w d....pe juz sam nie wiem wole do Leszna

Jak dla mnie nie jest to zrozumiale Koscian jest mniejszy od Sremy dosc sporo a tym czasem przejmuje sady szpitale cos u wojewody jakis uklad czy moze lubi bardzej koscianiakow bo lepij wchodza w d....pe juz sam nie wiem wole do Leszna

w dniu 09-06-2012 11:50:17 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Tak to prawda koscian jest wyjatkowo dobrze traktowany we władzach wlkp az za dobrze wszedzie ten koscian przeciez to straszna dziura nic tu nie ma wiocha jakich mało czy to ziemniak tak ostro dziala czy kto? szkoda bo nie o taką polskę walczyła solidarnosc kpina

Tak to prawda koscian jest wyjatkowo dobrze traktowany we władzach wlkp az za dobrze wszedzie ten koscian przeciez to straszna dziura nic tu nie ma wiocha jakich mało czy to ziemniak tak ostro dziala czy kto? szkoda bo nie o taką polskę walczyła solidarnosc kpina

w dniu 09-06-2012 12:27:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

przeraża mnie poziom komentarza 5 i 6. Wielkość miast nie odgrywa tutaj większej roli. Jeśli chodzi o to, jak traktuje Poznań inne miasta, myślę, że jest obojętny wobec Leszna (co nie znaczy, że je źle traktuje), natomiast w stosunku do Śremu i Kościana polityka jest podobna - to sypialnie Poznania. Śrem super rozwijał się będąc w woj. poznańskim. Wszystkie miasta woj. poznańskiego rozwijały się znacznie lepiej niż woj. leszczyńskiego. Poznań był takim napędem dla swoich satelickich miast w przeciwieństwie do Leszna, które dla Rawicza, Kościana czy Gostynia było pasożytem. Myślę, że teraz Kościan trochę nadrabia będąc w województwie ze stolicą w Poznaniu. Niektórzy piszą Kościan dziura - myślę, że i Kościan i Śrem to takie dziury. Śrem zaledwie o 5 tysięcy mieszkańców większy.

przeraża mnie poziom komentarza 5 i 6. Wielkość miast nie odgrywa tutaj większej roli. Jeśli chodzi o to, jak traktuje Poznań inne miasta, myślę, że jest obojętny wobec Leszna (co nie znaczy, że je źle traktuje), natomiast w stosunku do Śremu i Kościana polityka jest podobna - to sypialnie Poznania. Śrem super rozwijał się będąc w woj. poznańskim. Wszystkie miasta woj. poznańskiego rozwijały się znacznie lepiej niż woj. leszczyńskiego. Poznań był takim napędem dla swoich satelickich miast w przeciwieństwie do Leszna, które dla Rawicza, Kościana czy Gostynia było pasożytem. Myślę, że teraz Kościan trochę nadrabia będąc w województwie ze stolicą w Poznaniu. Niektórzy piszą Kościan dziura - myślę, że i Kościan i Śrem to takie dziury. Śrem zaledwie o 5 tysięcy mieszkańców większy.

w dniu 09-06-2012 12:56:06 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Tak to prawda, przez te 23- letnie panowanie, ten stuczny twór: Województwo leszczyńskie z całą bezwzględnością pasożytował na obecnych POfjatach; kościańskim, gostyńskim i rawickim oraz ,,załącznikach" czyli Górze i Wschowie. Jednak po likwidacji tego ohydztwa dziwnym trafem zaczęły upadać w KOściankowie duże , niegdyś i prężne firmy. Obecnie poza MILKOwyjami i Metalchemem, reszta to drobnica. Gdyby nie Neuropsychiatryk i szpital, to w tym mieście została by tylko straż pożarna, policja, urząd skarbowy, sanepid itp. PrzyPOrządkowanie śremskiego Sądu we władanie Kościana nie podnosi prestiżu tego obrzańskiego grodu. To tylko takie przypudrowanie syfka...

Tak to prawda, przez te 23- letnie panowanie, ten stuczny twór: Województwo leszczyńskie z całą bezwzględnością pasożytował na obecnych POfjatach; kościańskim, gostyńskim i rawickim oraz ,,załącznikach" czyli Górze i Wschowie. Jednak po likwidacji tego ohydztwa dziwnym trafem zaczęły upadać w KOściankowie duże , niegdyś i prężne firmy. Obecnie poza MILKOwyjami i Metalchemem, reszta to drobnica. Gdyby nie Neuropsychiatryk i szpital, to w tym mieście została by tylko straż pożarna, policja, urząd skarbowy, sanepid itp. PrzyPOrządkowanie śremskiego Sądu we władanie Kościana nie podnosi prestiżu tego obrzańskiego grodu. To tylko takie przypudrowanie syfka...

w dniu 09-06-2012 15:16:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ja jestem ze Śremu czesto podruzuje po woj wlpk i odwiedzam Leszno Koscian Gostyń itp widze ze Leszno zdecydowanie najlepiej sie rozwija mimo likwidacji woj. co do pozostalych to mam wrazenie ze koscianiacy za bardzo chca byc poznaniakami sypialnia poznania? hmm 47km to nawet nie aglomeracja! zreszta sam potwierdzasz tym co piszez jakimi zalosnymi głupio zadufanymi zawistnymi ludzmi sa niektórzy koscianiacy jak ty Srem Leszno to przynajmniej mają jakąs Historie ambicje i lepszą lokalizacje sadze że czas pokaze Doucz sie polecam ci abys podróżowal po regionie i napewno po swiecie Likwidacja dla was woj leszczynskiego to wielki błąd jak i wielu podobnych wojewóctw teraz administracji jest o wiele więcej i mniej pieniędzy trafia do poszczegulnych miast jak tak dalej pujdzie to ten kraj przez glupich idealistów którzy nie potrafia liczyc upadnie

Ja jestem ze Śremu czesto podruzuje po woj wlpk i odwiedzam Leszno Koscian Gostyń itp widze ze Leszno zdecydowanie najlepiej sie rozwija mimo likwidacji woj. co do pozostalych to mam wrazenie ze koscianiacy za bardzo chca byc poznaniakami sypialnia poznania? hmm 47km to nawet nie aglomeracja! zreszta sam potwierdzasz tym co piszez jakimi zalosnymi głupio zadufanymi zawistnymi ludzmi sa niektórzy koscianiacy jak ty Srem Leszno to przynajmniej mają jakąs Historie ambicje i lepszą lokalizacje sadze że czas pokaze Doucz sie polecam ci abys podróżowal po regionie i napewno po swiecie Likwidacja dla was woj leszczynskiego to wielki błąd jak i wielu podobnych wojewóctw teraz administracji jest o wiele więcej i mniej pieniędzy trafia do poszczegulnych miast jak tak dalej pujdzie to ten kraj przez glupich idealistów którzy nie potrafia liczyc upadnie

w dniu 09-06-2012 15:40:33 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Podaj choc 1 powód dlaczego Woj. Leszczynskie było czyms złym? Czy sądzisz że pieniądze koscianiaków trafiają na Kościańskie drogi? kto na tym najbardziej zyskał? I co jest według ciebie bardziej ekonomiczne dla kraju ?

Podaj choc 1 powód dlaczego Woj. Leszczynskie było czyms złym? Czy sądzisz że pieniądze koscianiaków trafiają na Kościańskie drogi? kto na tym najbardziej zyskał? I co jest według ciebie bardziej ekonomiczne dla kraju ?

w dniu 09-06-2012 18:02:57 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Te 32 dodatkowe województwa, niektóre pseudo, np. Leszno - nic pozytywnego nie wniosły, poza śmiesznymi wojewodami, sekretarzami PZPR i okradaniem podległych miast. W Lesznie w latach 70-tych, krótko po utworzeniu tego paskudztwa na kilku skrzyżowaniach założono sygnalizację świetlną, aby przejeżdżający przez to ,,mjasto wojewuckie" obcy kierowcy nie pokonali tego odcinka w zbyt szybki czasie. Wiemy o tym, że w tamtych latach było kilkakrotnie mniej pojazdów na drogach. Wielu będzie z sentymentem wspominać te 23 lata; szczególnie osoby będące na eksponowanych stanowiskach w tym okresie. To ekipy postsolidarnościowe spowodowały rozrost administracji do niebotycznych rozmiarów, likwidację lub wyprzedaż majątku narodowego za bezcen. Likwidacja POfjatów, Gimnazjów i redukcja administracji do niezbędnego minimum, zadbanie o wykształconych Polaków i wiele , wiele innych posunięć trzeba wykonać, aby nasz kraj zaczął się liczyć w świecie. Musimy również zmienić mentalność, aby nie być POśmiewiskiem dla innych nacji...

Te 32 dodatkowe województwa, niektóre pseudo, np. Leszno - nic pozytywnego nie wniosły, poza śmiesznymi wojewodami, sekretarzami PZPR i okradaniem podległych miast. W Lesznie w latach 70-tych, krótko po utworzeniu tego paskudztwa na kilku skrzyżowaniach założono sygnalizację świetlną, aby przejeżdżający przez to ,,mjasto wojewuckie" obcy kierowcy nie pokonali tego odcinka w zbyt szybki czasie. Wiemy o tym, że w tamtych latach było kilkakrotnie mniej pojazdów na drogach. Wielu będzie z sentymentem wspominać te 23 lata; szczególnie osoby będące na eksponowanych stanowiskach w tym okresie. To ekipy postsolidarnościowe spowodowały rozrost administracji do niebotycznych rozmiarów, likwidację lub wyprzedaż majątku narodowego za bezcen. Likwidacja POfjatów, Gimnazjów i redukcja administracji do niezbędnego minimum, zadbanie o wykształconych Polaków i wiele , wiele innych posunięć trzeba wykonać, aby nasz kraj zaczął się liczyć w świecie. Musimy również zmienić mentalność, aby nie być POśmiewiskiem dla innych nacji...

w dniu 09-06-2012 21:31:55 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

ad 2 a Kościan podległy Leszno hahahahhah

ad 2 a Kościan podległy Leszno hahahahhah

w dniu 10-06-2012 10:09:28 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Do kom. 9. Rzeczywiście jeździsz po świecie, jeśli uważasz, że 47 km to już nie aglomeracja hahaha. Ten świat to właśnie teren byłego leszczyńskiego plus Śrem? Człowieku byłeś kiedyś na Zachodzie? Tam przedmieścia tak dużych miast jak Poznań ciągną się nawet 60 - 70 km od głównego miasta. I to przykład europejski, nie będę Ci podawał przykładu amerykańskiego czy kanadyjskiego czy nawet rosyjskiego bo trudno je przełożyć na rzeczywistość polską (tam aglomeracje rozbudowane są na terenach 200 - 300 km). Zgodzę się z faktem, że Leszno z tych wszystkich miast najlepiej się rozwinęło. Jednak bzdur nie opowiadaj, że Kościan chce tylko do Poznaniaków. Myślę, że to nie decyzja Poznaniaków tylko gospodarki, położenia i ustroju politycznego a także mógłbym tutaj wypisywać 100 innych powodów. Znam wielu ludzi ze Śremu (mam tam serdecznych przyjaciół) i wiem, że Śrem jest bardziej "wpakowany" w aglomerację poznańską niż Kościan. W Kościanie to się dopiero zaczyna. Leszno, tak samo, gdyby nie położenie pomiędzy wielkimi miastami Wrocławiem i Poznaniem, nie byłoby tak rozwinięte. Wrocław i Poznań to takie perły Zachodu Polski.

Do kom. 9. Rzeczywiście jeździsz po świecie, jeśli uważasz, że 47 km to już nie aglomeracja hahaha. Ten świat to właśnie teren byłego leszczyńskiego plus Śrem? Człowieku byłeś kiedyś na Zachodzie? Tam przedmieścia tak dużych miast jak Poznań ciągną się nawet 60 - 70 km od głównego miasta. I to przykład europejski, nie będę Ci podawał przykładu amerykańskiego czy kanadyjskiego czy nawet rosyjskiego bo trudno je przełożyć na rzeczywistość polską (tam aglomeracje rozbudowane są na terenach 200 - 300 km). Zgodzę się z faktem, że Leszno z tych wszystkich miast najlepiej się rozwinęło. Jednak bzdur nie opowiadaj, że Kościan chce tylko do Poznaniaków. Myślę, że to nie decyzja Poznaniaków tylko gospodarki, położenia i ustroju politycznego a także mógłbym tutaj wypisywać 100 innych powodów. Znam wielu ludzi ze Śremu (mam tam serdecznych przyjaciół) i wiem, że Śrem jest bardziej "wpakowany" w aglomerację poznańską niż Kościan. W Kościanie to się dopiero zaczyna. Leszno, tak samo, gdyby nie położenie pomiędzy wielkimi miastami Wrocławiem i Poznaniem, nie byłoby tak rozwinięte. Wrocław i Poznań to takie perły Zachodu Polski.

w dniu 10-06-2012 12:29:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Do kom.13: BRAWO za celne uwagi do kom.9. Rzeczywiście, Leszno to dla tego jegomościa - Wielki Świat. Takich ,,śfiatofcuf" w naszym kraju dostatek. Pozdrawiam!

Do kom.13: BRAWO za celne uwagi do kom.9. Rzeczywiście, Leszno to dla tego jegomościa - Wielki Świat. Takich ,,śfiatofcuf" w naszym kraju dostatek. Pozdrawiam!

w dniu 11-06-2012 11:02:18 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Koscian zawsze bedzie lesznu lizal dupe bo w koiscianie zyc sie nie da bedac mlodym czlowiekiem skreslasz sie po calosci zostając w koscianie leszno ma perspektywy jest oknem na swiat miastem a koscian to pseudo miasto bardziej gmina wies tu nigdy nie bylo i nie bedzie miasta wyjdz na ulice pogadaj z mlodymi ludzmi sami ci powiedza ze nikt to zostac nie ma zamiaru To miasteczko to dno. wies wszyscy sie tu znaja mowia ze poznaniacy sie sprowadzaja ze taki atrakcyny ten koscian to jest propaganda wiesniakow szkoda słów jak bardzo w bledzie jestes w polskich warunkach aglomeracja oliczana jest do 35km i koscian wchodzi w sklad leszczynskiej aglomeracji a nie poiznanskiej bo leszno jest 3 krotnie większe

Koscian zawsze bedzie lesznu lizal dupe bo w koiscianie zyc sie nie da bedac mlodym czlowiekiem skreslasz sie po calosci zostając w koscianie leszno ma perspektywy jest oknem na swiat miastem a koscian to pseudo miasto bardziej gmina wies tu nigdy nie bylo i nie bedzie miasta wyjdz na ulice pogadaj z mlodymi ludzmi sami ci powiedza ze nikt to zostac nie ma zamiaru To miasteczko to dno. wies wszyscy sie tu znaja mowia ze poznaniacy sie sprowadzaja ze taki atrakcyny ten koscian to jest propaganda wiesniakow szkoda słów jak bardzo w bledzie jestes w polskich warunkach aglomeracja oliczana jest do 35km i koscian wchodzi w sklad leszczynskiej aglomeracji a nie poiznanskiej bo leszno jest 3 krotnie większe

w dniu 11-06-2012 11:17:18 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

wylewasz żale glupie nie uzasadnione zero nie podales ani jednego konkretnego przedstawiającego prawde powodu że byłe województwo leszczynskie to zły twor Leszno od zaranie było potęgą regionu (do ksiązek historycznych a koscian to maleńka osada) administracja na obecna chwile jest zdecydowanie zbyt duża jak na nasz kraj dowodem tego są sądy w małych dziurach (koscian) szkoły wyższe jak w których brak chętnych do nauki i szpitale które generują straty na poziomie 3-4mln rocznie a więc to o czym piszeż to słowa prostaka który powtaza haslo jakiegoś zakompleksionego niedouczonego durnia któremu jakis leszczynianin zbałamucił żone. Szkoda mi ciebie bo brak ci realizmu postrzegania otoczenia i swiata

wylewasz żale glupie nie uzasadnione zero nie podales ani jednego konkretnego przedstawiającego prawde powodu że byłe województwo leszczynskie to zły twor Leszno od zaranie było potęgą regionu (do ksiązek historycznych a koscian to maleńka osada) administracja na obecna chwile jest zdecydowanie zbyt duża jak na nasz kraj dowodem tego są sądy w małych dziurach (koscian) szkoły wyższe jak w których brak chętnych do nauki i szpitale które generują straty na poziomie 3-4mln rocznie a więc to o czym piszeż to słowa prostaka który powtaza haslo jakiegoś zakompleksionego niedouczonego durnia któremu jakis leszczynianin zbałamucił żone. Szkoda mi ciebie bo brak ci realizmu postrzegania otoczenia i swiata

w dniu 11-06-2012 13:40:43 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Do kom.16: Widzę, że jesteś sfrustrowanym człowiekiem i z nostalgią wspominasz ten podział administracyjny przed 1999 rokiem. Wiedz jedno: decyzja ekipy E. Gierka z 1975r. była ogromnym błędem. 4 wielkie ,,reformy" AWSowsko - UWolskiego rządu J. Buzka z 1999 roku to totalna PORAŻKA! W dobie informatyzacji mamy paradoks polegający na rozroście do niebotycznych osób w strukturach administracji różnych szczebli. POfjaty to ogromny niewypał; jest hamulcowym rozwoju gmin i ogromny pasożyt, zamiast nich - związki międzygminne. Ich miejsce było w czasach II RP, gdy Polska była większym terytorialnie krajem, a powiaty również obszarowo większe od dzisiejszych. Tak się składa , że pochodzę z okolic Kościana, a od ponad 20 lat mieszkam w Komornikach koło Poznania. Nikt z Leszczynian mnie nie zbałamucił żony, mam w Lesznie wielu znajomych. W Kościanie i sąsiednich gminach mam setki znajomych. Często tu bywam w tych okolicach i doskonale wiem co się w moich dawnych stronach dzieje. O historii wiedzę mam lepszą od średniej, bo choć z wykształcenia jestem biologiem (nie pracuję w oświacie), to dodatkowo kilka lat temu ukończyłem 3- letni licencjat z historii na poznańskim UAM.i To nieprawda, że KOścian nie ma swojej historii. Każda miejscowość ma swoją lepszą lub gorszą historię na przełomie wieków i lat. Nieprawdą jest , że Kościan nie zasługuje na sąd czy inne instytucje. Kiedyś mniejsze miasteczka posiadały sądy (grodzkie). Sprawa zadłużenia szpitali wynika z kryminogennych kontraktów NFZ, a moloch leszczyński przerasta zadłużeniem, zbędnym zatrudnieniem i niegospodarnością inne placówki szpitalne w okolicach. Wybudowano go (z wielkim trudem) za czasów ,,Imperium lesczyńskiego", a dokończono i oddano do użytku na przełomie XX i XXIwieku. Optymalnym rozwiązanie jest 12 silnych województw, zdecydowane NIE dla POfjatów, aternatywa - związki międzygminne, likwidacja Senatu, zmniejszenie liczby posłów, reforma finansów i administracji. Czytając Twój komentarz (może i inne osoby) odnoszę wrażenie, że z edukacją u Ciebie na bakier, miałeś do szkoły bardzo pod górkę. To jeden wielki bełkot i prawdopodobnie posiadasz problemy emocjonalne. Pozdrawiam!

Do kom.16: Widzę, że jesteś sfrustrowanym człowiekiem i z nostalgią wspominasz ten podział administracyjny przed 1999 rokiem. Wiedz jedno: decyzja ekipy E. Gierka z 1975r. była ogromnym błędem. 4 wielkie ,,reformy" AWSowsko - UWolskiego rządu J. Buzka z 1999 roku to totalna PORAŻKA! W dobie informatyzacji mamy paradoks polegający na rozroście do niebotycznych osób w strukturach administracji różnych szczebli. POfjaty to ogromny niewypał; jest hamulcowym rozwoju gmin i ogromny pasożyt, zamiast nich - związki międzygminne. Ich miejsce było w czasach II RP, gdy Polska była większym terytorialnie krajem, a powiaty również obszarowo większe od dzisiejszych. Tak się składa , że pochodzę z okolic Kościana, a od ponad 20 lat mieszkam w Komornikach koło Poznania. Nikt z Leszczynian mnie nie zbałamucił żony, mam w Lesznie wielu znajomych. W Kościanie i sąsiednich gminach mam setki znajomych. Często tu bywam w tych okolicach i doskonale wiem co się w moich dawnych stronach dzieje. O historii wiedzę mam lepszą od średniej, bo choć z wykształcenia jestem biologiem (nie pracuję w oświacie), to dodatkowo kilka lat temu ukończyłem 3- letni licencjat z historii na poznańskim UAM.i To nieprawda, że KOścian nie ma swojej historii. Każda miejscowość ma swoją lepszą lub gorszą historię na przełomie wieków i lat. Nieprawdą jest , że Kościan nie zasługuje na sąd czy inne instytucje. Kiedyś mniejsze miasteczka posiadały sądy (grodzkie). Sprawa zadłużenia szpitali wynika z kryminogennych kontraktów NFZ, a moloch leszczyński przerasta zadłużeniem, zbędnym zatrudnieniem i niegospodarnością inne placówki szpitalne w okolicach. Wybudowano go (z wielkim trudem) za czasów ,,Imperium lesczyńskiego", a dokończono i oddano do użytku na przełomie XX i XXIwieku. Optymalnym rozwiązanie jest 12 silnych województw, zdecydowane NIE dla POfjatów, aternatywa - związki międzygminne, likwidacja Senatu, zmniejszenie liczby posłów, reforma finansów i administracji. Czytając Twój komentarz (może i inne osoby) odnoszę wrażenie, że z edukacją u Ciebie na bakier, miałeś do szkoły bardzo pod górkę. To jeden wielki bełkot i prawdopodobnie posiadasz problemy emocjonalne. Pozdrawiam!

w dniu 13-06-2012 09:26:26 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kościan w aglomeracji leszczyńskiej? no to nie wiedziałem hahaha, że w ogóle jest taka aglomeracja. Śmiać mi się chce z tych komentarzy. Kto to w ogóle pisze? Mieszkałem w Lesznie wiele lat, teraz mieszkam w Poznaniu. Leszno oknem na świat, ludzie nie rozwalajcie mnie, Wy chyba na prawdę świata nie widzieliście...Poznań może i tak ale nie Leszno...Skończcie wreszcie swoje sfrustrowane i zakompleksione porównania Kościana i Leszna (to całkiem fajne małe miasta, Leszno oczywiście większe ale też małe). Nie jeden Leszczynianin by wam powiedział, ile rzeczy mu się w Lesznie nie podoba. Kiedyś słyszałem o badaniach psychologicznych osób piszących na forach - masakra - nic dodać nic ująć. Gdy dziś wszedłem na koscian.net (czytam czasem artykuły tutaj bo w Kościanie też chwilowo mieszkałem) to obiecałem sobie, że nie będę nic już komentował, nie dałem rady, sorry hahaha, poniosły mnie emocje. pozdro od Leszczynianina dla Kościaniaków.

Kościan w aglomeracji leszczyńskiej? no to nie wiedziałem hahaha, że w ogóle jest taka aglomeracja. Śmiać mi się chce z tych komentarzy. Kto to w ogóle pisze? Mieszkałem w Lesznie wiele lat, teraz mieszkam w Poznaniu. Leszno oknem na świat, ludzie nie rozwalajcie mnie, Wy chyba na prawdę świata nie widzieliście...Poznań może i tak ale nie Leszno...Skończcie wreszcie swoje sfrustrowane i zakompleksione porównania Kościana i Leszna (to całkiem fajne małe miasta, Leszno oczywiście większe ale też małe). Nie jeden Leszczynianin by wam powiedział, ile rzeczy mu się w Lesznie nie podoba. Kiedyś słyszałem o badaniach psychologicznych osób piszących na forach - masakra - nic dodać nic ująć. Gdy dziś wszedłem na koscian.net (czytam czasem artykuły tutaj bo w Kościanie też chwilowo mieszkałem) to obiecałem sobie, że nie będę nic już komentował, nie dałem rady, sorry hahaha, poniosły mnie emocje. pozdro od Leszczynianina dla Kościaniaków.

w dniu 13-06-2012 09:26:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kościan w aglomeracji leszczyńskiej? no to nie wiedziałem hahaha, że w ogóle jest taka aglomeracja. Śmiać mi się chce z tych komentarzy. Kto to w ogóle pisze? Mieszkałem w Lesznie wiele lat, teraz mieszkam w Poznaniu. Leszno oknem na świat, ludzie nie rozwalajcie mnie, Wy chyba na prawdę świata nie widzieliście...Poznań może i tak ale nie Leszno...Skończcie wreszcie swoje sfrustrowane i zakompleksione porównania Kościana i Leszna (to całkiem fajne małe miasta, Leszno oczywiście większe ale też małe). Nie jeden Leszczynianin by wam powiedział, ile rzeczy mu się w Lesznie nie podoba. Kiedyś słyszałem o badaniach psychologicznych osób piszących na forach - masakra - nic dodać nic ująć. Gdy dziś wszedłem na koscian.net (czytam czasem artykuły tutaj bo w Kościanie też chwilowo mieszkałem) to obiecałem sobie, że nie będę nic już komentował, nie dałem rady, sorry hahaha, poniosły mnie emocje. pozdro od Leszczynianina dla Kościaniaków.

Kościan w aglomeracji leszczyńskiej? no to nie wiedziałem hahaha, że w ogóle jest taka aglomeracja. Śmiać mi się chce z tych komentarzy. Kto to w ogóle pisze? Mieszkałem w Lesznie wiele lat, teraz mieszkam w Poznaniu. Leszno oknem na świat, ludzie nie rozwalajcie mnie, Wy chyba na prawdę świata nie widzieliście...Poznań może i tak ale nie Leszno...Skończcie wreszcie swoje sfrustrowane i zakompleksione porównania Kościana i Leszna (to całkiem fajne małe miasta, Leszno oczywiście większe ale też małe). Nie jeden Leszczynianin by wam powiedział, ile rzeczy mu się w Lesznie nie podoba. Kiedyś słyszałem o badaniach psychologicznych osób piszących na forach - masakra - nic dodać nic ująć. Gdy dziś wszedłem na koscian.net (czytam czasem artykuły tutaj bo w Kościanie też chwilowo mieszkałem) to obiecałem sobie, że nie będę nic już komentował, nie dałem rady, sorry hahaha, poniosły mnie emocje. pozdro od Leszczynianina dla Kościaniaków.

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 18.222.166.127

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.