Magazyn koscian.net

31 lipca 2012

Linia zamiast lustra

- Spróbujcie jeszcze raz – apeluje czytelnik, który zimą zwrócił się do nas z prośbą o interwencję u zarządcy ulicy Sierakowskiego w Kościanie. Chodzi o zamontowanie lustra na skrzyżowaniu z ul. Skłodowskiej-Curie

 


W styczniu, na prośbę czytelników, wystąpiliśmy do Zarządu Dróg Powiatowych w Kościanie z wnioskiem o zanotowanie luster na dwóch skrzyżowaniach w Kościanie. Pierwszy wniosek dotyczył skrzyżowania ul. Maya z al. Koszewskiego.
   
- Po zakończeniu remontu al. Koszewskiego zmieniono organizację ruchu czyniąc z niej drogę główną. I nagle na skrzyżowaniu z ulicą Maya pojawił się problem, którego wcześniej nie było: kłopoty z widocznością przy wjeżdżaniu na drogę główną. Trzeba głęboko wjechać na ul. Koszewskiego żeby zobaczyć czy coś nią jedzie. Widoczność z jednej strony zasłania drzewo, a z drugiej drzewo i płot mleczarni. Podczas remontu wycięto ponad sto drzew, a te dwa zostały. Teraz korzystanie z tego skrzyżowania jest irytujące, zwłaszcza jeśli trzeba to robić kilka razy dziennie – skarżył się czytelnik proponując wycięcie dwóch drzew lub zamontowanie dwóch luster.
   
Nasze pismo trafiło do komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego, w skład której wchodzą przedstawiciele policji, wydziału komunikacji starostwa powiatowego oraz zarządu dróg powiatowych.  Po przeprowadzeniu wizji lokalnej komisja przyznała, że istnieje kłopot z widocznością i postanowiła rozwiązać problem przez przesunięcie linii warunkowego zatrzymania.
   
Zrozumienia u komisji nie znalazł nasz drugi wiosek dotyczący skrzyżowania na ul. Sierakowskiego.    
   
- Kierowcy wyjeżdżający z ulicy Skłodowskiej-Curie stając na linii stopu nie mają żadnych szans na sprawdzenie czy do skrzyżowania zbliża się pojazd jadący od strony drogi krajowej nr 5 - przekonywał czytelnik. - Problem ten można rozwiązać przez zamontowanie lustra.
   
Tyle, że zdaniem komisji problemu nie ma ponieważ „ustawiony jest znak B-20 STOP wymuszający na kierujących bezwzględne zatrzymanie pojazdu i możliwość oceny ruchu drogowego na drodze z pierwszeństwem przejazdu”.  
   
- Minęło już parę miesięcy od kontroli, to spróbujcie jeszcze raz – apeluje czytelnik. - A najlepiej zróbcie zdjęcie i oceńcie sami, czy na linii stopu można sprawdzić, czy coś nie jedzie od strony piątki. Trzeba pamiętać, że po remoncie auta jeżdżą tam dużo szybciej niż kiedyś. Czasem bardzo szybko...
   
Sprawdziliśmy i podzielamy opinię czytelnika. Pierwsze zdjęcie pokazuje widoczność z linii stopu. Fotografię wykonano z miejsca pasażera, co zmienia perspektywę. Kierowca widzi nieco mniej. Na drugim zdjęciu widać więcej, tyle że przód samochodu znajduje się blisko środka jezdni.
   
- Pewnie znowu powiedzą, że to wydumany problem i że nie było wypadków. Tyle, że parę stłuczek już było, i to właśnie z tego powodu. Czy musi wydarzyć się coś groźniejszego, żeby zamontować lustro? - pyta czytelnik. (z)

Już głosowałeś!

Zobacz także:


Komentarze (10)

w dniu 01-08-2012 14:24:30 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Sam tam czasami jezdze i faktycznie wg. mnie widocznosc jest slaba. Jestem za lustrem !!!

Sam tam czasami jezdze i faktycznie wg. mnie widocznosc jest slaba. Jestem za lustrem !!!

w dniu 01-08-2012 15:32:44 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Też popieram. I pytam w czym problem? Dlaczego powiat tak bardzo nie chce lustra? Nawet jeśłi ich zdaniem nie pomoże, to przecież nie zaszkodzi a jak widać kilka osób czułoby się bezpieczniej.

Też popieram. I pytam w czym problem? Dlaczego powiat tak bardzo nie chce lustra? Nawet jeśłi ich zdaniem nie pomoże, to przecież nie zaszkodzi a jak widać kilka osób czułoby się bezpieczniej.

w dniu 01-08-2012 18:52:52 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Lustra na skrzyżowaniach ustawia się przy braku jakiejkolwiek widoczności . I tylko wtedy. A to dlatego, że lustra dają obraz pozorny a nie rzeczywisty wynikający z odbioru oka. Ten obraz pozorny zamazuje rzeczywiste odległości i prędkości pojazdów. W związku z tym lustra są często przyczyną wypadków. Dlatego ustawia się je tylko w przypadku całkowitego braku widoczności na skrzyżowaniu. Na skrzyżowaniach, o których pisze gazeta widoczność jest na tyle wystarczająca, że nie uzasadnia montowania tam luster. Zresztą taka była decyzja fachowców od ruchu drogowego z udziałem policjantów z drogówki.

Lustra na skrzyżowaniach ustawia się przy braku jakiejkolwiek widoczności . I tylko wtedy. A to dlatego, że lustra dają obraz pozorny a nie rzeczywisty wynikający z odbioru oka. Ten obraz pozorny zamazuje rzeczywiste odległości i prędkości pojazdów. W związku z tym lustra są często przyczyną wypadków. Dlatego ustawia się je tylko w przypadku całkowitego braku widoczności na skrzyżowaniu. Na skrzyżowaniach, o których pisze gazeta widoczność jest na tyle wystarczająca, że nie uzasadnia montowania tam luster. Zresztą taka była decyzja fachowców od ruchu drogowego z udziałem policjantów z drogówki.

w dniu 02-08-2012 08:22:33 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

do kom. 3 Piszesz bzdury. Na skrzyżowaniu Sierakowskiego-Kilińskiego w lewo widać sporo, a mimo to ZDP ustawił tam lustro. Dla większego bezpieczeństwa. Tutaj jest identycznie, ale kierownik sie uparł i basta.

do kom. 3 Piszesz bzdury. Na skrzyżowaniu Sierakowskiego-Kilińskiego w lewo widać sporo, a mimo to ZDP ustawił tam lustro. Dla większego bezpieczeństwa. Tutaj jest identycznie, ale kierownik sie uparł i basta.

w dniu 02-08-2012 08:24:59 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To prawda że widoczność kiepska, ja nigdy nie miałem trudności na tym skrzyżowaniu czy skręcałem w lewo czy w prawo. Na zdjęcia widoczność jest wystarczająca by włączyć się do ruchu. Autor zdjęcia musi mieć bardzo długi przód auta, auto jest wysunięte ale do środka drogi to mu jeszcze daleko. Doświadczony kierowca sobie poradzi, niedzielny już nie.

To prawda że widoczność kiepska, ja nigdy nie miałem trudności na tym skrzyżowaniu czy skręcałem w lewo czy w prawo. Na zdjęcia widoczność jest wystarczająca by włączyć się do ruchu. Autor zdjęcia musi mieć bardzo długi przód auta, auto jest wysunięte ale do środka drogi to mu jeszcze daleko. Doświadczony kierowca sobie poradzi, niedzielny już nie.

w dniu 02-08-2012 15:56:23 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ronda, światła , lustra, progi i ch** będzie a nie drogi! :) Jak ktoś ma refleks szachisty to niech odda prawo jazdy do wydziału ruchu drogowego. Na drugim zdjęciu to widać cały chodnik i płoty - naprawdę aż tyle nie potrzeba aby ruszyć z miejsca.

Ronda, światła , lustra, progi i ch** będzie a nie drogi! :) Jak ktoś ma refleks szachisty to niech odda prawo jazdy do wydziału ruchu drogowego. Na drugim zdjęciu to widać cały chodnik i płoty - naprawdę aż tyle nie potrzeba aby ruszyć z miejsca.

w dniu 03-08-2012 13:32:31 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jakos nigdy nie mialem problemu na tym skrzyzowaniu, ale skoro czesc osob chce lustra to niech bedzie.

Jakos nigdy nie mialem problemu na tym skrzyzowaniu, ale skoro czesc osob chce lustra to niech bedzie.

w dniu 05-08-2012 14:35:58 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

polska to ciekawa kraj jak mawial jeden ze znanych osob w tym kraju

polska to ciekawa kraj jak mawial jeden ze znanych osob w tym kraju

w dniu 05-08-2012 15:11:43 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wyjeżdżając ze SKłodowskiej na Sierakowskiego nie jest tragicznie. Widać znacznie więcej niż wyjeżdżając z Sierakowskiego na Kilińskiego, ponieważ tam widoczność ograniczają zaparkowane pojazdy. Ale faktycznie, niedzielni mają problem.

Wyjeżdżając ze SKłodowskiej na Sierakowskiego nie jest tragicznie. Widać znacznie więcej niż wyjeżdżając z Sierakowskiego na Kilińskiego, ponieważ tam widoczność ograniczają zaparkowane pojazdy. Ale faktycznie, niedzielni mają problem.

w dniu 05-08-2012 20:15:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To jest nic... Spróbujcie jechać (w dzień powszedni, nie w weekend) od pl. Paderewskiego, ul. Traugutta przez skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej... Tylko dla zaawansowanych, nie dla niedzielnych :)))

To jest nic... Spróbujcie jechać (w dzień powszedni, nie w weekend) od pl. Paderewskiego, ul. Traugutta przez skrzyżowanie z ul. Skłodowskiej... Tylko dla zaawansowanych, nie dla niedzielnych :)))

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.14.145.167

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.